خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸
کد خبر : 15369
Share

عیدانی:نگه‌داری غازها در آبشارهای تاريخی شوشتر موقتی است

ريیس پایگاه سازه‌های آبی ـ تاريخی شوشتر از موقتی بودن نگه‌داری غازهای موجود در سالن آبشارهای شوشتر خبر داد و گفت: غازهای موجود به‌زودی رهاسازی می‌شوند.

ريیس پایگاه سازه‌های آبی ـ تاريخی شوشتر از موقتی بودن نگه‌داری غازهای موجود در سالن آبشارهای شوشتر خبر داد و گفت: غازهای موجود به‌زودی رهاسازی می‌شوند.
 حسین عیدانی اظهار کرد: آبشارهای شوشتر توانمندی‌های زیادی برای بهبود شرایط گردشگری دارد و رهاسازی غاز از سوی دوستداران میراث فرهنگی نیز در راستای تقویت این صنعت در شهرستان شوشتر است.
 وی افزود: مدت 10 روز است که غازهای تهیه ‌شده برای آماده‌سازی بستر مورد نیاز در سازه‌های آبی و توانمندی شنا کردن در آب آزاد در سالن آبشارهای شوشتر نگهداری می‌شوند که در جمعه هفته جاری این غازها طی برنامه‌ای مفصل و با حضور مسؤولان و مردم رهاسازی می‌شوند.
او با اشاره به اهمیت رهاسازی این غازها در آبشارهای شوشتر گفت: این غازها در راستای حفاظت فیزیکی آثار تاریخی شوشتر در حاشیه رودخانه به آب انداخته می‌شوند و تأثیر زیادی در کاهش فرسایش اثر تاریخی در اثر رشد جلبک و... خواهند داشت.
 عیدانی با تأکید بر این که نگهداری این غازها در آبشارهای شوشتر بر گردشگری این سایت تأثیر منفی نداشته است بيان کرد: حضور گردشگران در سایت آبشارهای شوشتر در این موقع سال در شرایط مناسبی نیست و از ابتدای آبان ماه تعداد گردشگران با رشد مواجه می‌شود و به این دلیل تا آن زمان غازها رهاسازی شده‌اند.
 مدیر پایگاه جهانی سازه‌های آبی ـ تاریخی شوشتر افزود: تقویت گردشگری در شهرستان شوشتر می‌تواند مشکل اشتغال را در این شهرستان تا حد زیادی کنترل کند و به این دلیل می‌کوشیم تا از سرمایه‌گذاران و فعالان در این عرصه حمایت کنیم و در این زمینه از همه ظرفیت‌های موجود استفاده می‌کنیم.
 عیدانی با اشاره به این که شهرستان شوشتر توانمندی زیادی در راستای توسعه گردشگری دارد، خاطرنشان کرد: وجود آثار تاریخی متعدد، ثبت آثار تاریخی این شهرستان در فهرست یونسکو و مستعد بودن شهرستان شوشتر برای توسعه گردشگری این شهرستان را به موقعیت مناسب برای این صنعت تبدیل کرده است.
 وی بیان کرد: زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان شوشتر فراهم است و تنها باید از سرمایه‌گذاران در این زمینه دعوت به عمل آید و از آن‌ها در این زمینه حمایت کرد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.