خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۵ آذر ۱۳۹۳ - ۹:۳۴
کد خبر : 17089
Share

قاسمی نژاد:اثرات مثبت و منفی بارندگی‌های پاییزه بر محصولات کشاورزی

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این‌که متوسط بارش‌های شب گذشته تاکنون در مناطق مختلف استان 50 میلی‌متر است، گفت: بارندگی در فصل پاییز تبعات مثبت و منفی دارد؛ از طرفی برداشت برخی از محصولات را به تعویق می‌اندازد و از سوی دیگر شرایط مساعد را برای کشت جدید ایجاد می‌کند

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این‌که متوسط بارش‌های شب گذشته تاکنون در مناطق مختلف استان 50 میلی‌متر است، گفت: بارندگی در فصل پاییز تبعات مثبت و منفی دارد؛ از طرفی برداشت برخی از محصولات را به تعویق می‌اندازد و از سوی دیگر شرایط مساعد را برای کشت جدید ایجاد می‌کند.
محمد قاسمی‌نژاد  عنوان‌کرد: با توجه به این‌که هم‌اکنون کشاورزان در حال کشت محصولات پاییزه هستند، تعویق در برداشت محصولات تابستانه موجب عقب افتادن کشت پاییزه و در نهایت کاهش عملکرد آن می‌شود.
وی افزود: این بارندگی‌ها برای کشت گندم و کلزا خیلی خوب است زیرا زمین مرطوب می‌شود و نیازی به آبیاری ندارد.
قاسمی‌نژاد تصریح‌کرد: در حال حاضر برداشت محصولات گوجه فرنگی، ذرت، برنج و نیشکر در حال انجام است و این بارندگی‌ها برداشت این محصولات را به تعویق می‌اندازد.
وی یادآورشد: امسال 440 هزار هکتار گندم آبی و 155 هزار هکتار دیم در سطح استان کشت می‌شود که تاکنون 40 درصد عملیات کشت این محصول انجام شده است.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.