خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱
کد خبر : 39777
Share

ممبینی: احداث سه مدرسه استثنایی جدید در خوزستان

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خورستان با اشاره به تحصیل چهار هزار و 250 دانش‌آموز استثنایی در 70 مدرسه استثنایی خوزستان، گفت: در سال جدید سه پروژه برای ساخت سه مدرسه در اهواز، باوی و کارون تعریف شده است.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خورستان با اشاره به تحصیل چهار هزار و 250 دانش‌آموز استثنایی در 70 مدرسه استثنایی خوزستان، گفت: در سال جدید سه پروژه برای ساخت سه مدرسه در اهواز، باوی و کارون تعریف شده است.
علی ممبینی اظهار کرد: در سال جدید در آموزش و پرورش استثنایی سه پروژه در بحث ساخت فضاهای آموزشی جدید برای دانش‌آموزان استثنایی تعریف شده است. بر این اساس یک مدرسه برای دانش‌آموزان مبتلا به اوتیسم در اهواز، یک مدرسه استثنایی در باوی و یک مدرسه استثنایی در شهرستان کارون احداث خواهد شد.
وی افزود: هم اکنون یک مدرسه مخصوص دانش‌آموزان استثنایی مبتلا به اوتیسم در شرق اهواز وجود دارد و دانش‌آموزان در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند. به منظور راحتی بیشتر دانش‌آموزان تصمیم گرفتیم در غرب اهواز و در منطقه کیانشهر یک مدرسه دیگر برای دانش‌آموزان مبتلا به اوتیسم تاسیس کنیم.
رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خورستان گفت: این مدرسه برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی و متوسطه اول و دوم قابل استفاده خواهد بود. کارهای اجرایی ساخت این مدرسه در حال آغاز شدن است و با پیش‌بینی‌های انجام شده تا حدود یک سال و نیم یا دو سال آینده، مدرسه راه‌اندازی خواهد شد.
ممبینی خاطرنشان‌کرد: دانش‌آموزان استثنایی در باوی نیز در یک مدرسه عادی مشغول به تحصیل هستند که با پیگیری‌های انجام شده قرار است در این منطقه نیز یک مدرسه با امکانات کافی برای دانش‌آموزان استثنایی راه‌اندازی شود. این پروژه نیز آغاز شده است و در حال طی مراحل اجرایی است.
وی گفت: با توجه به اینکه در شهرستان کارون نیز مدرسه‌ای برای تحصیل دانش‌آموزان استثنایی وجود ندارد تصمیم به احداث یک مدرسه استثنایی نیز در این شهرستان گرفتیم. این مدرسه 9 کلاسه است و متولی ساخت آن نیز نوسازی مدارس است.
رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان با اشاره به اینکه این مدرسه به‌زودی راه‌اندازی می‌شود، ادامه داد: شهرستان کارون تنها شهرستان استان بود که در آن مدرسه استثنایی وجود نداشت. با احداث این مدرسه در کارون تمام شهرستان‌های استان دارای مدرسه استثنایی خواهند بود.
ممبینی افزود: هم‌اکنون چهار هزار و 250 دانش‌آموز استثنایی در 70 مدرسه استثنایی در خوزستان مشغول به تحصیل هستند. با توجه به تعداد دانش‌آموزان ما، تعداد مدارس استثنایی استان کافی نبوده و با استاندارد جهانی فاصله دارد. اما با تلاش‌هایی که صورت گرفته است همچنان به دنبال گسترش جذب دانش‌آموزان استثنایی هستیم و جذب به شهرهای کوچکی مانند سردشت و دهدز رسیده است.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.