خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲
کد خبر : 11481
Share
بیانات رهبر انقلاب در ارتباط با روز قدس

روز قدس نشان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ صف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندى حق و باطل، صف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندى عدل در مقابل ظلم

روز قدس فقط روز فلسطين نيست، روز امت اسلامى است. روز فرياد رساى مسلمانان عليه سرطان كشنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ صهيونيسم است كه به وسيله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دست متجاوز اشغالگران، مداخله كنندگان، قدرتهاى استكبارى به جان امت اسلامى افتاده است.

روز قدس نشان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ صف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندى حق و باطل، صف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندى عدل در مقابل ظلم است. روز قدس فقط روز فلسطين نيست، روز امت اسلامى است. روز فرياد رساى مسلمانان عليه سرطان كشنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ صهيونيسم است كه به وسيله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دست متجاوز اشغالگران، مداخله كنندگان، قدرتهاى استكبارى به جان امت اسلامى افتاده است.
روز قدس نماد صف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندی حق در مقابل باطل
چقدر سعى كرده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند در طول اين سالها كه روز قدس را كه نماد صف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندى حق در مقابل باطل است، تضعيف كنند. روز قدس نشان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌صف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندى حق و باطل، صف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بندى عدل در مقابل ظلم است. روز قدس فقط روز فلسطين نيست؛ روز امت اسلامى است. روز فرياد رساى مسلمانان عليه سرطان كشنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ صهيونيسم است كه به وسيله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دست متجاوز اشغالگران، مداخله كنندگان، قدرتهاى استكبارى به جان امت اسلامى افتاده است. روز قدس چيز كوچكى نيست. روز قدس يك روز جهانى است. يك پيام جهانى هم دارد. نشان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دهنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اين است كه امت اسلامى اولاً زير بار ظلم نمی رود، ولو اين ظلم از پشتيبانى بزرگترين و قدرتمندترين دولتهاى عالم برخوردار باشد. چقدر سعى كردند روز قدس را تضعيف كنند و امسال بيش از هميشه تلاش كردند؛ اما روز قدس در ايران اسلامى، در تهرانِ باعظمت به همه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دنيا نشان داد كه عقربه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انقلاب و ملت ايران به كدام سمت و كدام جهت است؛ نشان داد كه اراده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ملت ايران چيست؛ نشان داد كه ترفندها و حقه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و پول خرج‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ كردنها و خباثتهاى سياسى آنها بر روحيه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ملت ايران اثرى ندارد.
متوقف كننده حذف فلسطين از نقشه‌ جغرافیای جهانى
روز قدس، يک روزِ به معناى حقيقى كلمه، بين‌المللىِ اسلامى است؛ روزى است كه ملت ايران ميتواند با كمك ملتهاى مشتاق ديگر، كه امروز خوشبختانه تعدادشان هم متعدد و زياد شده، يك حرف حقى را فرياد كند كه براى پنهان كردن آن حرف حق و خاموش كردن آن فرياد، شصت سال است كه دستگاه استكبار دارد سرمايه‌گذارى مي كند - البته حداقل شصت سال است، يعنى از زمان تشكيل دولت غاصب؛ والا از مقدماتش شايد صد سال هم بيشتر است - شصت سال است كه دارند سعى ميكنند فلسطين را از نقشه‌جغرافياى جهانى حذف كنند. البته تا حدود زيادى هم موفق شده بودند. انقلاب اسلامى زد توى دهن اينها. ايجاد نظام جمهورى اسلامى و اعلان روز قدس و تبديل سفارت رژيم غاصب به سفارت فلسطين در تهران، حركت هشدار دهنده و متوقف كننده و مهاجمى بود كه در مقابل اين نقشه‌استكبارى ايستاد. امروز خوشبختانه اين حركت، روزبه‌روز توسعه پيدا كرده.
روز قدس مخصوص ايران نيست روز دنياى اسلام است و لذا در همه دنياى اسلام، مسلمانان حضور خود را براى دفاع از برادران فلسطينى خود نشان دادند. مسلمانان در اين روز اراده عمومى خود را براى مقابله با ترفندهاى امريكا و اسرائيل در فلسطين مظلوم و خونين بروز دادند؛ اما ملت ما در اين زمينه پيشتاز بوده است و امسال به شكل نمايانى اين پيشتازى و عظمتِ اراده ملى را در ايران نشان داد.
