خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹
کد خبر : 16980
Share

ارسطو:تشریح فعالیت‌های ثبت جهانی شوش توسط اساتید برجسته جهان

مدیر پایگاه پژوهشی شوش از ارائه فعالیت ثبت جهانی در پایگاه پژوهشی شوش توسط اساتید برجسته خبر داد و گفت: حضور انجمن‌های دوستدار میراث فرهنگی در این نشست چشم‌گیر خواهد بود.

مدیر پایگاه پژوهشی شوش از ارائه فعالیت ثبت جهانی در پایگاه پژوهشی شوش توسط اساتید برجسته خبر داد و گفت: حضور انجمن‌های دوستدار میراث فرهنگی در این نشست چشم‌گیر خواهد بود.
 محمدحسین ارسطو اظهار کرد: یک سال است که جنب‌وجوش در شوش برای ثبت جهانی محوطه تاریخی این شهر به‌صورت شبانه‌روزی است و ترددهای افراد سرشناس علمی به این شهر تاریخی بسیار زیاد شده است.
وی با اشاره به اینکه نیاز است مردم بدانند که در روند ثبت جهانی شوش چه اقداماتی انجام‌ شده است، تأکید کرد: به‌منظور اطلاع‌رسانی به مردم در راستای ثبت جهانی شوش، دستاوردهای یک‌ساله در این شهر توسط دو تن از اساتید برجسته جهان تشریح می‌شود که از همه علاقه‌مندان دعوت می‌شود تا در این مراسم حضور پیدا کنند.
وی با اشاره به اینکه اقدامات در شوش زیربنایی بوده است، افزود: در شهر شوش اقدامات زیربنایی انجام‌ شده که لازم است مردم از آن‌ها مطلع شوند و در این زمینه با انجمن‌های دوستدار میراث فرهنگی در شوش به گفت‌وگو خواهیم نشست.
ارسطو با اشاره به اینکه سخنرانان این نشست افراد خبره‌ای هستند، تأکید کرد: قرار است در این نشست دکتر ارفعی کتیبه‌خوان خبره و توانای عیلامی به تشریح اقدامات خود در شهر شوش بپردازد.
مدیر پایگاه پژوهشی شوش با اشاره به اینکه دکتر علیزاده در این نشست سخن خواهد گفت، خاطرنشان کرد: در این نشست قرار است دکتر علیزاده استاد دانشگاه شیکاگو به ایراد سخن بپردازد تا تنها بخشی از اقدامات در این زمینه به مردم اطلاع‌رسانی شود.
وی با اشاره به اینکه این نشست نوعی هم‌اندیشی است، افزود: در این نشست قرار است از نظرات انجمن‌های دوستدار میراث فرهنگی نیز بهره ببریم و در این زمینه می‌کوشیم تا از نظرات حضار نیز استفاده کنیم.
ارسطو  پایان خاطرنشان کرد: ثبت جهانی شوش و اقدامات برای آماده‌سازی این شهر تاریخی نیاز به همکاری همه دوستداران میراث فرهنگی و اساتید فن دارد و می‌کوشیم تا با هم‌افزایی در این زمینه گام‌های بلندتری برداشته شود.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.