خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰
کد خبر : 12640
Share

گلستانی:150انبار غیرمجاز ضایعاتی و زباله در اهواز وجود دارد

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اهواز گفت: هم اکنون 150انبار غیرمجاز ضایعاتی و زباله در سطح کلانشهر اهواز وجود دارد که نیازمند ساماندهی است.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اهواز گفت: هم اکنون 150انبار غیرمجاز ضایعاتی و زباله در سطح کلانشهر اهواز وجود دارد که نیازمند ساماندهی است.
ˈمجتبی گلستانیˈ  افزود: این انبارها بدون مجوز قانونی به صورت غیرمجاز ، بخشی از زباله تولیدی اهواز را به صورت ناقص بازیافت می کنند.
وی اظهار داشت: تلاش می شود محلی مناسب بر اساس استانداردهای زیست محیطی و بهداشتی برای این انبارها بدون اینکه کسی بیکار شود با هدف بهبود مسایل زیست محیطی و بهداشتی پیدا کنیم.
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اهواز در ادامه از نوسازی 80درصد مخازن زباله سطح کلانشهر اهواز در دوماه اخیر خبر داد و گفت: یکی از معضلات شهر ، مسایل زیست محیطی است که مدیریت پسماند با برنامه ریزی کارشناسی در صدد بهبود این وضعیت می باشد.
وی از راه اندازی شهرک بازیافت زباله با هدف سامان بخشی به وضعیت پسماند و جمع آوری انبارهای غیرمجاز زباله و شایعاتی بر اساس استانداردهای جهانی در آینده نزدیک در اهواز خبر داد و گفت: با شکل گیری شهرک زباله ، جمع آوری ، بازیافت زباله و دفن آن به صورت اساسی حل می شود.
گلستانی سرانه تولید روزانه زباله در شهر یک میلیون و200هزار نفری اهواز را 750گرم عنوان کرد و گفت: روزانه 750تا 80 تن زباله در اهواز تولید می شود.
گلستانی با بیان اینکه برای کاهش تولید زباله ، نیازمند فرهنگ سازی هستیم گفت: چنانچه بتوانیم با مشارمت نزدیک شهروندان با کاهش تولید زباله ، موضوع جداسازی زباله ˈتر وخشکˈ را از مبدا حل کنیم شاهد یک تحول در صیانت از محیط زیست و بازیافت صحیح زباله خواهیم بود.
وی گفت: تفکیک زباله ضمن آنکه از آلودگی محیط زیست تا حدود زیادی جلوگیری خواهد بود امکان تولید انرژی از زباله نیز فراهم می شود.
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اهواز پروژه استحصال گاز از محل دفن و بازیافت زباله در منطقه ˈبرومیˈ اهواز که توسط کارشناسان این سازمان انجام شده را در کشور بی نظیر خواند وگفت: این پروژه در مدت چهار ماه انجام شده است.
کارخانه بازیافت و دفن بهداشتی زباله دو سال پیش با هدف بهبود مسایل زیست محیطی و از صیانت از منابع طبیعی از طریق جلوگیری از آلودگی در منطقه برومی در حومه شرقی اهواز راه اندازی شد.
سالانه حدود 700میلیارد ریال از منابع شهرداری اهواز صرف جمع آوری و سازماندهی پسماند می شود


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.