روز خنثی كردن توطئه فراموشی مسأله فلسطين
روز قدس، از روزهاى بسيار مهم و تعيين كننده است. سالهاى متمادى است كه سعى مى‌شود مسأله قدس فراموش شود. روز قدس، درست تيرى است به قلب اين توطئه؛ حركتى است براى خنثى كردن اين توطئه خباثت‌ آميزى كه استكبار و صهيونيسم و طرفداران و همكارانشان دست به يكى كرده‌اند تا به‌ كلى مسأله فلسطين را به دست فراموشى بسپارند. روز قدس را بزرگ بداريد. اين روز، مخصوص ملت ايران هم نيست؛ در خيلى از نقاط عالم، مردم مؤمن و پرشور، با محدوديت هايى كه در كشورهاى خود دارند - چون حكومتها خيلى جاها اجازه نمى‌دهند - روز قدس را گرامى مى‌دارند - به هر حال جمعيت هايى كه مى ‌توانند اين كار را مى‌كنند - انشاءالله اميدواريم امسال هم در مقابل توطئه‌ هاى ناجوانمردانه ‌اى كه عليه ملت فلسطين شده است، روز قدس بتواند مشت محكمى به دهان دشمنان ملت فلسطين و دشمنان دنياى اسلام بزند.
امام نگذاشت نام فلسطين را به دست فراموشى بسپارند
امروز ملت ايران كارى كه مى‌ تواند بكند - كه از همه كارها هم مهمتر است، تظاهرات - مثل همين تظاهرات امروز - است. اين كار بسيار مهمى است. از هدفهاى اينها اين است كه نام فلسطين را به دست فراموشى بسپارند. كارى كنند كه اصلاً فراموش شود كه چنين چيزى وجود داشت؛ اما شما نمى‌ گذاريد؛ روز قدس نمى‌ گذارد؛ امام بزرگوار ما با تدبير خودش نگذاشت. اين كار بزرگى بود.
روز قدس يكى از برجسته‌‌‌‌‌ترين يادگارهاى امام عزيز ماست
نشانه‌‌‌‌‌ دلبستگى انقلاب و دلبستگى ملت ما به ماجراى قدس شريف و ماجراى فلسطين است. به بركت روز قدس، اين نام را ما توانستيم هر سال در دنيا زنده نگه داريم. خيلى از حكومتها و خيلى از سياستها می خواستند، مايل بودند، تلاش كردند، پول خرج كردند كه مسئله‌‌‌‌‌ فلسطين فراموش شود. اگر تلاش جمهورى اسلامى نبود، اگر ايستادگى جمهورى اسلامى با تمام قوا در مقابله‌‌‌‌‌ اين سياست خباثت‌‌‌‌‌ آلود نبود، بعيد نبود كه بتوانند مسئله‌‌‌‌‌ فلسطين را بتدريج به زاويه بكشانند؛ اصلاً فراموش كنند. الان هم خود دستگاه استكبار و خود صهيونيستهاى خبيث معترفند، معتقدند و ناراحتند از اينكه جمهورى اسلامى پرچم فلسطين را برافراشته است و نمی گذارد كه با سازشكارى هائى كه ميخواهند انجام بدهند، مسأله‌‌‌‌‌ فلسطين را از دور خارج كنند. روز قدس، روز زنده كردن اين ياد و اين نام است. امسال هم به توفيق الهى، به هدايت الهى، ملت عظيم ما در تهران و در همه‌‌‌‌‌ شهرستانها روز قدس را گرامى خواهند داشت، راهپيمائى خواهند كرد. در كشورهاى ديگر هم بسيارى از مسلمانان در روز قدس از ملت ايران تبعيت می كنند.
