خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴
کد خبر : 11607
Share

انباشت زباله و نخاله های ساختمانی در معابر آبادان تهدیدی برای سلامت شهروندان

انباشت زباله و نخاله های ساختمانی در مناطق مختلف آبادان علاوه بر اینکه چهره شهر را زشت کرده تهدیدی برای سلامت شهروندان می باشد

انباشت زباله و نخاله های ساختمانی در مناطق مختلف آبادان علاوه بر اینکه چهره شهر را زشت کرده تهدیدی برای سلامت شهروندان می باشد.
این زباله ها و نخاله های ساختمانی در مناطق حاشیه شهر مانند ذوالفقاری، شطیط، جمشید آباد، سده، کفیشه و فیه بیشتر نمایان بوده و موجب گلایه مندی شهروندان شده است.
عدم لایروبی کانال های هدایت کننده آب های سطحی در جای جای شهر آبادان نیز یکی از دلایل اصلی جاری شدن فاضلاب در معابر و در خطر افتادن سلامت شهروندان می باشد.یکی از شهروندان آبادانی  کانال های هدایت کننده آب های سطحی را اصلی ترین مکان برای رشد حشرات بویژه مگس و پشه دانست و افزود: این کانال ها باید به صورت مستمر لایروبی شوند.
ˈ عباس حدادزاده ˈ گفت: حیوانات و حشرات موذی مانند موش و سوسک از عوامل بیماری زا و آلودگی هستند و باید از رشد آنها جلوگیری شود.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه آبادان داشتن فضای سالم و پاکیزه برای زندگی را حق مردم دانست و اظهار کرد: ایجاد آسفالت مناسب در معابر شهری، حذف سرعت گیرهای غیر استاندارد و زیباسازی محیط شهری از حقوق مردم می باشند که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.
ˈ سید محمد مولوی ˈ با تاکید بر توجه ویژه به مبلمان شهری در مناطق مختلف بویژه مناطق محروم و حاشیه شهر افزود: آسفالت معابر، جدول سازی، پیاده روسازی، تعمیرات و کف سازی معابر نیاز به همت مضاعف شهرداری دارد.
وی گفت: شهرداری باید نسبت به رعایت اصول معماری، مهندسی و ساماندهی اماکن متروکه و تاریک که باعث کاهش امنیت در برخی از محله ها شده اند توجه ویژه داشته باشد.
مولوی اضافه کرد: احداث بوستان ها، درختکاری و زیباسازی شهر شامل ایجاد، توسعه و نگهداری بوستانها، درختکاری معابر، میادین و تزیینات شهری باید بیش از پیش در دستورکار شهرداری قرار گیرد.
معاون خدمات شهری شهرداری آبادان در خصوص مشکلات بهداشتی ایجاد شده با انباشت زباله ها و نخاله های ساختمانی گفت: طرح نخاله برداری ضربتی در مناطق سه گانه شهرداری آبادان در حال اجرا می باشد.
ˈحبیب اله رشتی پورˈ افزود: تمام امکانات مناطق سه گانه شهرداری هر روز در یک منطقه از شهر اقدام به جمع آوری و تسطیح نخاله های ساختمانی می کنند.
وی جمع آوری روزانه 130 تن زباله و دفن بهداشتی آنها در آبادان را یادآور شد و اظهار کرد: متاسفانه برخی از شهروندان به موقع زباله های خود را درب منازل نمی گذارند.
معاون خدمات شهری شهرداری آبادان افزود: این امر موجب انباشت زباله ها و صرف هزینه مجدد شهرداری برای جمع آوری آنها می شود


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.