خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰
کد خبر : 13923
Share

فرماندار خرمشهر از مرز تجاری شلمچه بازدید کرد/ همکاری مرزبانی و پایانه تجاری عامل موفقیت صادرات به عراق

فرماندار خرمشهر با حضور در بارانداز تجاری شلمچه و همچنین گیت های خروجی مرز و نیز پایانه مسافربری این مرز از نزدیک شاهد فعالیت، کاستی ها و کمبودهای آن شد.

.ولی الله حیاتی که یک روز از معارفه و تنصیب وی برای سمت فرماندار خرمشهر می گذشت شامگاه چهارشنبه در اولین روز کاری خود با حضور در گلزار شهدای خرمشهر و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهیدان هشت سال جنگ تحمیلی ادای احترام کرد.
وی زیارت قبور شهدا را استارت کار خود و مایه خیر و برکت توصیف کرد و با مسئولان شهری و لشکری خرمشهر برای آشنایی با فعالیت های قطب اقتصادی شهر که همان مرز بین المللی شلمچه است همراه شد.
در پایان این بازدیدها فرماندار خرمشهر با حضور در سالن اجلاس پایانه مرزی شلمچه به منظور جمع بندی و بررسی فعالیت ها با مسئولان اجرایی جلسه ای برگزار کرد.

هماهنگی مرزبانی و پایانه تجاری سبب موفقیت در پیشرفت صادرات به عراق

رئیس پایانه تجاری شلمچه در ابتدای این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت تجارت به عراق گفت: مرز بین المللی شلمچه نسبت به سال 92 افزایش 30 درصدی در امر صادرات به عراق داشته است.
محمد نظارت عنوان کرد: از اسباب موفقیت و بالا رفتن آمار صادرات هماهنگی و تعامل مرزبانی شلمچه با مسئولان پایانه تجاری است که این امر باعث تسهیل در عبور و مرور کامیونهای تجاری بین دو کشور بوده است.
وی به ایجاد اشتغال برای جوانان خرمشهری را در این پایانه اشاره کرد و گفت: نزدیک به سه هزار و 500 نفر به صورت مستقیم در حال فعالیت و اشتغال در این پایانه هستند.
رئیس پایانه تجاری شلمچه با انتقاد از حرکت شهرداری خرمشهر در گرفتن عوارض از کامیون هایی که در مسیر این مرز در حال تردد هستد، گفت: متاسفانه شهرداری خرمشهر اخیرا در تناقض با مقررات مناطق آزاد اقدام به نصب کانکس در میدان مقاومت خرمشهر ابتدای جاده شلمچه کرده است و در حال گرفتن عوارض از کامیون های تجاری در مسیر این پایانه شده است که در این جلسه از فرماندار جدید خواستار پیگیری و رفع این مشکل هستیم.

فرصت طلایی را از دست ندهیم

رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر نیز در ادامه این جلسه به ارائه گزارشی از فعالیت های تجار و بازرگانان در این مرز پرداخت و همچنین از عدم استفاده مناسب از فرصت های پیش آمده از بازار عراق نیز انتقاد کرد.
سید احمد حسینی فر افزود: فعالیت های تجار و بازرگانان در این مرز خوب است ولی در مقایسه با فرصت های پیش آمده کافی نیست.
وی تصریح کرد: فاصله خرمشهر به بصره نسبت به فاصله ترکیه به عراق بسیار نزدیک است ولی ما متاسفانه نتوانسته ایم از این فرصت استفاده خوب و مطلوبی داشته باشیم.
حسینی عنوان کرد: اشتراکات فرهنگی، اجتماعی و مذهبی ما با عراق خود گویای این موضوع است چرا که عربستان و ترکیه چنین اشتراک هایی را با این کشور همسایه ما ندارند ولی ما شاهد هستیم که به رغم تحریم کردن استانهای شیعه نشین عراق در امر واردات کالاهای عربستان و ترکیه ولی این دو کشور بیکار ننشسته اند و با استفاده از مرزهای دیگر و تغییر برندهای خود این کاستی ها را در حال جبران هستند.

نبودن نیروی زن در کنترل بهداشت در مرز

رئیس شبکه بهداشت و درمان خرمشهر دیگر سخنران این جلسه در ارائه گزارش به فرماندار جدید شهرش بود.
دکتر کامران سالمی از کمبود نیروی انسانی زن در مرز شلمچه خبر داد و افزود: برای خدمات رسانی مطلوب و بهتر به زوار و مسافران در مرز شلمچه نیاز به نیروی کافی در این مرز است.
وی تصریح کرد: متأسفانه در پایانه مسافری شلمچه نیروی زن جهت معاینه زنان نداریم و این باعث می شود خدایی ناکرده روزنه ای از ورود بیماری هایی جدید از کشور عراق به ایران ایجاد شود.

قانون مداری را سرلوحه کار خود قرار دهید

فرماندار خرمشهر پس از شنیدن صحبت های تک تک مسئولین شهری و دقدقه های آنان در امور این پایانه مرزی گفت: خوشحال و خرسندم که این را می شنوم که مسئولین ارگانهای مختلف چه منطقه آزاد اروند و چه مسئولان پایانه تجاری و مسافری با تعامل و همدلی در کنار هم در حال خدمت رسانی به تجار و مسافران هستند.
ولی الله حیاتی جذب منابع مالی منطقه آزاد اروند را در این پایانه مهم برشمرد و افزود: با ساز و کارهای مناسب و پیگیری ها در خصوص جذب منابع مالی منطقه آزاد اروند به سوی توسعه و رونق این مرز حرکت خواهیم کرد.
وی خطاب به مدیران ارگانهای مختلف در این جلسه رعایت قانون مداری را از امور مهم دانست و عنوان کرد: قانون وظایف همه ما را مشخص کرده است و در امورات مرزی نیز قانون صراحتا فرماندار را فصل الخطاب عنوان کرده است.
حیاتی در ادامه به مهم بودن بخش خصوصی در پیشرفت تجارت در مرز دانست و افزود: ورود و تشویق بخش خصوصی در امر تجارت می تواند گام مهمی در رفع مشکلات باشد و در این خصوص در روزهای آینده جلساتی را با تجار و بازرگانان خواهیم داشت تا بتوانیم بصورت تخصصی تر وارد این حوزه شویم.
فرماندار خرمشهر در پایان گفت: همه ما سربازان نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم و همه ما تکلیفی بر دوش ما قرار داده شده است و باید در این راه نیت ها را صاف کرده و دلهایمان را یکی کنیم تا خدایی ناکرده اقدام ناثوابی را مرتکب نشویم.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.