خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۶
کد خبر : 12634
Share

دهدشتی: حذف حادثه سینما رکس از تقویم ملی اجحاف در حق مردم آبادان است

نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: حذف حادثه سینما رکس از تقویم ملی اجحاف در حق مردم آبادان است.

نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: حذف حادثه سینما رکس از تقویم ملی اجحاف در حق مردم آبادان است.
سید حسین دهدشتی در حاشیه آئین گرامیداشت شهدای سینما رکس در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: آنطور که باید و شاید و آن گونه که شایسته حادثه سینما رکس است واقعا مسئولان سنگ تمام نگذاشتند.
وی اضافه کرد: در چند سال اخیر این حادثه تأسف‌بار از تقویم ملی کشور حذف شده است و این در حالی‌ است که این حادثه جزء هویت تاریخی شهر آبادان محسوب می‌شود، حادثه‌ای که بخشی از روند شکل‌گیری انقلاب اسلامی بود.
نماینده مردم آبادان در مجلس تصریح کرد: حادثه آتش‌سوزی سینما رکس آبادان که نشان‌دهنده حب و بغض‌ها و کینه‌های رژیم پهلوی بود باید به طور طبیعی در تقویم ملی حفظ شود و حذف آن هیچ توجیهی ندارد.
دهدشتی یادآور شد: چند سال پیش پیگیر‌ی‌هایی در خصوص بازگشت حادثه آتش‌سوزی سینما رکس به تقویم ملی صورت گرفت اما به نظر می‌رسید که اراده لازم برای انجام این کار وجود ندارد و در طول این سالیان هم آئین‌هایی که برگزار می‌شد توسط گروه‌ها و نهادهای خودجوش مردمی صورت می‌گرفت که گاهی نیز اندک مسئولانی در این آئین حضور پیدا می‌کردند.
*مکاتبات با شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ثبت حادثه سینما رکس در تقویم
این نماینده با تأسف‌بار خواندن موضوع حذف حادثه‌آتش سوزی سینما رکس آبادان از تقویم ملی گفت: این حادثه به فراموشی سپرده شده در صورتی که این حق مردم آبادان و حق انقلاب بوده که مورد اجحاف قرار گرفته است.
وی افزود: اخیرا حرکت‌هایی از سوی مجلس شورای اسلامی صورت گرفته و در این خصوص نیز مکاتباتی با شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام شده و به نظر می‌رسد که تمایل مسئولان نیز بر ثبت حادثه سینما رکس در تقویم ملی است.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اراده بر این است که این موضوع مجددا به تقویم برگردد، ضمن آنکه استاندار خوزستان نیز با جدیت پیگیری مسئله برای نهایی شدن است.
دهدشتی تصریح کرد: انجام این کار یک رویه‌ای دارد که مستلزم همراهی، همدلی و اتفاق نظر مسئولان اعم از شهری و استانی است تا دست به دست هم دهند که این اتفاق رخ دهد.
وی با مثبت ارزیابی کردن آئین گرامیداشت شهدای سینما رکس که با حضور فعال و گسترده مردم آبادان امروز انجام شد گفت: ارزش این حرکت بسیار ارزنده و قابل تقدیر است، به طور قاطع می‌گویم که مردم همیشه در تمام رخدادها و مسائل جلوتر از مسئولان حرکت می‌کنند.
*برخی از مسئولان با تاریخ آبادان غریبه‌اند
نماینده مردم آبادان در مجلس در خصوص عدم حضور مسئولان در این آئین افزود: برخی از مسئولان ما با تاریخ آبادان غریبه‌اند و آشنایی ندارند.
دهدشتی عنوان کرد: ما بزرگان زیادی داریم که در طول سالیان گذشته و اکنون از دنیا رفته‌اند و مسئولان نسبت به این موضوعات و حتی بسیاری از وقایع دیگر بی‌تفاوت هستند.
این نماینده تصریح کرد: موضوع حماسه مردمی آبادان تحت عنوان «حماسه ذوالفقاری» که در دوران دفاع مقدس صورت گرفته از جمله اتفاقات بزرگی بوده که به دست فراموشی سپرده شده است.
وی یادآور شد: در طول تاریخ شکل‌گیری انقلاب و دوران دفاع مقدس رخدادهای بسیار مهم، تاثیرگذار و بزرگی در آبادان صورت گرفت که هنوز هم مغفول مانده‌اند و این به دلیل آشنا نبودن مسئولان از هویت تاریخی و سبقه عظیم مردم و شهر آبادان است ضمن آنکه برخی‌ها نیز اصلا به این چیزها اهمیتی نمی‌دهند.
نماینده مردم آبادان در مجلس ادامه داد: باید بچه‌های دلسوز، با انگیزه و دوستدار شهر که از تمام این هویت‌ها و کارها آگاهی دارند با همراهی فعالان رسانه‌ای و مسئولان فرهنگی شهر دست به دست هم داده و برای آشنایی و هویت‌بخشی به رخدادهای شهری که در سطح ملی و حتی بین‌المللی نیز تاثیر بسزایی داشته‌اند، بکوشند.
دهدشتی گفت: اگر اکنون نیز مردم گرد هم آمده‌اند به دلیل همین حرکت‌های خودجوش است که چنانچه این اتفاق هم شکل نمی‌گرفت، مسئولان به دلیل مشغله زیاد از این مسائل غافل‌ هستند و هیچ برنامه‌ای برگزار نمی‌شد.
این نماینده با عرض تسلیت سالگرد حادثه غم‌انگیز آتش‌سوزی سینما رکس به خانواده‌های داغدار و همه مردم گفت: این تسلیت برای سال‌هایی است که از حادثه سینما رکس غفلت کرده‌ایم.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.