خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰
کد خبر : 14486
Share

بزرگی:ساماندهی عشایر در شهرستان اندیمشک یک ضرورت است

معاون فرماندار اندیمشک بر ضرورت ساماندهی عشایر کوچرو با آغاز کوچ عشایر به منطقه تاکید کرد و گفت:اسکان عشایر در اطراف شهرک صنعتی اندیمشک مشکلاتی را موجب شده است.

معاون فرماندار اندیمشک بر ضرورت ساماندهی عشایر کوچرو با آغاز کوچ عشایر به منطقه تاکید کرد و گفت:اسکان عشایر در اطراف شهرک صنعتی اندیمشک مشکلاتی را موجب شده است.
' امیرحمزه بزرگی' روز چهارشنبه در نشست ساماندهی عشایر منطقه در محل فرمانداری اندیمشک افزود:اگر عشایر به درستی ساماندهی نشوند به تهدیدی برای صنایع تبدیل خواهند شد.
وی با تشریح نقش عشایر در زمینه های مختلف اقتصادی و اجتماعی گفت: عدم ساماندهی عشایر موجب تخریب منابع طبیعی و بروز مشکلات می شود.
بزرگی معاون فرماندار اندیمشک گفت:استقرار عشایر در اطراف شهرک صنعتی موجب ایجاد مزاحمت برای صنایع شده که باید با ساماندهی عشایر از بروز این مشکل جلوگیری کرد.
معاون فرماندار اراضی پشمینه زار اندیمشک را متعلق به منابع ملی دانست و خواستار پیگیری وضعیت زمین های این منطقه توسط دستگاههای مربوطه شد.
وی جمعیت عشایری شهرستان اندیمشک را یکهزار و 500 خانوار عنوان کرد و گفت: این عشایر با داشتن 120 هزار راس دام نقش مهمی در تولیدات دامی در منطقه دارند.
بزرگی افزود:با آغاز فصل پاییز کوچ دو هزار خانوار عشایری با 160 هزار راس دام از استان های لرستان ، همدان و ایلام به شهرستان اندیمشک آغاز شده است.
در این نشست مسائل مربوط به اسکان عشایر در حومه شهرک صنعتی اندیمشک و ایجاد مزاحمت برای صنایع ،تخریب ساخت وسازهای غیر قانونی در برخی مناطق و وضعیت زمین های منابع طبیعی در پشمینه زار که توسط برخی افراد به صورت غیر قانونی تصرف شده مورد بررسی قرار گرفت.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.