خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۸
کد خبر : 13873
Share

مهرزادگان:هلال احمر مسئول رسیدگی به تمام بحران‌ها نیست

رئیس جمعیت هلال احمر ایذه گفت: هلال احمر، مسئول رسیدگی به تمام بحران‌های رخ داده در این شهرستان نیست.

رئیس جمعیت هلال احمر ایذه گفت: هلال احمر، مسئول رسیدگی به تمام بحران‌های رخ داده در این شهرستان نیست.
کورش مهرزادگان صبح امروز در نشست ستاد بحران شهرستان که در فرمانداری این شهر برگزار شد، از عدم حضور برخی اداره‌های متولی در بحث مبارزه با بحران در زمان رخ‌دادن یک اتفاق ابراز گلایه کرد و اظهار داشت: در لحظه رخ دادن حادثه، ابتدا باید اداره‌های متولی امر حضور داشته و بعد از هلال احمر انتظار همکاری را داشته باشند، زیرا هلال احمر در برخی مشکلات شهرستان متولی رسیدگی نیست.
وی ادامه داد: در سال گذشته دستور‌‌العمل ستاد بحران به تمام اداره‌های مربوطه ارائه شده و امیدواریم که اقدامات لازم در راستای این دستور‌العمل‌ها صورت گیرد.
رئیس جمعیت هلال احمر ایذه با بیان اینکه، هلال احمر دبیر ستاد بحران ‌است نه مجری برطرف کردن همه مشکلات، تصریح کرد: اگر در برخی بحران‌ها، اداره‌هایی حاضر به همکاری نمی‌شوند، با در اختیار گذاشتن وسایل و تجهیزات خود به امدادگران کمک کنند.
مهرزادگان خاطرنشان کرد: متاسفانه بحث‌های شایعه‌سازی در برخی محافل شهرستان زیاد است و برخی مردم پیگیر مسائل حاشیه‌ای هستند.
این مسئول ادامه داد: لازم است در صورت رخ ‌دادن مشکلات، ضعف‌های آن نشان داده نشود و امکانات برای برطرف شدن آن فراهم شود.
رئیس جمعیت هلال احمر ایذه تصریح کرد: در بحث امداد‌رسانی به‌علت گستردگی شهرستان و نبود امکانات و وسیله نقلیه مناسب و سالم، در صورت بروز حادثه در چند نقطه، دچار مشکلات بسیار زیاد هستیم.
این مسئول با اشاره به اینکه، هلال احمر ایذه یک اداره با هفت کارمند است گفت: عمده کمک‌ها و امداد‌رسانی‌ها توسط اعضای داوطلب صورت می‌گیرد و در همین راستا از اداره‌های شهرستان می‌خواهیم تا با مشخص کردن نیرو از کارمندان خود، آموزش لازم برای همکاری در بحران را فرا گیرند.
مهرزادگان از مسئولان شهرستان درخواست همکاری در راستای کمک به بازسازی اتاق عملیات هلال احمر شهرستان را داشته و همچنین نسبت به نبود امکانات آتش‌نشانی و ماشین اطفای حریق در شهرستان هشدار داد.
وی در ارتباط با آتش‌سوزی‌های اخیر در منطقه اظهار کرد: نبود امکانات یاد شده باعث تشدید و سوختن جنگل‌ها و ساختمان‌‌های آتش گرفته در شهرستان بوده‌ و این بحران از کم‌کاری نیروهای امدادی نبوده‌ است


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.