خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱
کد خبر : 40098
Share

سودانی: مقصران نابودی کارون در دادگاه حاضر نمی‌شوند

عضو کانون وکلای خوزستان گفت: مقصران نابودی رودخانه کارون هیچ‌گاه در دادگاه حاضر نمی‌شوند چون می‌دانند در این خصوص مقصر هستند.

عضو کانون وکلای خوزستان گفت: مقصران نابودی رودخانه کارون هیچ‌گاه در دادگاه حاضر نمی‌شوند چون می‌دانند در این خصوص مقصر هستند.
بدر سودانی در نشست تخصصی بررسی راه‌های برون رفت از مرگ رودخانه کارون عنوان کرد: مسئولانی که مسبب وضعیت فعلی رودخانه کارون هستند هیچ‌گاه در یک دادگاه حاضر نمی‌شوند زیرا می‌دانند که مقصر این قضیه هستند.
وی افزود: انتقال آب کارون یک فعالیت کارشناسی نشده نیست، بلکه یک فعالیت کارشناسی شده منفی است. افرادی که به دنبال این قضیه هستند می‌دانند که انجام پروژه‌های انتقال آب میان حوزه‌ای چه خسارت‌هایی برجای خواهد گذاشت و کاملاً آگاهانه وارد این جریان شده‌اند.
سودانی تصریح کرد: قوانین موجود در این خصوص نیز توسط افرادی نوشته می‌شود که حقوقدان نیستند و به تبعات تصمیم‌های خود بی‌اعتنا هستند.
عضو کانون وکلای خوزستان اظهار کرد: خشک شدن تدریجی رودخانه کارون در این زمان به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم نتایج خود را نشان داده است. کارون میراث بشریت است اما امروزه به عنوان بزرگ‌ترین فاضلاب جهانی نامیده می‌شود.
سودانی گفت: همه مردم ایران باید به داد کارون برسند، حساسیت بیشتر مردم خوزستان در این خصوص به دلیل این است که تغییرات منفی این موضوع را به‌صورت ملموس‌تری احساس می‌کنند.
وی تصریح کرد: بحران کارون ناشی از سیاست‌های غلط مدیریت منابع آب در کشور است. در این زمان وضعیت بحرانی پرآب‌ترین استان کشور را باید جدی گرفت و یک تهدید ملی آن را محسوب کرد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.