خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۱
کد خبر : 11605
Share

در انتظار عید

در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان مردم مسلمان کشورمان پس از یک ماه بندگی وعبادت در انتظار حلول ماه شوال و عید سعید فطر می باشند

در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان مردم مسلمان کشورمان پس از یک ماه بندگی وعبادت در انتظار حلول ماه شوال و عید سعید فطر می باشند.
مردم مومن وروزه دار دزفول همچون مردم دیگر شهرهای خوزستان یکماه روزه داری را در حالی تجربه کردند که دمای هوا در بیشتر ایام این ماه به بیش از 50 درجه نیز رسید.
مردم دزفول در ایام ماه مبارک رمضان با برپایی مجالس افطاری به اطعام ایتام پرداخته و این قشر بی بضاعت را در این ایام فراموش نکردند.
صله رحم و برپایی سفره های افطاری از دیگر سنت های ماه مبارک رمضان در شهرستان دزفول بود.اینک در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان مردم شمال خوزستان به ویژه مردم شوش دانیال در حال خرید آجیل و شیرینی عید فطر عید بزرگ مسلمانان هستند.
دبیر کمیته علمی ستاد استهلال شهرستان دزفول یکی از مشخصه های رصدی بسیار مهم هلال ماه در لحظه غروب خورشید را پارامتر ارتفاع دانست و گفت:هلال ماه شوال امسال در خوزستان دارای ارتفاع حدود صفر درجه و مکث سه دقیقه ای است.
ˈرضا طیب طاهرˈ افزود:کلیه کارشناسان رویت هلال رصد هلال ماه شوال را در لحظه غروب خورشید و بعد از آن در تمامی پهنه کشور ایران حتی با چشم مسلح و با پیشرفته ترین تلسکوپ ها غیر قابل رویت می دانند در واقع هلال ماه شوال امسال همزمان با خورشید غروب کرده و بعد از غروب خورشید هلال ماه در زیر افق قرار دارد وبالای افق هلالی برای رصد وجود نخواهد داشت.
وی افزود:با توجه به شرایط بد جوی ،وجود گرد وغبار فصلی حتی در بالاترین ارتفاع ،هوای شرجی که حاکی از وجود بخار آب فراوان در جو می باشد و گرمای بسیار شدید که توان هر گونه فعالیت رصدی در طی روز را از رصد کنندگان می گیرد امکان رویت این هلال در طول روز و قبل از غروب خورشید در استان خوزستان فراهم نبوده و رویت این هلال حتی با قوی ترین تلسکوپ غیر ممکن می باشد.
طیب طاهر گفت:در صورتی که گزارش های تأیید شده و اطمینان بخشی مبنی بر رویت هلال روزگاهی و در طی روز یکشنبه توسط ستاد استهلال کشور مستقر در دفتر مقام معظم رهبری دریافت نشود ،روز دوشنبه روز آخر ماه مبارک رمضان خواهد بود و سه شنبه روز سعید فطر می باشد.
ستاد استهلال دزفول نخستین ستاد استهلال در این شهرستان می باشد که فعالیت خود را زیر نظر کمیته علمی ستاد استهلال مقام معظم رهبری از سال 1381 آغاز نموده و در حال حاضر دارای 10 گروه رصدی و بیش از 35 نفر عضو دوره دیده و یک تلسکوپ 14 اینچ الکترونیکی رصد خانه ای می باشد که ریاست آن را حجت السلام سیدمحمد علی قاضی دزفولی امام جمعه دزفول بر عهده دارد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.