خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳
کد خبر : 39982
Share

خنفری: شهرستان کارون، نقطه بحرانی فاضلاب خوزستان

سرپرست فرمانداری شهرستان کارون گفت: شهرستان کارون در خصوص مشکلات فاضلاب به عنوان یک نقطه بحرانی در استان خوزستان مشخص شده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان کارون گفت: شهرستان کارون در خصوص مشکلات فاضلاب به عنوان یک نقطه بحرانی در استان خوزستان مشخص شده است.
معصومه خنفری در هفتمین جلسه شورای سلامت سال جاری اظهار کرد: طبق آخرین اطلاعات اداره آب و فاضلاب اهواز مطالعات طرح ایجاد شبکه فاضلاب کارون تدوین شده و پروژه‌های متعددی نیز در نقاط متعدد شهر کوت عبدالله تعریف شده ولی به استثنای خیابان مقاومت منطقه درویشیه تاکنون هیچ کاری در خصوص ساماندهی وضعیت فاضلاب شهرستان کارون آغاز نشده است.
وی با بیان اینکه طرح شبکه فاضلاب خیابان مقاومت درویشیه موجب بروز مشکلات اساسی برای مردم شده است، گفت: شبکه فاضلاب خیابان مقاومت درویشه با حضور استاندار خوزستان کلنگ‌زنی شد ولی در حال حاضر به دلیل اینکه خطوط فرعی ایجاد نشده‌اند، خیابان به صورت حفاری شده رها شده است و این وضعیت موجب شده مردم از درخواست ایجاد شبکه فاضلاب پشیمان شوند.
خنفری ادامه داد: خط خروجی درویشه نیز ناتمام مانده و طبق آخرین اطلاعات این پروژه بازگشایی شده و امیدوارم انجام شود. همچنین علی‌رغم تأکید استاندار خوزستان پروژه‌های شبکه فاضلاب در اسلام‌آباد غربی و شرقی محقق نشده است.
وی خاطرنشان کرد: منطقه شکاره سه نیز جزو طرح‌های فاضلاب نبوده ولی در جلسه‌ای که در معاونت عمرانی استانداری تشکیل شد مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان اظهار کردند که تصفیه‌خانه فاضلاب را از محل اعتبار پروژه‌های دیگر در این منطقه احداث می‌کنند.
سرپرست فرمانداری کارون عنوان کرد: طبق پیش‌بینی‌های اعلام شده در پروژه، قلعه چنعان جمع‌کننده و خط خروجی فاضلاب کوت عبدالله است که با 4 هزار و 200 متر خط لوله 700 میلی‌متر می‌توانیم مشکل را حل کنیم که باید در مطالعات قرار بگیرد.
وی با اشاره به افت فشار آب در شهرستان کارون بیان کرد: افت فشار آب در مناطق مختلف کوت عبدالله وجود دارد و این مشکل به ویژه در درویشیه و کانتکس به دلیل شکستگی و فرسودگی شبکه آب بیشتر است، همچنین انشعابات آب غیرمجاز به افت فشار آب دامن می‌زند.
سرپرست فرمانداری کارون با بیان اینکه هر چند شرکت آب و فاضلاب جمع‌آوری ماندآب‌ها و گندآب‌ها را انجام می‌دهند ولی هنوز با این مشکل مواجه هستیم، گفت: شهرستان کارون در خصوص مشکلات فاضلاب به عنوان یک نقطه بحرانی مشخص شده است. همچنین کوی ام‌الحسین و ام‌البنین شبکه آب ندارند و به صورت غیرمجاز آب برداشت می‌کنند.
وی بیان کرد: در خصوص تأسیسات مجتمع آب‌رسانی قلعه چنعان باخبر شدیم که شرکت آب و برق اهواز همکاری لازم را انجام نداده و علت آن است که میراث فرهنگی اظهار کرده که زیر این تأسیسات آثار تاریخی قرار دارد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.