خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۳ آبان ۱۳۹۳ - ۹:۴۶
کد خبر : 15579
Share

جشنواره شکرگزاری خرما در خرمشهر برگزار شد

نخستین جشنوراه شکرگزاری خرما در خوزستان با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر خرمشهر و مینوشهر در خرمشهر برگزار شد.

نخستین جشنوراه شکرگزاری خرما در خوزستان با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر خرمشهر و مینوشهر در خرمشهر برگزار شد.
امشب با همکاری شهرداری، شورای اسلامی شهر خرمشهر و مینوشهر و شرکت بین‌المللی بلریان برای نخستین بار در استان خوزستان، جشنواره شکرگزاری خرما در شهرستان خرمشهر برگزار شد.
هدف از برگزاری این جشنواره فرهنگ‌سازی برای مصرف خرما، یکی از مفید‌ترین میوه‌های مناطق گرمسیری است.
در جشنواره شکرگزاری خرمای خرمشهر نخلداران این شهرستان محصولات خود را عرضه کردند و انواع محصولات خرمای این شهرستان، انواع صنایع جانبی و دستی ساخته شده از خرما در معرض دید عموم قرار گرفت.
شعرخوانی و قصیده‌خوانی به زبان عربی، اجرای تئا‌تر با هدف بیان مشکلات نخل‌کاران به زبان طنز از جمله برنامه‌های اجرا شده در این جشنواره بود.
معاون اداری مالی شهرداری خرمشهر در این جشنواره ضمن قدردانی از نخل‌کاران، گفت: دستان کشاورزان دستان زحمت‌کشی است که ما از این دست‌ها برکت را می‌خوریم اما از زحمات و مشقت‌های آن‌ها غافلیم.
عزیز ساعدی با بیان اینکه با وجود زحمات فراوان نخل‌کاران تاکنون هیچ برنامه‌ای برای آن‌ها تدارک دیده نشده است، اضافه کرد: هدف از برگزاری این جشنواره تقدیر و تشکر از زحمات این نخل‌کاران است و امیدواریم این حرکات مستمر بوده و خرمشهر در صنعت خرما به یک صادرکننده تبدیل شود
جشنواره شکرگزاری خرما از ساعت 16 تا 21 در ساختمان کشتی برلیان خرمشهر و با شرکت نخل‌کاران، مسئولان و عامه مردم برگزار شد و در پایان مراسم از نخل‌کاران فعال تقدیر شد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.