خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳
کد خبر : 11474
Share

مشعل: برای خلع سلاح دو شرط داریم

رئیس دفتر سیاسی حماس بار دیگر تاکید کرد که مقاومت غزه قبل از موافقت با خواسته هایش آتش بس را نخواهد پذیرفت و تلاش ها برای توقف جنگ علیه غزه تا به این لحظه مثمر ثمر نبوده و پیشرفتی واقعی در مذاکرات حاصل نشده است.

رئیس دفتر سیاسی حماس بار دیگر تاکید کرد که مقاومت غزه قبل از موافقت با خواسته هایش آتش بس را نخواهد پذیرفت و تلاش ها برای توقف جنگ علیه غزه تا به این لحظه مثمر ثمر نبوده و پیشرفتی واقعی در مذاکرات حاصل نشده است.
به نقل از سایت شبکه الجزیره، خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس چهارشنبه شب در کنفرانسی خبری در دوحه گفت: اکنون آنچه باید انجام گیرد، عمل به خواسته های ملت فلسطین و لغو کامل محاصره و سپس تعیین ساعت صفر آتش بس است.
وی گفت: با طرحی که محاصره را لغو نکند و شایسته جانفشانی ها و قهرمانی های ما نباشد، موافقت نخواهیم کرد.
مشعل افزود: ما خواهان جنگ نیستیم، و می خواهیم همین الان یا فردا متوقف شود، اما ابتدا باید محاصره غزه لغو شود.
وی گفت: به هر که به شکست و پایان صبر ما دل بسته باشد، می گوییم که صبر ما زیاد و خواسته های ما مشروع است و آن ها را به همه طرف ها ارائه کرده ایم و از هر طرفی که این خواسته ها را برآورده کند، استقبال می کنیم.
رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد: ما در جهانی زندگی می کنیم که تنها زبان زور و منافع را می‌فهمند.
مشعل درباره نقش قطر و ترکیه گفت: این ما نبودیم که خواهان آتش بس شدیم، بلکه وزیر امور خارجه آمریکا با وزرای خارجه قطر و ترکیه تماس گرفته و از آنها خواست با حماس برای آتش بس رایزنی کنند.
وی از کشورها، دولت ها، ملت ها و سازمان های نوع دوست خواست که به سرعت به یاری مردم غزه بشتابند و منتظر پایان جنگ برای کمک رسانی به آنها نباشند.
مشعل ضمن استقبال از هر نوع آتش بس انسانی با پشتوانه برنامه کمک رسانی واقعی، گفت: غزه سوخت و گاز می خواهد و باید محاصره آن لغو شود، ما بیش از همه از آتش بس انسانی استقبال می کنیم، اما نخواهیم گذاشت از آن سوء استفاده شود و فریب این کار را نخواهیم خورد.
وی افزود: به کسانی که امروز اشک تمساح برای ملت فلسطین می ریزند، می گوییم که محاصره بیشتر از شهدای این جنگ قربانی گرفته است.
وی خطاب به نتانیاهو گفت: منتظر کشته شدن چند نظامی متجاوز دیگر خود هستی تا محاصره را لغو کنی و می خواهی چند نظامی دیگر اسیر شود تا اسرای ما از زندان ها آزاد شوند.
مشعل بیان کرد: همچنان که به اسیر حسن سلامه گفتم که پیام شما را دریافت کردم، به دیگر اسرا هم عرض می کنم که پیام شما را دریافت کردم و شما را به یاری خدا آزاد خواهیم کرد.
رئیس دفتر سیاسی حماس خاطر نشان کرد که هر کس فکر کند می تواند غزه را به زیر سلطه خود درآورد، خیالبافی کرده است.
وی تاکید کرد: مقاومت در برابر اشغالگران وظیفه و افتخار است.
خالد مشعل گفت: موضع ما و دیگر گروه های مقاومت یکی است و مدام با جهاد اسلامی و جبهه خلق در ارتباط هستیم و حتی تماس هایی هم با فتح در قالب تشکیلات خودگردان داریم.
وی با اشاره به سفر وزیر خارجه آمریکا به رام الله گفت: وزیر خارجه آمریکا می تواند به رام الله سفر کند و با مقامات فلسطین دیدار کند، اما از بان کی مون و کری می خواهیم بیایند و از نزدیک غزه را ببینند.
مشعل با قدردانی از از تمامی طرف هایی که در تلاش برای توقف تجاوزات علیه غزه هستند، گفت: آنچه در فرودگاه بن گوریون رخ داد، محاصره در برابر محاصره است.
وی خاطرنشان کرد: جامعه بین الملل سیاست های دوگانه ای را در قبال قضیه فلسطین در پیش گرفته است
مشعل با تاکید بر پایبندی به آشتی ملی گفت: در مورد بعضی مسائل با عباس هم رای هستیم و بر سر پاره ای مسائل اختلاف نظر داریم.
خالد مشعل با تشریح تجاوزات دشمن صهیونیستی به نوار غزه اظهار داشت: پس از ناپدید شدن و قتل مشکوک سه نظامی شهرک نشین صهیونیستی در الخلیل نتانیاهو دست به حملات گسترده در قدس و کرانه باختری زد و پس از آن تجاوز به غزه را آغاز کرد.
