خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵
کد خبر : 12637
Share

استاندار خوزستان:دلیل موفق نبودن بسیاری از طرح‌ها نبود پیوست فرهنگی است

اگر قرار باشد در استان اتفاقی بیفتد جز با تعامل نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد و خوشبختانه در فضای استان غیر از این نیست. بنابراین باید جست‌وجو کنیم مواردی را که با هم‌افزایی می‌توان به نتیجه رساند عملیاتی کرد.

دیروز (پنج‌شنبه 30 مرداد 93) در بازدید استاندار خوزستان و معاونان او به همراه مسؤولان شهرداری، فرمانداری اهواز و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از موزه هنرهای معاصر اهواز نشست بررسی وضعیت مجمتع‌های فرهنگی هنری اهواز تشکیل شد.
عبدالحسن مقتدایی، استاندار خوزستان، در این نشست بیان کرد: اگر قرار باشد در استان اتفاقی بیفتد جز با تعامل نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد و خوشبختانه در فضای استان غیر از این نیست. بنابراین باید جست‌وجو کنیم مواردی را که با هم‌افزایی می‌توان به نتیجه رساند عملیاتی کرد.
وی با تاکید بر این که نتیجه و خروجی کار باید خدمت به مردم باشد اظهار کرد: باید فکری کنیم که نهایت این تلاش‌ها در این جهت باشد که در جغرافیای استان خوزستان و مردم نیز اثرگذار باشد.
مقتدایی دلیل موفق نبودن بسیاری از طرح‌ها را نبود پیوست فرهنگی به گونه‌ای که تعلق خاطر نسبت به آن طرح‌ها ایجاد کند دانست و گفت: مواردی که می‌تواند عامل وحدت باشد به صورت کارگروه‌های فرهنگی دنبال شود تا هر کسی با هر فرهنگ و بضاعت مالی بتواند در چنین فضاهایی قرار گیرد و استعداها در شرایط مناسب شکوفا شوند.
استاندار آن گاه خطاب به مسؤولان شهرداری و فرمانداری اهواز گفت: برای احیای این فضاهای فرهنگی و هنری اقدامات و تعهدات لازم جهت عملیاتی کردن این پروژه انجام شود تا پروژه عملیاتی و فضای فرهنگی و هنری مناسبی فراهم شود چراکه در غیر این صورت مقابل جوانان مسؤول هستیم.
مقتدایی با تأکید بر این که این فضا باید آرامش‌بخش باشد و تحت سیطره شرایط فرهنگی نظام قرار گیرد گفت: اگر چنین فضای فرهنگی و هنری برای جوانان فراهم نشود زمینه برای بروز رفتارهای دیگری فراهم می‌شود. اما اگر جوانان در چنین فضاهای فرهنگی و هنری حضور یابند شخصیتی که به دنبال آن هستیم شکل خواهد گرفت.
مقتدایی همچنین ضروت تعامل دستگاه‌ها را برای فراهم کردن فضاهای فرهنگی و هنری مناسب و اثرگذار بر مردم مهم دانست
در ادامه این نشست مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان تصریح کرد: مدت‌های مدیدی است که مردم و هنرمندان اهواز از فضاهای فرهنگی و هنری دراین شهرستان محروم هستند.
همایون قنواتی یادآورى: از سال 78 و بر اساس توافق‌نامه‌ای با شهرداری اهواز زمینی به مساحت 11 هزار و 200 متر مربع به منظور ساخت موزه در مکان فعلی در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان قرار گرفت. بنا بود تالار اجتماعات، سالن نمایش و مجتمع هنرمندان در آن تأسیس و محلی برای انجمن‌های هنری درآن فراهم شود.
او ادامه داد: ساخت موزه هنرهای معاصر با توقف چندین ساله از سال 80 آغاز شد و برای ساخت دیگر بخش‌ها همچون تالار و سالن نمایش اجرای پروژه از سوی شهرداری وقت متوقف شد. این درحالی است که بالغ بر 2 میلیارد تومان برای زیرساخت‌های این پروژه‌ها هزینه شد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان این درخواست که در این نشست هماهنگی‌ها و دستورات لازم جهت توسعه این فضاها اتخاذ شود به آماده بودن نقشه و طرح‌های سه پروژه سالن نمایش، اجتماعات و خانه هنرمندان اشاره کرد و گفت: در صورت تأمین اعتبار امکان بهره‌برداری از این پروژه‌ها وجود دارد.
در ادامه مسؤولان شهرداری و فرمانداری اهواز آمادگی خود را برای انجام تعهدات و پیگیری اقدامات لازم اعلام کردند.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.