خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۹:۲۸
کد خبر : 12827
Share

میرخشتی:بهره‌برداری از یک پایگاه اورژانس جاده‌ای و آمبولانس NICU در خوزستان

رییس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان از افتتاح یک پایگاه اورژانس جاده‌ای و راه‌اندازی آمبولانس NICU (ویژه کودکان) در استان خبر داد.

دکتر شهریار میرخشتی اظهارکرد: این پایگاه اورژانس جاده‌ای در کیلومتر 10 جاده ملاثانی - مسجدسلیمان واقع شده که با 120 میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تجهیز شد.
وی ادامه داد: این پایگاه با 9 پرسنل و آمبولانس به صورت شبانه‌روزی برای رسیدگی به مصدومان احتمالی حوادث جاده‌ای در این منطقه فعالیت خواهد کرد. با راه‌اندازی این پایگاه، مجموع پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای در سطح استان به 86 پایگاه رسید.
رییس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان گفت: خوزستان، استانی بسیار وسیع و مسیرهای جاده‌ای بین شهری آن طولانی است، همچنین به واسطه صنعتی بودن استان و این که یکی از قطب‌های گردشگری است و با وجود سفرهای کاروان‌های راهیان نور به خوزستان در مقطعی از سال، ترددهای جاده‌ای در استان خوزستان بسیار بالا است و به این ترتیب، خوزستان استانی حادثه‌خیز است و نیاز شدیدی به راه‌اندازی پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای داریم تا در زمان وقوع حوادث به مصدومان خدمات مطلوب ارایه شود.
میرخشتی افزود: با این شرایط و طبق استانداردهای موجود باید در هر 40 کیلومتر، یک پایگاه اورژانس جاده‌ای در مسیرهای تردد استان راه‌اندازی شود.
وی با بیان این که در استان خوزستان 15 آمبولانس MICU ویژه بزرگسالان در حال فعالیت است‏، اظهار کرد: آمبولانس NICU برای نخستین بار در استان به کار گرفته می‌شود. با توجه به این که دو بیمارستان امام(ره) و ابوذر اهواز به ترتیب دارای واحد فوق تخصص و بخش نوزادان هستند، وجود آمبولانس ویژه نوزادان در استان بسیار ضرروی بود. آمبولانس NICU به نوزادانی که تنفس خودبه‌خودی ندارند مراقبت‌های ویژه ارایه می‌دهد تا بیمار به بیمارستان انتقال یابد.
رییس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان گفت: این آمبولانس با اعتباری حدود 200 میلیون تومان خریداری و حدود 100 میلیون تومان نیز جهت خرید تجهیزات و مجهز کردن آن به سیستم‌های ویژه، هزینه شده است که کلیه این اعتبارات از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تامین شد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.