خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۹
کد خبر : 15365
Share

فرازمند:ثبات قوانین روند صادرات را بهبود می‌بخشد

عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: ثبات قوانین از موارد مهمی است که روند صادرات را بهبود می‌بخشد.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: ثبات قوانین از موارد مهمی است که روند صادرات را بهبود می‌بخشد.
حسن فرازمند  عنوان‌کرد: برای این‌که بتوانیم روند صادرات را به نحو مطلوبی توسعه دهیم، اولین کار ثبات در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی است. برای نمونه مصوبه معافیت مالیات بر ارزش افزوده برای صادرکنندگان باید به طور مطلق اجرا شود. در شرایطی که قانون مصوب شده و صادرکننده بر اساس این قانون اقدام به برنامه‌ریزی برای صادرات می‌کند، اگر تغییراتی در روند اجرای قانون ایجاد شود، صادرکننده متضرر و صادرات دچار مشکل خواهد شد.
وی افزود: به طور کلی تغییرات قانونی در مصوبات و اجرای مصوبات جدید، صادرات را دچار اختلال و روند آن را کند می‌کند، در حالی که وجود قوانین و سیاست‌های مطلق، صادرات را به سمت و سویی می‌کشاند که بهره‌وری و کارآمدی تولید را بالا می‌برد.
فرازمند تصریح‌کرد: برای توسعه صادرات باید فضاهایی فراهم شود تا توان رقابتی در صادرات محصولات داخلی افزایش یابد. ایجاد این فضاها موجب می‌شود محصولاتی که در بازارهای جهانی عرضه می‌شوند، تقاضایی بالایی داشته باشند.
وی اظهارکرد: تولید محصولات صادراتی باید به گونه‌ای باشد که هزینه‌های تولید در پایین‌ترین حد ممکن لحاظ شود. همچنین مواداولیه مورد نیاز تولید باید دارای کیفیت مطلوب و نیروی انسانی مورد استفاده در تولید از دانش علمی و فنی بالایی برخوردار باشد تا توان رقابت افزایش یابد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.