خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰
کد خبر : 15290
Share
معاون برنامه‌ريزي استانداري خوزستان گفت:

شمارش معكوس براي بهره‌برداري از بندر شادگان

معاون برنامه‌ريزي استانداري خوزستان گفت: ‌بندر تجاري شادگان شنبه، سوم آبان‌ماه به بهره‌برداري خواهد رسيد و كار و فعاليت خود را آغاز مي‌كند. ‌اگرچه بحث‌هايی در زمينه عدم توجيه اقتصادي اين بندر مطرح مي‌شود اما به‌هرحال اين مجموعه و ظرفيت در استان ايجاد شده است.

معاون برنامه‌ريزي استانداري خوزستان گفت: ‌بندر تجاري شادگان شنبه، سوم آبان‌ماه به بهره‌برداري خواهد رسيد و كار و فعاليت خود را آغاز مي‌كند.
 اميد حاجتي در نشست هماهنگي بهره‌برداري از بندر شادگان كه امروز، 28 مهرماه در محل معاونت برنامه‌ريزي استان برگزار شد، اظهاركرد: ‌اگرچه بحث‌هايی در زمينه عدم توجيه اقتصادي اين بندر مطرح مي‌شود اما به‌هرحال اين مجموعه و ظرفيت در استان ايجاد شده است.
وي افزود: ‌ما به دنبال اين هستيم از ظرفيت ايجاد شده استفاده كنيم و منفعت آن به مردم منطقه و استان برسد.‌ قصد ما اين است كه بهره‌برداري و آغاز به‌كار بندر شادگان تا قبل از فرار رسيدن ماه محرم محقق شود و بنابراين لازم است از تلاش دستگاه‌هاي مرتبط جهت هماهنگي براي بهره‌برداري در موعد مقرر، قدرداني كنيم.
معاون برنامه‌ريزي استانداري خوزستان عنوان‌كرد:‌ انتظار داريم از همين امروز هماهنگي‌هاي لازم با سازمان بنادر و دريانوردي استان انجام شود تا در زمان بهره‌برداري وقفه‌اي در ارايه خدمات نداشته باشيم. همچنین تامین فيبرنوري و برقراري ارتباطات مخابراتي از مباحث مهم و جدي در بندر است كه انتظار داريم محقق شود.
وي بيان‌كرد:‌ بندر شادگان ظرفيت بسيار خوب اقتصادي براي شادگان و استان است كه اميدواريم بر وضعيت اقتصاد منطقه و شهرستان تاثيرگذار باشد. انتظار داريم حضور و فعاليت نيروها در بندر تداوم داشته باشند، نه اين‌كه فقط در روز افتتاحيه شاهد حضور و فعاليت آن‌ها باشيم.
وي اظهاركرد: ‌بندر تجاري شادگان به عنوان بخشی از بندرامام فعاليت خواهد كرد و چيز جديدي نيست و اين بندر بخشي از بندر‌امام خواهد بود. فعلا بايد با امكانات موجود مجموعه بندر شادگان راه‌اندازي شود؛ طبيعتا نيازهايي وجود دارد كه در آينده با همكاري دستگاه‌هاي مرتبط برطرف خواهيم كرد.
در ادامه اين نشست سعدالله عبداللهي، مديركل بنادر و دريانوردي خوزستان اظهاركرد: براي افتتاح بندر شادگان اقداماتي همچون هماهنگي درون بندر، رفع نواقص، بخشي از كارهاي عمراني و تامين زیرساخت‌ها لازم است كه درصدد هستيم در مدت باقي مانده انجام شود.
وي افزود: تامين امنيت يكي از مباحث مهم در بندر است كه انتظار داريم با همكاري نيروي انتظامي تامين شود. امكانات و زيرساخت‌هاي مخابراتي نيز از ديگر الزامات بندر است كه اميدواريم با همكاري مخابرات تامين شود.
عبداللهي تصريح‌كرد:‌ براي ساختار فيزيكي اين پروژه تاكنون 40 ميليارد تومان اعتبار هزينه شده است. اين بندر توجيه اقتصادي ندارد اما چون مصوبه دولت بوده به اجرا رسيده است.
وي عنوان‌كرد: اين بندر توانايي پذيرش كشتي‌هاي با حجم كمتر از 500 تن را دارد. در ابتداي فعاليت بندر، رويكرد مبادله كالاي همراه ملوان است و براي اين كار نياز به تجهيزات زياد و پيشرفته‌اي نيست زيرا اين كالاها حجم کمی دارند.
عبداللهي گفت:‌ مشكل خاصي براي شروع كار بندر وجود ندارد و اگر هم مشکلی به وجود آید، در ادامه كار مي‌توان مشكلات و نيازها را رفع كرد.
در ادامه اين نشست، بهروز فرج‌اللهي، فرماندار شادگان ضمن قدرداني از پيگير‌هاي صورت گرفته جهت اخذ مجوز فعاليت اين بندر اظهاركرد: ‌همواره مرزها به عنوان يك تهديد تلقي مي‌شوند اما خوشحاليم استاندار خوزستان به مرزها به عنوان فرصت نگاه مي‌کند.
وي افزود: در صورت شروع به‌كار و رونق فعاليت بندر شادگان، پيش‌بيني مي‌شود كه لنج‌هاي هنديجان به بندر شادگان بيايند و حجم كار و تردد شناورها افزايش ‌يابد.
فرج‌اللهي تصريح‌كرد: وجود اداراتي همچون بنادر، گمرك و مرزباني ركن اصلي بندر هستند و اگر حضورشان مستمر نباشد در فعاليت‌هاي بندري خلل ايجاد مي‌شود. ‌جايگاه سوخت نیز يكي‌ديگر از ملزوماتی است كه انتظار داريم این جایگاه توسط مسوولان متولي مورد پيگيري قرار بگيرد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.