خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴
کد خبر : 17019
Share
استاندار خوزستان خبر داد

تشکیل ستاد پشتیبانی و امدادی مسیر زائران اربعین حسینی

عبدالحسن مقتدایی گفت: به منظور ایمنی و بهبود روند حرکت زائران اربعین حسینی، دو ستاد پشتیبانی و امدادی با حضور مسئولان آبادان، اهواز و دشت‌آزادگان تشکیل خواهد شد.وی اظهار کرد: دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله سپاه، هلال احمر و صدا و سیما در آبادان و اهواز و

استاندار خوزستان گفت: به منظور ایمنی و بهبود روند حرکت زائران اربعین حسینی، دو ستاد پشتیبانی و امدادی با حضور مسئولان آبادان، اهواز و دشت‌آزادگان تشکیل خواهد شد.
 عبدالحسن مقتدایی در نشست شورای عتبات عالیات خوزستان در زمینه پیگیری و بررسی مشکلات موجود در مسیر زیارت عتبات عالیات، بر نقش دستگاه‌های ذی‌ربط تاکید و اظهار کرد: دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله سپاه، هلال احمر و صدا و سیما در آبادان و اهواز و همچنین دستگاه‌هایی که توان اجرایی دارند، می‌توانند کمک شایانی در روند بهبود این مشکلات در مسیر حرکت زائران داشته باشند. با ورود این دستگاه‌ها، مشکلات به حداقل خواهند رسید.
وی با اشاره به تشکیل جلسات شورای عتبات عالیات خوزستان با دستگاه‌های ذی‌ربط، گفت: در همین راستا فرمانداران شهرستان‌های آبادان، اهواز و دشت‌آزادگان که شهرستان‌های درگیر اعزام زائران اربعین هستند، با معاونت سیاسی استانداری خوزستان و مدیران شهرداری‌های این سه شهر به همراه معاونت عمرانی استانداری خوزستان تشکیل جلسه خواهند داد.
مقتدایی افزود: جلسه سوم برای دستگاه‌های امدادی نیز همزمان با جلسات پشتیبانی و با حضور دستگاه‌های اجرایی تشکیل خواهد شد.
استاندار خوزستان بر ضرورت عدم توقف در مسیر حرکت زائران تاکید کرد و گفت: هر چه توقف در مسیر حرکت زائران کمتر باشد، ارائه خدمات بهتر خواهد بود و حوادث کمتری رخ خواهد داد. بنابراین باید همه تلاش‌ها به کار گرفته شود تا تجمع و ترافیکی ایجاد نشود که در این راستا باید وسایل ایاب و ذهاب در طول مسیر مهیا شود.
مقتدایی با بیان این‌که بازبینی از مرزهای چذابه و شلمچه باید صورت گیرد، افزود: صادرات و واردات کالا نیز در این مدت به صورت تغییر شیفت مکانی انجام شود و یا در زمانی که مسافران کمتر تردد می‌کنند اقدام به صادرات و واردات کنند. از سوی دیگر زائران با مشکل دریافت عوارض روبه‌رو نخواهند بود و این مهم به صورت مکتوب به مسئولان ذی‌ربط ابلاغ خواهد شد.
احمد سیاحی، معاون عمرانی استاندار خوزستان نیز در این جلسه به عملکرد پیمان‌کاران دست‌اندرکار ساخت و ترمیم جاده مسیر زائران حسینی اشاره کرد و گفت:  کار ساخت این جاده تا شش ماه آینده به پایان می‌رسد. همچنین در زمینه تامین برق، آب، جاده و سرویس‌های بهداشتی با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته و عزم جدی دست‌اندرکاران، دغدغه‌ای وجود ندارد و شرایط برای زائران از سال گذشته بهتر خواهد بود.
حجت‌الاسلام سید محمود موسوی، مسئول ستاد عتبات عالیات استان نیز در این نشست بر اهمیت اطلاع‌رسانی دستگاه‌های فرهنگی به مردم تاکید کرد و گفت: باید تمهیدی اندیشیده شود که در حوزه اطلاع‌رسانی به مردم، بهتر و گسترده‌تر از گذشته عمل شود، تا پشتیبانی مردم و پذیرایی از زائران عتبات عالیات توسط هیات‌ها و خود مردم صورت گیرد


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.