خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۹:۳۹
کد خبر : 12828
Share

راهکارهای پیشرفت پروژه‌ای در مناطق نفت‌خیز جنوب بررسی شد

در جلسه‌ای با حضور معاون وزیر نفت، راهکارهای شتاب بخشی به پیشرفت پروژه‌های افزایش توان تولید در مناطق نفت‌خیز جنوب بررسی شد.

در نشست مشترک مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و مدیرعامل و مدیران شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب راهکارهای شتاب بخشی به پیشرفت پروژه‌های افزایش توان تولید در مناطق نفت‌خیز جنوب بررسی شد.
در این نشست پس از بررسی پروژه‌های جاری مناطق نفت‌خیز جنوب، مقرر شد پروژه‌های مرتبط با افزایش توان تولید در اولویت تامین مالی و پرداخت‌های ارزی و ریالی قرار گیرد.
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در این نشست با گرامیداشت هفته دولت و تقدیر از تلاش‌های مدیرعامل و مدیران شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در تحقق برنامه‌های تولید اظهار کرد: خوشحالم که در جمع مدیران و کارکنان مناطق نفت‌خیز جنوب هستم و امیدوارم قدردان زحمات آنان باشیم.
رکن‌الدین جوادی با تاکید بر شتاب بخشی پیشرفت پروژه‌ها در مناطق نفتخیز جنوب گفت: پروژه‌های مهم مناطق نفت‌خیز جنوب به منظور تسریع در تکمیل و راه اندازی، در اولویت تامین مالی و نقدینگی شرکت ملی نفت ایران قرار خواهند گرفت.
*هم اکنون 284 پروژه مصوب در این شرکت در دست اجراست
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب نیز در این جلسه ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، از حمایت‌های مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و وزیر نفت از این شرکت قدردانی کرد.
حمید بورد در تشریح پروژه‌های این شرکت گفت: هم اکنون 284 پروژه مصوب در این شرکت در دست اجراست که برخی از آنها از لحاظ بزرگی و پیچیدگی‌های فنی و عملیاتی در صنعت نفت کم‌نظیرند.
وی افزود: در هر مقطع زمانی حدود یک‌هزار زیر پروژه بزرگ و کوچک در این شرکت در مراحل طراحی، مناقصه و اجرا قرار دارند که با استفاده از توان مهندسی و مدیریتی مجموعه مدیران و متخصصان مدیریت مهندسی و ساختمان مناطق نفت‌خیز جنوب و با انسجام و نظم مثال‌زدنی راهبری و متناسب با نیاز واحدهای عملیاتی و بهره‌برداری تکمیل و راه‌اندازی می‌شوند.
بورد ادامه داد: مدیریت مهندسی و ساختمان با یک‌هزار سمت سازمانی بزرگترین مجموعه در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب است و مهمترین پروژه‌های مرتبط با حفظ و افزایش توان تولید نفت و گاز و همچنین افزایش کیفیت نفت خام در این مدیریت تعریف و اجرا می‌شوند.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تاکید کرد: از دلایل موفقیت پروژه‌های این شرکت حضور کارشناسانی از مدیریت‌های امور فنی و شرکت‌های بهره‌برداری در کنار مجموعه مدیریت مهندسی و ساختمان است که اگر چه موجب صرف زمان بیشتری در اجرای پروژه‌ها می‌شود اما موفقیت پروژه را به دنبال دارد.
وی به تهیه ساختارهای جدید برای تعریف و اجرای پروژه‌ها در این شرکت اشاره کرد و گفت: این ساختارها به منظور کاهش زمان اجرای پروژه‌ها تدوین شده است.
بورد بیان کرد: نمونه آزمایشی این ساختار در فاز دوم طرح توسعه میدان منصوری پیاده شده است که در صورت کسب نتایج مطلوب در سایر پروژه‌ها اجرا خواهد شد.
در این نشست همچنین، حمید راکی مدیر مهندسی و ساختمان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و مجریان پروژه‌ها ضمن ارائه گزارشی از هدف، روند اجرا و پیشرفت پروژه‌ها، پیشنهادها و دیدگاه‌های خود را برای تسریع در پیشرفت پروژه‌ها ارائه دادند.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.