خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵
کد خبر : 15552
Share

حسن زاده:رقابت‌های منفی بین هیئت‌های مذهبی برچیده شود

امام‌ جمعه موقت اهواز گفت: رقابت‌های منفی بین هیئت‌های مذهبی باید برچیده شود زیرا این مسئله به نوعی آفتی برای عزاداری امام حسین (ع) به شمار می‌آید

امام‌ جمعه موقت اهواز گفت: رقابت‌های منفی بین هیئت‌های مذهبی باید برچیده شود زیرا این مسئله به نوعی آفتی برای عزاداری امام حسین (ع) به شمار می‌آید.
 حجت‌الاسلام سید ابوالحسن حسن‌زاده در همایش متمسکین به ثقلین شهرستان شوشتر اظهار کرد: در شرایط کنونی شاهد برخی رقابت‌های منفی بین هیئت‌های مذهبی هستیم و به این دلیل باید کوشید تا این رقابت‌ها برچیده شود و این آفت نیز برطرف گردد.
وی افزود: هیئت‌های مذهبی باید برای اخلاص و امام حسین(ع) عزاداری کنند و چه بسیارند مجالسی که از دید خبرنگاران و دوربین‌های خبری دور هستند ولی مورد عنایت حضرت سیدالشهدا(ع) قرار می‌گیرند.
حسن‌زاده با تاکید بر اینکه مداح و یا مبلغ خود باید دارای حزن درونی باشد، تاکید کرد: حزن درونی باعث می‌شود تا بتوان تأثیر عزا را بر مخاطب مشاهده کرد و بدون حزن درونی نمی‌توان مخاطب را در هیئت به عزا وادار کرد و به این مسئله باید متولیان هیئت‌های مذهبی توجه ویژه‌ای داشته باشند.
وی گفت: باید توجه داشت که در عزاداری‌ها رعایت شئونات را انجام دهیم و به نحوی عزاداری کنیم که با شئونات اخلاقی، اسلامی و عرفی در جامعه مخالف نباشد و در این زمینه باید از همه توان برای عزاداری صحیح استفاده کنیم.
امام‌ جمعه موقت اهواز گفت: مداحان نیز باید توجه داشته باشند تا اشعار و سبک‌های انتخابی برای عزاداری از مصادیق غنا نباشد.
وی خاطر نشان کرد: شکل عزاداری را باید توجه داشت، البته اشکال عزاداری در خوزستان سنتی است و بسیار پسندیده بوده ولی بهتر است در این زمینه تذکرات سالیان گذشته باز تکرار شود زیرا همین تکرارها نیز باعث افزایش توجهات می‌شود.
حسن‌زاده تاکید کرد: باید از احساسات موجود در عزاداری‌های اهل‌ بیت بویژه امام حسین(ع) استفاده کرد، در این زمینه لازم است از امام حسین(ع) الگو بگیریم زیرا ایشان در روز عاشورا بارها در هنگام شهادت علی‌اکبر و ابوالفضل العباس(ع) و وداع با اهل‌ بیت(ع) خود احساسات خود را به زبان آورد.
وی در پایان عنوان کرد: نباید به این مرحله برسیم که تصور کنیم که چون وارد هیئت و دستگاه امام حسین(ع) شدیم دیگر شیطان از ما دست‌شسته و کاری به کار ما ندارد، خیر، شیطان در همه حال برای فریب و از بین بردن اجر ما تلاش می‌کند و در این زمینه باید بسیار توجه داشت و مراقبت نفسانی لحظه ‌به‌ لحظه کرد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.