خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳
کد خبر : 40101
Share
یک استاد دانشگاه هشدار داد:

بی‌توجهی به حق آبه کارون به زودی باعث نابودی نخلستان‌ها می‌شود

یک استاد دانشگاه گفت: بی‌توجهی به حق آبه های پائین‌دست کارون به‌زودی آثار خود را در نابودی نخلستان‌های بیشتری در شهرهای جنوبی استان نشان می‌دهد.

یک استاد دانشگاه گفت: بی‌توجهی به حق آبه های پائین‌دست کارون به‌زودی آثار خود را در نابودی نخلستان‌های بیشتری در شهرهای جنوبی استان نشان می‌دهد.
محمود محمودیان در نشست تخصصی بررسی راه‌های برون‌رفت از مرگ کارون عنوان کرد: شرایط رودخانه کارون در حال حاضر با حدود 20 سال پیش به‌هیچ‌عنوان قابل‌مقایسه نیست. در بخش‌هایی از رودخانه گرگر در شهرستان شوشتر در سال‌های خیلی پیش کوسه‌های از نژاد قهوه‌ای، سیاه‌وسفید دیده می‌شد و حضور این کوسه‌ها نیز به دلیل کیفیت آب و وجود منابع تغذیه‌ای فراوان بود.
وی افزود: در این رودخانه نه تنها دیگر خبری از حضور کوسه‌ها نیست بلکه بسیاری از آبزیان ساکن این رود نیز از بین رفته‌اند. برای نشان دادن شرایط فعلی کارون می‌توان آن را یک انسان فربه تشبیه کرد که در این زمان به قدری لاغر و نحیف شده که حتی توان راه رفتن را ندارد.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه خلیج‌فارس از رودخانه کارون سهمی دارد، اظهار کرد: متأسفانه در این زمان به حق آب های پائین‌دست کارون توجهی نشده است و ما به‌زودی آثار این‌چنین فعالیت‌های کارشناسی نشده‌ای را در خشک شدن نخلستان‌های بیشتری در شهرهای جنوبی استان خواهیم دید.
محمودیان گفت: خسارت وارده به روستاها و نواحی پائین‌دست کارون تاکنون بررسی نشده است. بسیاری از آبزیان بومی همین مناطق به طبع شور شدن آب رودخانه کارون از بین رفته‌اند.
وی تصریح کرد: راه‌حل برون‌رفت از این موضوع این است که نگذاریم هیچ‌گونه آلایندگی وارد کارون شود و از سویی دیگر نیز ورود پس آب کارخانه‌ها و فاضلاب را به این رودخانه بگیریم.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.