خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹
کد خبر : 39775
Share

آیت‌الله حیدری: فضای آموزشی خوزستان با مشكلات جدی مواجه است

امام جمعه موقت اهواز گفت: خوزستان از لحاظ فضای آموزشی با مشكلات جدی مواجه است و در مناطق محروم، حاشيه نشين و روستايي به دليل كمبود فضای آموزشی، سطح فرهنگی پايين است كه آسيب های اجتماعی و اخلاقی زيادی را در پی داشته است.

امام جمعه موقت اهواز گفت: خوزستان از لحاظ فضای آموزشی با مشكلات جدی مواجه است و در مناطق محروم، حاشيه نشين و روستايي به دليل كمبود فضای آموزشی، سطح فرهنگی پايين است كه آسيب های اجتماعی و اخلاقی زيادی را در پی داشته است.
آیت الله محسن حیدری در جلسه شورای آموزش و پرورش و شورای سیاست گذاری و هماهنگی مناطق مرزی استان خوزستان اظهار کرد: مناطق محروم شهري و حاشيه نشين علي رغم داشتن جمعيت دو برابري نسبت به مناطق برخوردار، از يك دوم مدارس اين مناطق برخوردار هستند.
وی افزود: اين موضوع خلاف عدالت بوده و تبعيض فاحشي است كه طبق يك سياست كلي، اين مناطق مورد غفلت واقع شده اند و بايد جبران شود.
امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه خوزستان 85 درصد نفت كشور را تأمين مي كند و مردم آن انتظار دارند در چنين حوزه هايي مورد توجه قرار گيرند، گفت: در برخي مناطق كه مديريت آن ها با افراد خير است، مدارسی از طريق وزارت نفت احداث شده اما بايد يك روال كلي از سوي وزارت نفت در نظر گرفته شود و بودجه خاصي براي احداث مدارس در مناطق محروم و حاشيه نشين تخصيص داده شود.
حیدری بیان کرد: همكاري كميته حوزه و آموزش و پرورش 10 سال است كه در كشور و استان ها راه افتاد است و همكاري خوبي ميان حوزه و آموزش و پرورش در استان صورت گرفته است.
وی ادامه داد: در این زمینه طرح ولايت براي آموزش ضمن خدمت معلمان و تقويت بنيه ديني و فكري آنان در نظر گرفته شده است كه بيش از 25 هزار معلم در استان تا كنون تحت پوشش اين طرح قرار گرفته اند.
امام جمعه موقت اهواز گفت: طرح مدارس امين نيز زير نظر حوزه علميه در حال برگزاري است كه 23 هزار مدرسه تحت پوشش اين طرح قرار گرفته اند. اين مدارس كارآمدي خوبي از خود نشان داده اند. اين نشان مي دهد اگر قشر جوان روحاني متعهد و آگاه در كنار آموزش و پرورش ورود پيدا كند، تأثيرگذار خواهد بود.
حیدری بیان کرد: طبق آئين نامه مديران اين مدارس بايد استخدام آموزش و پرورش باشند در اين خصوص مشكلاتي وجود دارد و از طريق جذب نيروهاي طلبه حق التدريسي مي توان اين مشكل را حل كرد.
وی افزود: طرح معراج در اهواز كارون و باوي در حال اجرا است كه 500 طلبه آقا و خانم علاوه بر اقامه نماز جماعت، در هفته يك روز مشاوره ديني و قرآني در مدارس دارند. هزينه اي براي تردد اين طلبه ها در نظر گرفته شود كه طبق برآوردها در اهواز اين هرينه 200 تا 300 هزارتومان در سال خواهد بود.
امام جمعه موقت اهواز خاطرنشان کرد: در خصوص احداث 5 باب هنرستان فني و حرفه اي و كار و دانش دخترانه در برخي از شهرستان ها، چرا تنها اين هنرستان ها تنها ويژه دختران است؟ قبول داريم كه دختران به ويژه در مناطق محروم بايد از لحاظ آموزشي مورد توجه قرار گيرند اما در كار و دانش و فني و حرفه اي اولويت با پسران است.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.