خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴
کد خبر : 17068
Share

چهارمحالی:نگه‌داری غيراستاندارد آثار تاريخی شوشتر / آغاز تلاش‌ها برای ساخت موزه

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شوشتر از آغاز تلاش‌ها برای اخذ زمین برای ساخت موزه در مرکز این شهر تاریخی خبر داد.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شوشتر از آغاز تلاش‌ها برای اخذ زمین برای ساخت موزه در مرکز این شهر تاریخی خبر داد.علی‌محمد چهارمحالی خاطرنشان کرد: شهر شوشتر یکی از شهرهای تاریخی کشور به شمار می‌آید که متاسفانه از داشتن موزه محروم است و باید در این زمینه اقدامات لازم را آغاز کنیم.
وی با تاكيد بر اين که باید مشکل نبود موزه در شوشتر برطرف شود افزود: موزه محلی برای عرضه فرهنگ و داشته‌های هویتی یک شهر است. باید شوشتر با این سابقه درخشان موزه‌ای درخور شان داشته باشد و برای این مساله در حال تلاش هستیم.
چهارمحالی با بيان این که نخستین مشکل در این زمینه مشکل تأمین زمین است خاطرنشان کرد: برای رفع مشکل تأمین زمین رایزنی‌هایی انجام‌ شده و قطعه زمین به مساحت تقریبا 800 مترمربع در نظر گرفته‌ شده است.
سرپرست میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شوشتر گفت: باید موزه‌ای در سه‌ طبقه به نحوی ساخته شود که همه نیازهای شهر شوشتر در این بخش برطرف شود و محلی امن برای نگه‌داری آثار تاریخی این شهرستان به شمار آید.
چهارمحالی تأکید کرد: در شرایط کنونی به دلیل نبود محلی برای نگه‌داری آثار تاریخی شهرستان این آثار به ‌صورت غیراستاندارد نگه‌داری می‌شود و نبود این فضا باعث می‌شود تا مشکلات در این حوزه روزبه‌روز بیشتر شود.
وی با تأکید بر این که وجود چنین موزه‌ای بسیار ضروری است بيان کرد: اهمیت چنین موزه‌ای را در شهرستان به مدیران کل اعلام کرده‌ایم و در این زمینه نظرات برای همکاری بسیار مثبت است.
شهرستان شوشتر دارای دهمین اثر ثبت جهانی کشور است که همین موضوع باعث می‌شود تا بازدیدکنندگان زیادی از داخل و خارج کشور همه ‌ساله به شوشتر سفر کنند.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.