خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰
کد خبر : 17164
Share

نجاتی:کشف یک قلاده پلنگ و دو رأس بزکوهی تاکسیدرمی شده در لالی

بهروز نجاتی ، اظهار کرد: درپی اطلاع از وجود یک قلاده پلنگ ایرانی و دو رأس بزکوهی تاکسیدرمی شده در منزل شخصی در یکی از روستاهای شهرستان لالی، این گونه‌های تاکسیدرمی شده کشف و ضبط شد.

بهروز نجاتی ، اظهار کرد: درپی اطلاع از وجود یک قلاده پلنگ ایرانی و دو رأس بزکوهی تاکسیدرمی شده در منزل شخصی در یکی از روستاهای شهرستان لالی، این گونه‌های تاکسیدرمی شده کشف و ضبط شد.
وی افزود: پس از هماهنگی با دادستان شهرستان لالی و اخذ مجوز قضایی ورود به منزل، پرسنل یگان اجرایی با همکاری مأموران پاسگاه انتظامی محل به منزل مذکور وارد و نسبت به کشف و ضبط گونه‌های تاکسیدرمی شده اقدام کردند.
نجاتی گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده، پلنگ و یکی از بزهای کوهی به تازگی تاکسیدرمی شده و زمان زیادی از شکار این گونه‌ها نگذشته است.رئیس اداره حفاظت محیط زیست مسجدسلیمان ادامه داد: متهم با خالی کردن گوشت و استخوان حیوانات و پر کردن آن با مواد دیگر اقدام به این کار کرده است.
وی با بیان اینکه متهم در محل حاضر نبوده و در حال حاضر متواری است، یادآور شد: حکم جلب متهم از قاضی مربوطه درخواست شده است.
نجاتی تصریح کرد: پلنگ ایرانی از گونه‌های بومی در خطر انقراض شهرستان لالی است که پیشنهاد شده این منطقه به صورت منطقه محافظت شده درآید.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست مسجدسلیمان افزود: از گونه‌های در خطر انقراض این منطقه می‌توان سمندر لرستانی، کله‌بز، کفتار، گرگ و خرس قهوه‌ای را نام برد.
پلنگ ایرانی با نام علمی (Panthera pardus saxicolor) بزرگترین و یا یکی از بزرگترین زیرگونه‌های پلنگ است که بومی غرب آسیا است و این زیرگونه پلنگ در فهرست گونه‌های در خطر انقراض "آی یو سی ان" قرار دارد.
بز کوهی نیز با نام علمی (Capra aegagrus hircus) از جانوران بومی ایران و روزگرد است ولی گاهی شب‌ها نیز به چرا می‌رود؛ به صورت اجتماعی زندگی می‌کند و معمولا بزها، بزغاله‌ها و کل‌های جوان با هم و جدا از دسته کل‌های مسن زندگی می‌کنند.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.