خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر : 13133
Share

منصوری پس از 28 ماه تلاش در حوزه فرهنگ به حوزه صنعت بازگشت

لفته منصوری مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان پس از 28 ماه دوره پر جنب و جوش و تلاش در نهاد کتابخانه های عمومی از حوزه فرهنگ به حوزه صنعت بازگشت.

 لفته منصوری مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان پس از 28 ماه دوره پر جنب و جوش و تلاش در نهاد کتابخانه های عمومی از حوزه فرهنگ به حوزه صنعت بازگشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان، لفته منصوری با تقدیر و تشکر از کتابداران و کارکنان ستادی نهاد در استان و شهرستانها، اعضای انجمن کتابخانه های عمومی و کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید در استان و شهرستانها، نماینده محترم ولی فقیه در استان و ائمه جمعه سراسر استان، اساتید دانشگاه و قطب کتابداری دانشگاه شهید چمران و انجمن کتابداری و اطلاع رسانی شاخه خوزستان، نمایندگان محترم مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان، شوراهای اسلامی شهر و روستا، استاندار محترم خوزستان و فرمانداران و شهرداران سراسر استان و دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران مدیریت فرصتی برای خدمت است نه منت! مدیریت از نوع مالکانه و ملوکانه بر سازمان ها غیر اسلامی است. وی گفت: در 28 ماه گذشته سرمایه اجتماعی بزرگی در نهاد کتابخانه های عمومی خوزستان در ابعاد اعتماد اجتماعی، مشارکت اجتماعی و انسجام اجتماعی ایجاد شد و این عامل فصل نوینی را در زمینه رشد و توسعه کتابخانه های عمومی گشود.

لفته منصوری گفت: از تاسیس اولین کتابخانه عمومی استان در سال 1343 که یک سال از من بزرگتر است و به نام علامه طباطبایی در بهبهان ایجاد شد تا اردیبهشت ماه 1391 که مسئولیت اداره کل را پذیرفتم 48 سال از عمر کتابخانه های عمومی سپری شده بود. من 153 کتابخانه عمومی با متوسط سالیانه 3 کتابخانه با زیربنای 76335 مترمربع یعنی در هر سال 1590 مترمربع و 1559708 جلد کتاب یعنی متوسط سالیانه 32494 جلد کتاب و 12602 صندلی یعنی در هر سال 263 صندلی افزوده شده است، تحویل گرفتم. وی افزود: اما با توکل بر خدا و استمداد از اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با همان سرمایه اجتماعی و در سایه حمایت نماینده محترم ولی فقیه و علمای بزرگ استان، استانداران و فرمانداران و مسئولان استان با همت و تلاش صادقانه و فداکارانه تک تک همکارانم در استان امروز رشد و توسعه ی در خور استان خوزستان در نهاد کتابخانه های عمومی ایجاد شده است. مدیر کل کتابخانهئ های عمومی خوزستان گفت: امروز که با تجربه ی گرانقدری از یک نهاد فرهنگی ارجمند و تاثیرگذار جدا می شوم، خوشحالم که اعلام بکنم رشد کتابخانه های عمومی استان در این دوره 28 ماهه معادل 21 سال دوران گذشته بوده است. در مرداد ماه امسال کتابخانه های ما به 216 باب معادل 41 درصد رشد، زیربنا به 95740 مترمربع معادل 25 درصد رشد، صندلی به 16466 عدد معادل 31 درصد رشد و کتاب به 2363402 جلد معادل 52 درصد رشد رسیده است.

ظرف این مدت 28 ماه 146 جوان تحصیل کرده جذب کتابخانه های عمومی شدند که این عدد شاید معادل کل استخدام های پس از انقلاب دیگر دستگاههای فرهنگی استان باشد. منصوری افزود: یکی از رویکردهای ارزشمند نهاد کتابخانه های عمومی کشور توجه به کتابدران و نیروهای نهادی است. انتخاب دکتر منصور کوهی رستمی به عنوان سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان از چند جهت بر من شایستگی دارد. یکی: نیروی جوانی است. دو: دانشجوی دوره دکتری علم اطلاعات و دانش شناسی و مرتبط با فعالیتهای کتابخانه های عمومی می باشد. سه: نیروی پیمانی نهاد است. چهار: فردی متخلق و مبادی آداب و مورد قبول جامعه کتابدران و مسئولان استان است.

وی تاکید کرد: من بر اساس شایستگی هایی که در آقای رستمی دیدم در بدو ورود او را به عنوان معاون اداره کل و مدیر کل آینده معرفی کردم و در 8 ماه اخیر دو بار استعفا دادم و با استعفای من مخالفت شد. اما اخیرا گروه ملی صنعتی فولاد ایران ماموریت اینجانب را تمدید نکرد و علیرغم مکاتبات نهاد کتابخانه های عمومی کشور با پایان این ماموریت فرصت خدمت یک شخصیت علمی و فرهنگی چون دکتر رستمی فراهم شد که قطعا این نگاه ارزشمند دبیر کل محترم نهاد کتابخانه های عمومی کشور امکان رشد در سلسله مراتب اداری را برای همه کتابداران به ارمغان خواهد آورد.

منصور کوهی رستمی سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان دانشجوی دوره دکتری علم اطلاعات و دانش¬شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز و به عنوان مدرس در دانشگاه شهید چمران و پیام نور اهواز مشغول هستند. رستمی سوابق اجرایی معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، رئیس کتابخانه مرکزی استان خوزستان، رئیس اداره کتابخانه¬های عمومی شهرستان اهواز و عضویت هیات مدیره انجمن کتابداری و اطلاع رسانی خوزستان را در کارنامه خود دارند. رستمی همچنین دارای بیش از 15 کتاب و مقاله علمی و پژوهشی در مجلات و سمینارهای ملی و بین المللی در موضوعات کتاب، مطالعه و کتابخانه¬های عمومی هستند


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.