مردم فلسطين احساس مى‌كنند كه ملتها پشت سرشان هستند
اين تظاهراتى كه اين روزها در دنياى اسلام اتّفاق افتاد خيلى با ارزش بود. اين حركتى كه امروز شما مى‌خواهيد بكنيد و تا ميدان فلسطين و مقابل سفارت فلسطين راهپيمايى كنيد، بسيار كار با ارزشى است. اينها خيلى ارزش دارد؛ اينها خبرش منعكس مى‌شود و مردم مظلوم فلسطين احساس مى‌كنند كه ملتها پشت سرشان هستند. البته ملت ما بحمدالله در اين زمينه‌ها هيچ وقت كم نگذاشته است؛ هر وقت كه براى اين قضيه فرا خوانده شده، حضور پيدا كرده و اعلام موضع كرده است. و بالاخره مجامع جهانى و سازمان ملل بايد فعال شوند. اين مجامع حقوق بشر كه هميشه يا غالباً در خدمت هدفهاى استكبارى‌اند، ولو يكبار هم شده، برخلاف خواسته دستگاههاى استكبارى، به نفع ملتها وارد شوند؛ افكار عمومى را در دنيا به خودشان متوجه كنند، ظالم و متجاوز را محكوم و ملت مظلوم فلسطين را تأييد كنند. اگر اين فشارها انجام گيرد، طرح ايران در مورد فلسطين عملى خواهد بود و متجاوز مجبور خواهد شد. اگر دولتهاى عربى، دولتهاى اسلامى، ملتهاى مسلمان و مجامع جهانى، همه در اين راه فعال شوند، آن كار، عملى است. هر كس كه در اين زمينه كوتاهى كند، مسلّماً در نظر ملتها، در نظر تاريخ و بالاتر از همه در پيشگاه خداوند متعال مؤاخذ و مسئول است. همه وظيفه داريم.
جمعه‌ آخر ماه رمضان كه جمعه‌ آينده است، به عنوان روز جهانى قدس از سوى امام امت و جمهورى اسلامى از سال‌ها پيش شناخته شده و مطرح شده و در دنياى اسلام در ميان ملت‌ها البته، اين روز جا افتاده است. و بهانه‌اى است و فرصتى است براى روح‌هاى علاقمند به مسأله‌ فلسطين و دل‌هاى پرشور جوانان و قشرهايى از ملت‌هاى مسلمان، كه در مثل چنان روزى در جمعه‌ آخر ماه رمضان، از مردم فلسطين حمايت كنند و دفاع كنند. و به‌خصوص در اين دو ماه رمضان اخير - امسال و سال گذشته - چون در داخل اراضى اشغالى، ملت فلسطين خودشان بدون چشم‌داشت به دولت‌ها و حكومت‌ها قيام كرده‌اند، اين حمايت يك معناى ديگرى پيدا مى‌كند و شور و حال بيشترى براى ملت‌ها دارد.
ان‌شاءالله حق خودشان را به دست آورند
لكن ازباب اينكه مسأله قدس مهم است و ازاين باب كه امروز متأسفانه صهيونيستها در وارد آوردن فشار مضاعف به فلسطينی ها حمايت مى‌شوند و با توجه به اينکه بسيارى از كسانى كه شعار فلسطين را مى‌دادند، در بين راه، اين ملت مظلوم را واگذاشتند و امروز، مبارزين فلسطينى و ملت مظلوم فلسطين، نياز به حمايت جهانى و دلگرمى از سوى برادران مسلمان خودشان دارند، من به مردم عزيزمان و همين‌طور به همه ملتهاى مسلمان توصيه مى‌كنم كه ان‌شاءالله اين روز را از گذشته گرمتر و پرشورتر برگزاركنند. اين، به مبارزه و اصلاح امور فلسطينی ها كمك خواهد كرد. اصلاح امور فلسطيني‌ها به اين است كه ان‌شاءالله مردم فلسطين - كه صاحبان خانه‌شان هستند - حق خودشان را به دست آورند.
اقليتها هم روز قدس را گرامى داشتند
در كشورهاى مسلمان هر جا به آحاد مردم اجازه داده شد كه بتوانند نيت و اراده‌ خود را در روز قدس نشان دهند، مجموعه هائى از مردم آمدند و نشان دادند كه نسبت به مسئله‌ قدس چه احساساتى دارند. حتى مسلمانانى كه در اروپا زندگى می كردند، اقليتهائى كه زير فشارهاى عصبيت دولتها و مؤسسات اروپائى قرار دارند، آنها هم روز قدس را گرامى داشتند. اين نشانه‌ اين است كه مسئله‌ فلسطين على‌رغم آنچه كه غاصبان فلسطين و حاميان آنها مي خواستند، روز به روز در دنياى اسلام زنده تر مي شود.
روز دميدن خون در رگهای امت اسلامی
روز قدس، اين حركتى كه امام بزرگوار ما آن را آغاز كردند و بحمدالله روزبه‌ روز بهتر و سال‌ به ‌سال گرمتر اين حركت ادامه دارد، يك حركت بسيار عميق و پرمعنائى است؛ اين فقط يك راهپيمائى نيست؛ خونى است كه در اين روز در رگهاى امت اسلامى مي دود؛ على‌رغم كسانى كه ميخواهند مسئله‌ فلسطين و ملت فلسطين به دست فراموشى سپرده شود، اين مسئله را روز به‌ روز زنده‌تر مي كند؛ و همين جور خواهد بود. وظائف سنگينى بر دوش مسئولان كشورهاى اسلامى است كه اميدواريم خداوند همه را هدايت كند به آنچه كه وظيفه‌ آنهاست و كمك كند كه بتوانند اين وظائف را انجام بدهند.
