خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۹
کد خبر : 12814
Share

منصوری: اندیکا در زمینه کتابخانه‌ها به رشد 100 درصدی رسیده است

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: شهرستان اندیکا در زمینه کتابخانه‌ها به رشد 100 درصدی رسیده است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: شهرستان اندیکا در زمینه کتابخانه‌ها به رشد 100 درصدی رسیده است.
 لفته منصوری  در آئین افتتاح کتابخانه عمومی شهید رسول احمدی در شهرستان اندیکا اظهار کرد: همه مسئولان اعم از فرماندار و امام جمعه و دیگر مسئولان دستگاه‌های اجرایی برای ارتقای فرهنگ عمومی منطقه در تلاش هستند و نکته دوم اینکه حضور پررنگ عشایر بختیاری در این گونه مراسم‌ها فرهنگی است.
وی افزود: امروز چهارمین کتابخانه عمومی در شهرستان اندیکا و دویست و شانزدهمین کتابخانه عمومی خوزستان در این بخش از استان افتتاح شده و به بهره‌برداری رسیده است.
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان ادامه داد: در حال حاضر به ازای هر 20 هزار و 946 نفر یک کتابخانه در استان داریم در حالی که در شهرستان اندیکا به ازای هر 13 هزار و 813 نفر یک کتابخانه در این شهرستان وجود دارد و از متوسط استانی بالاتر است.
منصوری اضافه کرد: به ازای هر 100 نفر 2.11 مترمربع فضای کتابخانه‌ای در استان وجود دارد اما در شهرستان اندیکا 1.70 مترمربع است یعنی از متوسط استان پایین‌تر بوده و در تعداد کتاب نیز به ازای هر یکصد نفر 52 جلد کتاب در استان داریم.
این مدیر کل خاطر نشان کرد: در این شاخص در اندیکا 34 جلد کتاب و باز هم از متوسط استان پایین‌تر است و نیاز به تلاش بیشتری دارد اما در شاخص عضو برخلاف شاخص‌های دیگر است.
وی گفت: یعنی در استان چهار درصد جمعیت، عضو کتابخانه‌های عمومی هستند، اما در شهرستان اندیکا این رقم 9 درصد بوده و از متوسط استان بسیار بالاتر است.
منصوری بیان کرد: این آمار، نشان دهنده علاقه و اشتیاق جوانان و نوجوانان شهرستان اندیکا در استفاده از کتابخانه‌ها و کتاب است.
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با اشاره به اینکه همه این اتفاقات نتیجه کمک و همت مسئولان استانی و شهرستانی بوده است افزود: شهرستان اندیکا در دو سال اخیر در زمینه رشد کتابخانه‌ها به 100 درصد و در زمینه زیربنا به 70 درصد رشد رسیده است.
این مدیر کل اضافه کرد: شهرستان اندیکا در زمینه تعداد کتاب و منابع به 72 درصد رشد و در زمینه عضو به 315 درصد رشد رسیده که این نشان از همکاری و همراهی مسئولان استانی و شهرستانی در راستای ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی دارد.
 آئین افتتاح کتابخانه عمومی شهید رسول احمدی در بخش آبژدان شهرستان اندیکا با حضور حجت‌الاسلام سید ابوالحسن حسن‌زاده مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان خوزستان و امام جمعه موقت اهواز، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، امام جمعه و فرماندار اندیکا، مسئولان شهرستان، خانواده شهیدان، اصحاب رسانه و عموم مردم برگزار شد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.