خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷
کد خبر : 11493
Share
آموزش رقص غربی به بهانه ایروبیک

پشت پرده برخی باشگاه های ورزشی زنانه در دزفول

تناسب اندام و داشتن وزن مناسب، دلایلی است که طیفی از بانوان را به ورزش های جمعی و رژیم های غذایی کشانده و افزایش تعداد باشگاه های ورزشی ویژه خانمها در شهرستان دزفول سبب شده تا شاهد استقبال گسترده بانوان از باشگاههای ورزشی، بویژه ورزشهای دسته جمعی باشیم

به گزارش آنی آنلاین، تناسب اندام و داشتن وزن مناسب، دلایلی است که طیفی از بانوان را به ورزش های جمعی و رژیم های غذایی کشانده و افزایش تعداد باشگاه های ورزشی ویژه خانمها در شهرستان دزفول سبب شده تا شاهد استقبال گسترده بانوان از باشگاههای ورزشی، بویژه ورزشهای دسته جمعی باشیم.
یکی از ورزشهایی که مورد استقبال دختران و خانمهای خانه دار قرار گرفته، ورزش ایروبیک است که بصورت دسته جمعی انجام شده که علاوه بر تناسب اندام موجب تمرکز ذهنی نیز می شود.
ایروبیک بعنوان یک ورزش، شناخته شده و حتی فدراسیونی تحت عنوان “فدراسیون ورزش های همگانی و ایروبیک” وجود دارد که یکی از وظایف آن برگزاری و آموزش کلاسهای ایروبیک در سطح کشور است که این امر سبب شده تا آموزش ایروبیک در کشور طی چند سال اخیر بسیار افزایش یابد.
در پی بی توجهی و غفلت مسئولین ورزشی بر این باشگاهها، سبب شده تا از شباهت اندک ورزش ایروبیک با نوع خاصی از رقص غربی که نشأت گرفته از جنبش فرهنگی سیاهپوستان معترض در آمریکاست، سوء استفاده کرده و به اسم “آموزش ایروبیک پیشرفته” به دختران و بانوان خانه داری که فقط برای تناسب وزن و معاشرت با سایر بانوان به این باشگاهها مراجعه می نمایند، “نوع خاصی از رقص غربی” آموزش داده می شود.
ماجرا وقتی تاسف بار تر می شود که افراد مستعد در اجرای هماهنگ این نوع رقص غربی که با آهنگ تند و حرکات زننده اجرا می شود، شناسایی وبه تعدادی از این بانوان نیز پیشنهاد  اعزام به “فستیوال بین المللی دُبی” داده شده است.
پس از پیگیری های صورت گرفته توسط مراجع ذیصلاح، شش باشگاه ورزشی که تخلف آنها محرض بود پس از انجام مقدمات قانونی، پلمپ شد که متاسفانه بدلیل عدم اشراف مسئولین به چنین مسائل، تمامی این باشگاه ها بدون انجام اقداماتی، جهت توقف چنین تخلفاتی، کمتر از ۷۲ ساعت فک پلمپ شدند.
در حالی مدیران این باشگاه ها، برای رفع پلمپ به مسئولین مرتبط، اجرای آموزش رقص در باشگاه های خود را نفی و آنرا آموزش مجاز ایروبیک عنوان می کردند که مربی آموزش دهنده رقص غربی صرحتا در جمع بانوان ورزشکار، اعلام کرده است که آموزشی که تحت عنوان “ایروبیک پیشرفته” به شما داده می شود، آموزش رقصی غربی است.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.