عقب نشینی صهیونیستها در صورت برگزاری درست مراسم روز قدس
اگر ان‌شاءالله دنياى اسلام روز قدس را به معناى درست كلمه گرامى بدارد و براى فرياد كشيدن بر سرصهيونيستهاى غاصب، مغتنم بشمارد، به ميزان زيادى دشمن را شكست خواهد داد وبه عقب نشينى وادار خواهد كرد. شما ملت ايران، انشاءالله با حضور خود نشان خواهيد داد كه استفاده از روز قدس و فرصت اعلام موضع درقضيه فلسطين، يعنى چه؟ دولت وملت ايران، بحمدالله در اين زمينه خوب عمل كردند. مظلومين فلسطينى فهميدند كه كسانى در اطراف دنيا هستند كه نسبت به قضيه آنها حساسند. بايد اين حساسيت ثابت شود. بايد فشار روى اسرائيل بيشتر شود. بايد فلسطينی ها، خودشان مسئوليت زنده‌ كردن مسأله فلسطين را جدا برعهده گيرند و مجاهدت كنند.
روزی كه ملت‌هاى مسلمان حرفشان را در دنيا مطرح مى‌كنند
روز قدس، روزِ آزمايش بزرگ ملت‌هاى مسلمان است؛ روز قدس، آن روزى است كه ملت‌هاى مسلمان بى‌واسطه‌ مقامات رسمى حرفشان را در دنيا مطرح مى‌كنند. امسال هم روز قدس اهميت مضاعفى دارد؛ هم به خاطر حادثه‌غزه هم به‌خاطر توطئه ای كه بعد از شكست غزه و براى جبران آن شكست، از سوى آمريكايى ‌ها و صهيونیستها و بعضى از هم‌ پيمانانشان در جريان است؛ يعنى عادى‌سازى رابطه‌ زشت با رژيم صهيونيستى در ميان برخى از دولت‌هاى اسلامى و برخى از دولت‌هاى منطقه، كه نبايد زير بار بروند. دولت‌هاى اسلامى با بهانه‌هاى مختلف و براى خاطر شاد كردن دل امريكا، نبايد ارتباطشان را با اين رژيم غدارِ ستمگر غاصب ـ كه خطرى براى همه منطقه و همه‌ ملتها و دولتهاست ـ عادى كنند؛ نبايد به‌خاطر امريكا، روى خوش به اين رژيم نشان بدهند كه اين كار زشتى است. دليل زشت بودن اين كار هم اين است كه آن كسانى‌كه مرتكب اين عادى‌ سازى مى‌ شوند، لااقل در اوايل كار، آن را پنهان نگه مى‌دارند؛ لذا كار زشتى است كه پنهانش مى‌كنند. كار زشت را نبايد انجام داد، نه اينکه پنهان كرد.
روز سرمشق شدن ملت ایران برای سایر ملتها
مردم ايران به عنوان متوليان روز قدس، بايد كارى كنند كه براى ديگر ملتها سرمشق شود؛ چون هر سال ملتهاى ديگر در گوشه و كنار، آفریقا حتى در خود اروپا و جاهاى ديگر، به تبع شما روز قدس را گرامى مى‌ دارند. شما بايد روزبه‌ روز اين پرچم را سرافرازتر و اين كانون درخشندگى و نور را درخشانتر كنيد، تا عده بيشترى بتوانند استفاده كنند.
روز حفظ امنيت كشور، ملت و دستاوردهای انقلاب
روز قدس پشتوانه‌ امنيت كشور ما هم هست. اين را همه‌ آحاد مردم عزيز ما بدانند؛ هر يك نفرى كه روز قدس توى خيابان مى‌آيد، به سهم خود دارد به امنيت كشور و امنيت ملت و حفظ دستاوردهاى انقلابش كمك می كند. روز قدس روز بزرگى است، روز مهمى است. ان‌شاءالله امسال، هم در كشور ما و هم در كشورهاى اسلامى ديگر، اين روز، باعظمت‌تر از هميشه برگزار خواهد شد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.