خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۹
کد خبر : 11641
Share

دهقانی:منابع اعتباری مسکن مهر در سیستم دولتی هیچ گردشی ندارد

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: منابع اعتباری مسکن مهر هیچ گونه گردشی در سیستم دولتی ندارد و اعتباری در اختیار ما نیست که با آن مسکن مهر بسازیم.

نصرالله دهقانی در پاسخ به ادعایی در خصوص تعیین تکلیف نشدن حجم قابل توجهی از اعتبارات مسکن مهر خوزستان اظهار کرد: چنین چیزی را برای نخستین بار می شنوم و در خوزستان چنین چیزی مطرح نیست.
وی افزود: از افرادی هستم که از ابتدای کار و از سه ماه آغازین طرح در این زمینه فعال بوده ام و تمام مسایل مسکن مهر به صورت شفاف در نشست های شورای مسکن ارایه می شود.
دهقانی گفت: منابع اعتباری مسکن مهر پیش ما نیست و از دو منبع اعتبار می گیرد که یکی تسهیلات بانکی و دیگری آورده مردم است و این دو تبدیل به ساختمان می شود.
وی افزود: نمی دانم استنباط از برخی گفته ها چه باشد اما حتی اگر از دیوان محاسبات هم سوال شود خواهد گفت که اعتبارات مسکن مهر از همین دو منبع است و نه در تسهیلات و نه آورده مردم دخالتی نمی شود.
دهقانی اظهار کرد: هم اینک خوزستان در روند ساخت و ساز مسکن مهر در نیمه نخست جدول رقابتی استان های کشور قرار داشته و از نظر تعداد واحدهای مسکن مهر رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.
وی تاکید کرد: این پروژه مردمی است و همراهی مردم در شتاب بخشی به آن بسیار اهمیت دارد؛ اگر پولی که بانک ها به صورت تسهیلات و مردم به صورت سهم آورده پرداخت می کنند تناسبی با هم داشته باشد پروژه پیش می رود اما اگر بانک وام پرداخت کند و طرف متقاضی سهم آورده را تامین نکند پروژه پیشرفتی نخواهد داشت.

* خروج مسکن مهر از بن بست مستلزم تقویت بنیه مالی مردم است
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان همچنین گفت: اگر قرار است از بن بست موجود در زمینه ساخت مسکن مهر خارج شویم باید توان آورده مردم را با اضافه کردن تسهیلات بانکی تقویت کنیم.
دهقانی گفت: اما بانک ها تاکنون زیر بار این مساله نرفته اند؛ این ها نمی توانند بگویند برای افزایش سقف تسهیلات ضمانت لازم است اما می گویند منابع ندارند.
وی افزود: اگر قرار است پروژه شتاب بگیرد باید بنیه مالی مردم را بالا برد.

*پروژه های سفر رییس جمهوری به خوزستان پیگیری می شود
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: در سفر رییس جمهوری به این استان پروژه خاصی در حوزه راه مطرح نشد و تمام مسایل مطرح شده عمومیت داشت و بیشتر جنبه پیگیری دارد.
وی توضیح داد: یک هزار میلیارد ریال در سطح ملی برای ایمنی راه های کشور اختصاص داده شده بود که سهم 80میلیارد ریالی خوزستان هم در این زمینه پرداخت شده است.
دهقانی همچنین از در دست پیگیری بودن ساخت آزاد راه اندیمشک - اهواز و آزاد راه ایذه -لردگان خبر داد.

* پیمانکار نور چشمی نداریم
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان همچنین گفت: در هیچ پروژه ای پیمانکار نور چشمی نداریم؛ چرا که اعتقاد داریم باید به صورت شفاف و روشن زمینه را برای فعالیت تمام پیمانکاران مهیا کرد.
وی تصریح کرد: عده ای از این حرف خوششان نمی آید و این ها نه از بین مسوولان که برخی پیمانکاران هستند که ادعای تعیین تکلیف در زمینه پروژه ها را دارند.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.