خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۸
کد خبر : 12635
Share

آیت‌الله حیدری: اسلام و مذهب تشیع دو روی یک سکه هستند

امام جمعه موقت اهواز گفت: اسلام و مذهب تشیع دو روی یک سکه هستند که جدایی ناپذیرند.

امام جمعه موقت اهواز گفت: اسلام و مذهب تشیع دو روی یک سکه هستند که جدایی ناپذیرند.
 آیت‌الله محسن حیدری شامگاه پنجشنبه در مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) که در حوزه علمیه آبادان برگزار شد، ضمن خوشامدگویی به بازگشت پیکر پاک و مطهر شهید حامد هلالی به خاک میهن اسلامی اظهار کرد: بازگشت پیکر پاک این شهید در این شب نورانی، موجب منور شدن هر جمع و محفلی خواهد بود و این سعادت امشب نصیب مردم آبادان شده است.
وی ادامه داد: از امامان معصوم (ع) نقل بر ریاست شیعه جعفری توسط امام صادق (ع) شده و این موضوع به ثبت رسیده است و دنیا هم‌اکنون ما را به نام شیعه جعفری می‌نامد.
امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: تأسیس مذهب شیعه و ریاست آن توسط امام جعفر صادق (ع) ریشه در صدر اسلام داشته و موضوعی نیست که فقط در زمان آن امام همام مورد بحث قرار گرفته باشد.
*ریشه سلفیون به نژاد معاویه برمی‌گردد
حیدری در سخنانی جنایات سلفیون را مورد انتقاد شدید قرار داد و افزود: ریشه سلفیون به نژاد معاویه برمی‌گردد، که امیرالمؤمنین علی (ع) به یاران خود فرمود «اموی‌ها از خوارج بدتر هستند، چراکه خوارج راهشان خطا رفته اما اموی‌ها خود ارائه دهنده باطل و کفر هستند».
وی از استراتژی اموی‌ها پرده برداشت و تاکید کرد: استراتژیست اصلی تقابل با امت اسلامی «معاویه» بود و در حال حاضر هم مشاهده می‌کنیم که در کشورهایی که تفکر سلفی دارند حتی توهین به «معاویه» دارای مجازات سنگینی است.
امام جمعه موقت اهواز عنوان کرد: اسلام و مذهب تشیع دو روی یک سکه هستند که جدایی ناپذیرند و این اسلام ناب که خداوند از آن اعلام رضایت کرده، همان اسلامی است که روح آن ولایت اهل بیت (ع) بوده و خداوند وعده داده که جهانگیر خواهد شد.
حیدری خاطر نشان کرد: ریشه مصائبی که در زمان امام جعفر صادق (ع) ایجاد شد، بر اثر فتنه‌انگیزی‌های معاویه بود و این تفکر تکفیری امروز هم در ذهن برخی افراد نادان احیا شده و در همین راستا و به بهانه اسلام دست به هر جنایتی می‌زنند.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.