خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷
کد خبر : 15278
Share

فرکي: انتظار قهرماني از اسکوچيچ نداشته باشيد

حسين فرکي سرمربي سپاهان تاکيد مي‌ کند با وجود شکست در جام‌حذفي زندگي براي تيمش ادامه دارد.

باخت سپاهان به گل گهر سیرجان و حذف این تیم از جام‌حذفی هنوز یکی از اخبار مهم فوتبال ایران است. با حسین فرکی در هتل المپیک و در خلال اردوی سپاهانی ها در تهران صحبت کردیم:
خسته ایم اما به راه‌آهن فکر می‌ کنیم
ما الان چاره ای نداریم جز اینکه به بازی با راه‌آهن فکر کنیم، به همین منظور اردویی در تهران برگزار کردیم و با انجام تمریناتی سعی می‌ کنیم که هرچه بهتر برای این دیدار حاضر شویم. به خاطر مسائلی که قبل از بازی با گل گهر سیرجان پیش آمد بچه های ما هنوز خسته هستند اما تمام تلاش خودمان را می‌ کنیم که با ریکاوری و تمرینات منظم خستگی را از تن بچه ها بیرون کنیم.
همه بازی ها حساس است
سپاهان با هر تیمی که بازی داشته باشد حساس خواهد بود چه مقابل تیم صدرنشین باشد چه قعرنشین. در جام‌حذفی همه دیدند تیم های رده های پایین تر بسیار موفق ظاهر شدند پس حریف آسان وجود ندارد و احتمال شکست همیشه هست. این ها زیبایی فوتبال است، به همین خاطر برای ما فرق نمی‌ کند تیم حریف چه تیمی باشد.
توجیه نمی‌ کنم
من آدمی نیستم که شکست تیمم را توجیه کنم. مقابل گل گهر سیرجان شکست خورده و حذف شده ایم و باید این مساله را بپذیریم. به نظر من آن بازی مرگ و زندگی نبود و ما همچنان در لیگ‌برتر فرصت داریم. شاید دیگر این اتفاق یعنی پیروزی گل گهر سیرجان مقابل ما هیچ وقت در تاریخ فوتبال تکرار نشود اما متاسفانه این اتفاق افتاد.
سخت افزار فوتبال خراب است
من فکر می‌ کنم بخشی از مشکلات باعث شد که تیم های بزرگ این نتایج را در جام‌حذفی به دست آورند، مسائلی از قبلی سخت افزارها، ورزشگاه ها و عدم کیفیت مناسب زمین است که از سال های گذشته وجود داشته. متاسفانه باید گفت در این بازی هیچ چیز استاندارد نبود. البته باز هم هیچ کدام از آنها دلیل نمی‌ شود که شکست را توجیه کنیم، واقعیتی است که اتفاق افتاده و ما روی یک حادثه بازی را واگذار کردیم، اگر رقابت های جام‌حذفی در لیگ ما همانند سایر کشورها رفت‌وبرگشت بود آن وقت ما 2 شانس داشتیم.
ما اصلا نباید بازی می‌ کردیم
پرواز ما به سیرجان که می‌ توانست در عرض 50 دقیقه انجام شود 15ساعت طول کشید و طبیعتا بازیکنان بسیار خسته بودند، من خودم هم فوتبال بازی کردم و شرایط آنها را کاملا درک می‌ کردم با شرایطی که ما داشتیم اصلا نباید به زمین مسابقه می‌ رفتیم ولی از طرف دیگر این قضیه هم برای ما دردسر می‌ شد چون باید هزار جور مدرک برای نرفتنمان ارائه می‌ دادم. در واقع ما یک فوتبال اجباری بازی کردیم، بازیکنان سپاهان بدون اینکه استراحتی کرده باشند به مستطیل سبز رفتند و تمام این ها واقعیت هایی است که ما با آن مواجه شده ایم. خود ما هم روی جام‌حذفی برنامه ریزی داشتیم ولی متاسفانه نتوانستیم به آنچه که می‌ خواستیم برسیم. به هر حال از طریق لیگ می‌ توانیم خودمان را به آسیا برسانیم و امسال سهمیه بگیریم.
منطقی قضاوت کنید
با توجه به این پارسال در فولاد قهرمان شدم، فشارها روی من زیاد است اما من این مسوولیت سنگین را در سپاهان پذیرفته ام و با هدف قهرمانی کار می‌ کنم ولی انتظار دارم که این موضوع دو طرف باشد. همانطور که من فولاد قهرمان را تحویل اسکوچیچ دادم و من و خیلی ها دیگر نباید انتظار داشته باشیم که دوباره این تیم قهرمان شود، باید راجع به من هم منطقی فکر کنند و قضاوت هایی که صحیح نیست راجع به تیم مان نداشته باشند.
قطعا سپاهان مدعی است
قبل از اینکه به سپاهان بیایم فکر نمی‌ کردم که کار خیلی سختی داشته باشم اما در عمل دیدم که راه بسیار دشواری را پیش رو داریم اما ناامید هم نیستیم. اینکه سپاهان همیشه جزو مدعیان لیگ بوده، امسال هم مدعی قهرمانی است. همانطور که همه مشاهده کردن فصل قبل تا روز پایانی ما 5 تیم مدعی برای قهرمانی داشتیم، همین سپاهان با کسب یک تساوی سهمیه آسیایی را از دست داد، امسال هم درست مثل فصل قبل تیم ها خیلی به هم نزدیک هستند اما من می‌ توانم از تیم هایی چون استقلال، پرسپولیس، تراکتور و فولاد به عنوان رقیبان جدی یاد کنم اما هنوز هم برای اظهارنظر درست برای این قضیه خیلی زود است.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.