خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۹
کد خبر : 11626
Share

قنواتي: فيلم جزو شناسنامه فيلم ساز است

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان گفت: فيلم جزو شناسنامه فيلم ساز است و هميشه با او مي ماند.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان گفت: فيلم جزو شناسنامه فيلم ساز است و هميشه با او مي ماند.

 

  همايون قنواتي شامگاه یکشنبه در مراسم توديع و معارفه رئيس انجمن سينماي جوانان خوزستان كه در خانه هنر استان برگزار شده بود، اظهار كرد: ما بايد كم و كاستي هاي جامعه را با نزديك شدن به مردم بشناسيم و انسان دوره معاصر را به نمايش بگذاريم. فيلم هاي خيالي چندان ماندگار نخواهند بود. فيلم جزء شناسنامه فيلم ساز است و هميشه با او مي ماند.
وي افزود: سينما هنري است كه دغدغه ها، كمبودها، و كاستي هاي اجتماع را در حوزه هاي مختلف اقتصادي، سياسي، اجتماعي و اخلاقي را عنوان مي كند. مسائلي را كه مردم عادي نمي بينند يك سينماگر و هنرمند مي بيند و در اختيار مردم عادي قرار مي دهند.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان تصريح كرد: در برخي موارد حتي سياستمداران و جامعه شناسان نيز مسائلي كه هنرمندان درك مي كنند، را متوجه نمي شوند. خوزستان دروازه ورود به عصر معاصر بوده و اولين سالن هاي سينما در استان خوزستان ساخته شده است. فيلمسازان برجسته و صاحب سبك فراواني از خوزستان به سينماي ايران و جهان معرفي شده اند.
قنواتي خاطرنشان كرد: توان، قدرت، استعداد و پتانسيل فراواني در مردم خوزستان ديده شده است. در كمتر استاني اين ظرفيت وجود دارد. در خوزستان نبايد براي كشف استعداد هزينه كنيم و فقط بايد زمينه اي را فراهم كرده كه هنرمندان توان خودشان را نشان دهند.
وي عنوان كرد: در سينما بحث هويت و معرفي دغدغه افراد اطراف ما بايد مورد توجه قرار بگيرد. سينماگران بايد به آيين، سنت و نشانه هاي هويت فرهنگي بيش از پيش توجه كرد. حتي اگر از كشورهاي ديگر الگوبرداري مي شود بايد پس از تطبيق با فرهنگ به نمايش گذاشته شود.
 

 


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.