به گزارش خبرنگار مرکز اطلاع رسانی فلسطین از دوحه، خالد مشعل گفت: نتانیاهو بدون هیچ دلیل و مدرکی حماس را به قتل این شهرک نشینان متهم کرد، و به این بهانه دست به حملات علیه فلسطینیان زد.
مشعل افزود: نتانیاهو گمان می کرد که می تواند با همان ادعای واهی قبلی یعنی داشتن "ارتش شکست ناپذیر" غزه محاصره شده را بدون واکنشی آماج حملات گسترده خود قرار دهد.
وی افزود: به همین خاطر ملت فلسطین اکنون در حال دفاع از خود در برابر اشغالگران و تجاوزات آنهاست. ما قربانی هستیم و رژیم صهیونیستی جلاد و متجاوز. ما ابتدا متناسب حجم حملات به غزه پاسخ می‌دادیم، اما وقتی منازل بمباران شدند و حملات خود را تشدید کردند، ما هم به آنها پاسخ دادیم. چندین دهه است که با اشغال، یهودی سازی، شهرک سازی و جنگ های زیاد مورد تهاجم هستیم و از خود دفاع می کنیم.
رئیس دفتر سیاسی حماس با اشاره به جنایت های نتانیاهو در غزه، گفت که تعداد شهدا به مرز 700 نفر رسیده و تاکنون هزار باب منزل به طور کامل و 15 هزار منزل دیگر به صورت جزئی تخریب شده اند.
مشعل تاکید کرد: معادلات دشمن در مورد غزه کاملا اشتباه از آب درآمد، ما خواهان جنگ نیستیم اما هرگز در برابر دشمن تسلیم نخواهیم شد و از ملت خود دفاع خواهیم کرد.
وی اظهار داشت: وقتی ارتش صهیونیستی با مجاهدان و دلاورمردان گردان های قسام، گردان های قدس و بقیه گردان های مقاومت مواجه شد، و در برابر آنها شکست خورد و نتانیاهوی شکست خورده انتقام شکست نظامیان خود را با کشتار کودکان و زنان می گیرد.
خالد مشعل بیان داشت: دشمن صهیونیستی غیرنظامیان فلسطینی از کودکان و زنان را به قتل می رساند، اما مجاهدان ما نظامیان آنها را به هلاکت می رسانند.
وی با تمجید از رشادت رزمندگان فلسطین در نوار غزه و در راس آنها گردان های قسام گفت : اگر ما صدایی داریم به برکت رشادت های شماست و از همین جا دستان شما را می بوسیم.
رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین افزود: مقاومت اخلاق مدار و با شجاعت پیش می رود، و دیدیم که در میادین جنگ در حالی که می توانستند وارد شهرک ها بشوند، اما ترجیح دادند با نظامیان صهیونیست رو در رو شوند و از آنها بکشند.
وی در همین حال گفت که شهرک نشینان هرگز غیرنظامی نیستند بلکه آنها مسلح هستند و دیدیدم که در کرانه باختری و قدس چه جنایت هایی را مرتکب می شوند، در حقیقت آنها در سرزمینی زندگی می‌کنند که متعلق به دیگران است.
مشعل تصریح کرد: گردان های قسام تا حدی اخلاقیات جنگ را رعایت می کنند که فرماندهان نظامی را قبل از سربازان به هلاکت می رسانند و دیدید که با تیپ به اصطلاح زبده گولانی و فرماندهان آن چکار کردند.
مشعل اضافه کرد: دشمن فکر می کرد غزه بر اثر محاصره هشت ساله و تجاوزات ضعیف شده و توان دفاع از خود را ندارد، اما وقتی جنگ را شروع کردند، از توانایی های قسام و گردان های مقاومت غافلگیر شدند.
رئیس دفتر سیاسی حماس با تاکید بر این که مقاومت حق مسلم ملت فلسطین است، گفت: هیچ کس نمی تواند مقاومت را خلع سلاح کند.
خالد مشعل اظهار داشت: در جلسات مخفیانه خود از خلع سلاح مقاومت سخن می گویند، به آنها می‌گوییم که هیچ کس نخواهد توانست مقاومت را خلع سلاح کند. گردان های قسام وقتی وعده ای دهد به آن عمل می کند و مرد عمل هستند.
مشعل افزود: تنها در صورت تحقق دو شرط حاضر به کنار گذاشتن سلاح هستیم، اول: پایان اشغالگری، دوم: خلع سلاح اسرائیل.
وی افزود: شاید برخی بگویند که این دو شرط متکبرانه است، اما باید بگویم که چرا ملت فلسطین بدون سلاح باشد، و اشغالگران سلاح و تجهیزات جنگی داشته باشند.
مشعل تاکید کرد: ملت های عربی و اسلامی کم تر از ملت های دیگر نیستند که از آنها خواسته می‌شود خود را به ادوات قدرت مجهز نکنند.
رئیس دفتر سیاسی حماس اظهار داشت: حماس در جلسات با هیات های رسمی و غیررسمی اروپایی و آمریکایی بارها بر مخالفت خود با شروط کمیته چهار تاکید کرد و تسلیم آنها نشد.
مشعل گفت: به این هیات ها بارها گفتیم که اجازه نمی دهیم دست بالا و با تکبر با ما سخن بگویید.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.