خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱
کد خبر : 39670
Share
سرپرست فرمانداری اهواز خبر داد:

جابه‌جایی 2 هزار منزل پرخطر منبع آب اهواز تا یک سال آینده

سرپرست فرمانداری اهواز از جابه‌جایی و انتقال 150 منزل پرخطر منطقه هفت اهواز به ویژه کوی "منبع آب" تا پایان سال جاری خبر داد.نبی‌الله خون‌میرزایی در خصوص آخرین وضعیت جابه‌جایی منازل پرخطر کوی منبع آب اهواز اظهار کرد: تا به امروز 47 خانوار ساکن منازل پرخطر منبع آب

سرپرست فرمانداری اهواز از جابه‌جایی و انتقال 150 منزل پرخطر منطقه هفت اهواز به ویژه کوی "منبع آب" تا پایان سال جاری خبر داد.
نبی‌الله خون‌میرزایی در خصوص آخرین وضعیت جابه‌جایی منازل پرخطر کوی منبع آب اهواز اظهار کرد: تا به امروز 47 خانوار ساکن منازل پرخطر منبع آب، نامه تخصیص واحد مسکونی در شهرهای رامین و شیرین‌شهر را از فرمانداری اهواز دریافت کرده‌اند.
وی ادامه داد: از این تعداد، یک خانوار تقاضای انتقال به شیرین‌شهر و مابقی تقاضای انتقال و دریافت واحد مسکونی در شهر رامین را داشتند. تاکنون 9 خانوار از جمله دو خانوار آسیب‌دیده در حادثه ریزش کوه و سقوط سنگ که در 30 مهرماه امسال رخ داد، به شیرین‌شهر منتقل شده‌اند.
سرپرست فرمانداری اهواز در خصوص انتقادات برخی از خانوارهای اسکان‌یافته در شیرین‌شهر نسبت به عدم گازکشی به واحدهای مسکونی آنها در این شهر بیان کرد: گازکشی به داخل واحد مسکونی و لوله‌کشی داخل واحد بر عهده صاحب خانوار است و در رابطه با دو خانواده حادثه‌دیده نیز به طور ویژه در این زمینه به آنها کمک‌رسانی شده است.
خون‌میرزایی در مورد دیگر انتقادات در مورد نبود وسیله ایاب و ذهاب در شیرین‌شهر برای جابه‌جایی سرپرستان خانوارهای اسکان‌یافته در شیرین‌شهر به محل کار آنها در اهواز گفت: اکثر سرپرست‌های این خانواده‌ها بیکار هستند و یا فاقد مهارت خاص و کارگر ساختمانی هستند که در شیرین‌شهر برای آنها کار در زمینه احداث ساختمان وجود دارد.
وی افزود: همچنین در شیرین‌شهر، دبستان وجود دارد و سرویس ایاب و ذهاب برای دانش‌آموزان دبیرستانی در شیرین‌شهر مستقر شده است و درمانگاه شیرین‌شهر نیز فعال شده است و یک یا دو روز در هفته، پزشک در این درمانگاه مستقر می‌شود.
سرپرست فرمانداری اهواز ادمه داد: همچنین نیازمندی‌های پایه مانند آب، برق و گاز در شیرین‌شهر وجود دارد و منازلی که به این خانوارها تحویل داده‌ایم، آب، برق و گاز دارند. اما لوله‌کشی گاز در داخل واحد بر عهده خانوار است. به هر صورت بضاعت دولت در این شرایط تنگنای مالی با توجه به تعداد بسیار زیاد خانوارهایی که باید جابه‌جا شود، همین است.
خون‌میرزایی عنوان کرد: در برنامه داریم 150 منزل پرخطر دیگر را به عنوان اولویت بعدی کار جابه‌جایی منازل پرخطر تخلیه و ساماندهی کنیم، که این 150 منزل پرخطر در منطقه هفت اهواز و عمدتا در کوی منبع آب قرار دارند و با توجه به روند در پیش گرفته شده، پیش‌بینی می‌کنیم این 150 منزل پرخطر تا پایان سال جاری و حتی خیلی زودتر جابه‌جا شوند.
وی ادامه داد: همچنین در برنامه یک ساله پایه و اساس را بر جابه‌جایی و انتقال دو هزار منزل پرخطر در منطقه هفت اهواز گذاشته‌ایم که باید ظرف یک سال آینده جابه‌جا شوند.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.