خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۳۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲
کد خبر : 14065
Share

رستمی:خانواده محور‌کردن کتابخوانی هدف کتابخانه‌های عمومی خوزستان

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: برنامه‌ها و فعالیت‌های این حوزه مبتنی بر خانواده محور کردن کتاب و کتابخوانی در استان است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: برنامه‌ها و فعالیت‌های این حوزه مبتنی بر خانواده محور کردن کتاب و کتابخوانی در استان است.
منصور کوهی رستمی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان اظهار داشت: مولفه‌های مدیریتی مربوط به کتابخانه‌های عمومی عبارت از کتابخانه با مفهوم کلی (شامل کتاب، زیربنا و تعداد کتابخانه)، کتابدار، جامعه و اعضای کتابخانه‌های عمومی، فن‌آوری‌های نوین اطلاعاتی و منابع مالی است.
وی افزود: کتابخانه‌های عمومی با عنوان یک دستگاه فرهنگی و اجتماعی متاثر از شرایط جامعه هستند لذا برنامه‌ریزی و مدیریت این مجموعه پیچیدگی‌های خاص خود را دارد که برای هر مورد باید استراتژی مدیریتی خاص را تبیین و بر اساس این استراتژی‌ها، برنامه‌های کاری و عملیاتی تعریف کنیم.
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: مهم‌ترین استراتژی مولف کتابخانه، استراتژی رشد و توسعه بوده زیرا بر اساس سند چشم‌انداز ایران 1404، افق آینده برای ما روشن و مشخص است.
کوهی‌رستمی تصریح کرد: این شاخص‌ها کمی هستند و باید برای رسیدن به آنها استراتژی رشد و توسعه کتابخانه و فضای کتابخانه‌ای در سطح استان خوزستان دنبال شود لذا ساخت کتابخانه‌های مرکزی در شهرستان و کتابخانه‌های استاندارد در برنامه‌های کاری کتابخانه‌های عمومی استان قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: مهم‌ترین استراتژی در خصوص عضو و جامعه ضمن تقویت تعامل در ارتباط با جامعه، استراتژی جذب فراگیر است و مهم‌ترین برنامه‌ها و فعالیت‌های این حوزه مبتنی بر خانواده محور کردن کتاب و کتابخوانی در استان، توجه ویژه به کودکان و ارتباط مستمر با آموزش و پرورش خواهد بود.
این مسئول خاطرنشان کرد: مهم‌ترین استراتژی حوزه کتابداران به عنوان حلقه واسط بین جامعه کتابخانه و به عنوان مهمترین سرمایه سازمان، استراتژی توانمندسازی و رهبری است و بررسی مسائل و مشکلات معیشتی، تقویت بنیان علمی، برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی از مهمترین برنامه‌های این حوزه خواهد بود.
کوهی‌رستمی متذکر شد: این جلسه مصادف شده با آغاز هفته دفاع مقدس که یکی از وظایف کتابخانه‌های عمومی به عنوان یک نهاد فرهنگی زنده نگه داشتن باد و خاطره هشت سال دفاع مقدس است که برنامه‌های مختلفی را برای این منظور در نظر گرفته‌ایم.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.