خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹
کد خبر : 15323
Share

مدیرکل بنیادشهید و ایثارگران خوزستان خواستار کمک به تجهیز بیمارستان اعصاب و روان جانبازان اهواز شد

مدیرکل بنیادشهید و امورایثارگران خوزستان خواستار کمک به تجهیز بیمارستان اعصاب و روان جانبازان اهواز از سوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز شد.

مدیرکل بنیادشهید و امورایثارگران خوزستان خواستار کمک به تجهیز بیمارستان اعصاب و روان جانبازان اهواز از سوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز شد.
'عبدالرضا فرجیان'  با بیان اینکه در بیمارستان بوستان اهواز 65جانباز اعصاب و روان نگهداری می شود افزود:دانشگاه علوم پزشکی اهواز باید به صورت تخصصی و نرم افزاری برای به روز کردن این بیمارستان تلاش کند تا جانبازان بستری در آن بتوانند از امکانات پیشرفته استفاده کنند.
وی استفاده از پزشکان و پرستاران 'طرحی' و 'انترن' دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز را برای کار در بیمارستان بوستان و همچنین بهره گیری از سامانه های نرم افزاری دانشگاه علوم پزشکی اهواز را مورد تاکید قرار داد و گفت: این کارها می تواند هزینه های بیمارستان بوستان را کاهش دهد و بخشی از کمبود نیروی انسانی مورد نیاز را مرتفع کند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: پارسال تفاهم نامه همکاری دانشگاه علوم پزشکی اهواز و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تا مرز مبادله رفت ولی به علت برخی اختلافات حقوقی که سبب سلب مالکیت این بیمارستان از بنیاد شهید و امور ایثارگران می شد این تفاهم نامه به سرانجام نرسید.
وی یادآورشد: موضوع حقوقی و مالکیت این بیمارستان در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هنوز رسیدگی نشده است.
وی با بیان اینکه چنانچه سند مالکیت و پروانه بهره برداری بیمارستان بوستان صادر شود راه برای توسعه و نوسازی این مرکز درمانی بیمارستان فراهم خواهد شد خواستار همکاری و مشارکت دانشگاه علوم پزشکی اهواز برای کاهش مشکلات و آلام جانبازان بستری در بیمارستان بوستان اهواز شد.
فرجیان با تصریح بر این موضوع که شان و منزلت جانبازان بالاست و نباید امور آنان را به صورت آزمون و خطا انجام داد افزود: رسیدگی به مشکلات رفاهی و درمانی جانبازان اعصاب و روان هشت سال دفاع مقدس یک وظیفه همگانی است و از عهده یک دستگاه اجرایی مثل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خارج است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز در این ارتباط  گفت: ازآنجا که بیمارستان بوستان اهواز متعلق به بنیاد شهید و امورایثارگران خوزستان است این دانشگاه به طور قانونی و ضابطه مند نمی تواند کمکی به این بیمارستان بکند.
دکتر'ابراهیم ایدنی' تصریح کرد:هر کاری باید مسیر قانونی خودش را سپری کند تا بعدها هیچ دستگاهی مورد مواخده دستگاه های نظارتی قرار نگیرد.
وی گفت: هرگونه کمک به بیمارستان بوستان اهواز باید در چارچوب قانونی انجام شود و قانون نیز دست این دانشگاه را برای کمک به این بیمارستان بسته است چون این بیمارستان تحت تملک این دانشگاه نیست.
چندی پیش 'عبدالحسن مقتدایی' استاندار خوزستان در بازدید از بیمارستان بوستان اهواز که همراه با جمعی از مسوولان استانی ازجمله رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز انجام شد بر نوسازی و تامین نیروی انسانی مورد نیاز این بیمارستان تاکید کرد.
مقتدایی گفت: برای جمع بندی مشکلات بیمارستان اعصاب و روان جانبازان، بزودی نشستی در استانداری خوزستان با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان و مسوولان و مدیران استانی برگزار می شود و وظیفه هرکدام از این دستگاه ها برای رفع مشکلات بیمارستان تعریف و مصوب می شود.
وی افزود:استانداری خوزستان فراتر از وظایف قانونی خود برای خدمت رسانی به جانبازان اعصاب و روان که در بیمارستان بوستان اهواز بستری بوده و تحت درمان هستند وارد عمل خواهد شد.
بیمارستان بوستان اهواز در سال 1372 ابتدا به صورت آسایشگاه راه اندازی شد ولی پس از چند سال با اخذ مجوز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بیمارستان ارتقا یافت.
هم اکنون در بیمارستان 125تختخوابی بوستان اهواز 65جانباز اعصاب و روان به صورت شبانه روزی نگهداری می شوند و تعدادی جانباز نیز به صورت پاره وقت و با ادامه درمان و تجویز دارو از این بیمارستان خدمات رایگان دریافت می کنند


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.