خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷
کد خبر : 15321
Share

فرج الهی:مرزهای آبی و خاکی در دولت تدبیروامید به فرصت تبدیل شده اند

فرماندار شادگان با تاکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت ها گفت: مرزهای آبی و خاکی در دولت تدبیر و امید به فرصت تبدیل شده اند و باید از آنها بهترین استفاده را برد.

فرماندار شادگان با تاکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت ها گفت: مرزهای آبی و خاکی در دولت تدبیر و امید به فرصت تبدیل شده اند و باید از آنها بهترین استفاده را برد.
'بهروز فرج الهی'در نشست هماهنگی افتتاحیه بندر شادگان در سالن اجتماعات فرمانداری شادگان افزود: امنیت موجود در بندر شادگان
مولفه ای مهم برای رونق فعالیت های تجاری با کشورهای حاشیه خلیج فارس است که باید در جهت حفاظت و استمرار آن تلاش کرد.
وی با تاکید بر لزوم استقرار امور بنادر، گمرکی و مرزبانی در بندر شادگان اظهار کرد: حضور این سه دستگاه از مختل شدن فعالیت ها در بندر شادگان جلوگیری می کند.
فرماندار شادگان با اشاره به چوبی بودن شناورها افزود: این شناورها برای جلوگیری از آتش سوزی نباید در کنار یکدیگر قرار گیرند.
وی گفت: آتش سوزی شناورها باعث از بین رفتن نخیلات و وارد آمدن خسارت به چرخه اقنصادی شادگان می شود.
فرج الهی به کمبود جایگاه سوخت در شادگان اشاره کرد و افزود: ساخت چند جایگاه سوخت در شهرستان شادگان باید تصویب شود تا در صورت افتتاح بندر در این شهرستان به مشکل سوخت بر نخوریم.
استاندارخوزستان سه شنبه گذشته بیست و دوم مهر درنشستی با معاونان حوزه استانداری از صدورمجوز فعالیت و راه اندازی بندرشادگان با موافقت وزیر کشور در سفر به خوزستان خبرداد.
معاون برنامه ریزی استاندار خوزستان نیز درنشست هماهنگی بهره برداری از این بندر که با حضور مدیران دستگاه های اجرایی روز گذشته 28 مهر ماه برگزار شد اعلام کرده است: فعالیت رسمی بندر شادگان از شنبه آتی آغاز می شود.
وی همچنین از ابلاغ 32 میلیارد ریال برای تامین تجهیزات مورد نیاز مرزبانی اعم از شنار در بندر شادگان خبرداد و اظهار کرد: بندر شادگان به لحاظ امنیتی مشکلی ندارد و تمهیدات لازم دراین باره انجام شده است.
با آغاز فعالیت بندر شادگان بخشی از فعالیت های بندر امام به سمت این بندر هدایت خواهد شد.
ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر حدود یکصد هزار تن درسال و ظرفیت شناور بندر شادگان پس از لایروبی به 500 تن می رسد.
اسکله این بندر از نوع شمع و عرشه آن بتنی به طول 103 کیلومتر با عرض 12متر است که دو دستگاه پل دسترسی به طول 24 متر و عرض حدود 14متر دارد.
در شهرستان شادگان بیش از 300 فروند لنج صیادی و تجاری فعال و بیش از 650 فروند قایق صیادی وجود دارد


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.