خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۴
کد خبر : 12576
Share
نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه درمجلس گفت:

چرا سازمان آب و برق خوزستان اجازه کشت تابستانه نمی دهد؟

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه درمجلس،گفت: متأسفانه در تابستان امسال کشت محصولات کشاورزی در شهرستان های دشت آزادگان و هویزه از سوی سازمان آب و برق خوزستان با ممانعت مواجه شد.ناصر صالحی نسب درخصوص مشکلات بخش

 نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه درمجلس گفت: متأسفانه در تابستان امسال کشت محصولات کشاورزی در شهرستان های دشت آزادگان و هویزه از سوی سازمان آب و برق خوزستان با ممانعت مواجه شد.
ناصر صالحی نسب درخصوص مشکلات بخش کشاورزی شهرستان های دشت آزادگان و هویزه در استان خوزستان،گفت: در پنج سال اخیر شهرستان دشت آزادگان در رتبه بندی بخش کشاورزی استان خوزستان،رتبه سوم استانی را به خود اختصاص داده بود به طوری که از نظر اولویت بندی بخش کشاورزی رتبه اول شهر اهواز،رتبه دوم شهر شوش و رتبه سوم شهرستان دشت آزادگان بوده است. 
نماینده مردم دشت آزادگان و هویزهدرمجلس شورای اسلامی،تصریح کرد: متأسفانه به علت بی تدبیری مسئولان دولتی و معضل شدید کمبود آب، سال به سال مشکلات بخش کشاورزی کشاورزان و منطقه دشت آزادگان و هویزه بیشتر شده است.
 کیفیت بسیار پایین آب کشاورزی دشت آزادگان را نابود کرد
این نماینده مردم درمجلس نهم،با انتقاد از بحران شدید آب در شهرستان های دشت آزادگان و هویزه،اظهار داشت:متأسفانه درحال حاضر آب شهرستان های حوزه انتخابیه ام از نظر کمی و هم از نظر کیفی با مشکل جدی مواجه است به طوری که کیفیت بسیار پایین آب باعث تخریب و نابودی بخش کشاورزی شهرستان های دشت آزادگان و هویزه شده است.
صالحی نسب،با اشاره به اینکه حتی نیمی  از مشکلات بخش کشاورزی شهرستان های دشت آزادگان و هویزه درسایر شهرستان های استان خوزستان وجود ندارد،افزود: مردم بالادست رودخانه کرخه استان خوزستان درحالی اظهار به کمبود آب می کنند که در اراضی کشاورزی از آب بهره لازم را می برند.
ممانعت کشت تابستانه از سوی سازمان آب و برق خوزستاندر دشت آزادگان و هویزه
نماینده مردم دشت آزادگان و هویزهدرمجلس شورای اسلامی،تصریح کرد:متأسفانه در تابستان امسال کشت محصولات کشاورزی در شهرستان های دشت آزادگان و هویزه از سوی سازمان آب و برق خوزستان با ممانعت مواجه شد.
این نماینده مردم درمجلس نهم،اظهارداشت: با توجه به اینکه بیش از 80  درصد درآمد مردم شهرستان های دشت آزادگان و هویزه از طریق بخش کشاورزی تأمین می شود به همین جهت ممانعت سازمان آب و برق خوزستان از کشت تابستانه این شهرستان ها باعث بیکاری کشاورزان و عدم تأمین معیشت آنها شد.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس،گفت: دولت باید تکلیف کشاورزان دشت آزادگان و هویزه را مشخص کند به طوری که این اقشار به منظور تأمین معیشت یا باید کوچ کنند و یا وزارت نیروهر چه سریعتر آب کشاورزی مورد نیاز کشاورزان را تأمین کند.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.