خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷
کد خبر : 39669
Share

انشقاق در شورا؛ بلاتکلیفی در شهرداری و نگرانی مردم

انشقاق در شورای شهر؛ بلاتکلیفی در شهرداری مسجد سلیمان حال این روزهای این شهر مهم خوزستان است.یکم شهریورماه امسال به‌مانند همه شهرهای کشور با برگزاری انتخابات هیئت‌رئیسه شورای شهر مسجدسلیمان، فعالیت شورای پنجم در این شهر به‌صورت رسمی آغاز شد و انتخاب شهردار جدید در دستور کار شورای شهر قرار گرفت.پس از پنج روز جلسات مختلف و بررسی گزینه‌های متعدد، درنهایت در پنجم شهریورماه اعضای شورا با هفت رأی قاطع، سید حمید حسن‌زاده

انشقاق در شورای شهر؛ بلاتکلیفی در شهرداری مسجدسلیمان حال این روزهای این شهر مهم خوزستان است.
یکم شهریورماه امسال به‌مانند همه شهرهای کشور با برگزاری انتخابات هیئت‌رئیسه شورای شهر مسجدسلیمان، فعالیت شورای پنجم در این شهر به‌صورت رسمی آغاز شد و انتخاب شهردار جدید در دستور کار شورای شهر قرار گرفت.
پس از پنج روز جلسات مختلف و بررسی گزینه‌های متعدد، درنهایت در پنجم شهریورماه اعضای شورا با هفت رأی قاطع، سید حمید حسن‌زاده را که در کارنامه خود مسئولیت شهرداری در شهرهایی مانند مسجدسلیمان و ایذه را داشت، به‌عنوان شهردار پیشنهادی به استانداری معرفی کردند.
بسیاری از کنشگران سیاسی و اجتماعی شهر مسجدسلیمان از‌‌ همان لحظات ابتدایی معرفی شهردار پیشنهادی، در مورد تائید صلاحیت حسن‌زاده، تردیدهایی را مطرح می‌کردند و حدود دو ماه زمان لازم بود که این تردید‌ها شکل یقین به خود بگیرد و در ۲۹ مهرماه، عدم تائید صلاحیت شهردار پیشنهادی از سوی استانداری اعلام شد.
عدم تائید صلاحیت حسن‌زاده سبب شد تا انتخاب شهردار جدید در دستور کار اعضای شورا قرار بگیرد و پس از گذشت یک هفته و در هفتم آبان ماه در یک جلسه پرحاشیه که منجر به ترک جلسه از سوی سه نفر از اعضای شورا شد، شهام سلیمانی با چهار رأی به‌عنوان شهردار منتخب معرفی شد؛ اما به علت عدم امضا صورت‌جلسه توسط سه نفر از اعضای شورا در اعتراض به شیوه انتخاب شهردار، مقرر شد تا جلسه انتخاب شهردار به‌صورت مجدد برگزار شود.
اصرار چهار نفر از اعضای شورا بر شهردار شدن شهام سلیمانی و عدم پذیرش این انتخاب از سوی سه نفر دیگر اعضای شورا سبب شد تا جلسه انتخاب شهردار برگزار نشود و این موضوع اعتراض مردم و مسئولان را در پی داشت.
عدم برگزاری جلسه انتخاب شهردار سبب شد که حتی نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی از اعضای شورا و فرماندار بخواهد که با تشکیل جلسه و انتخاب شهردار، تکلیف این موضوع را مشخص کنند و مردم را از نگرانی‌ها نجات دهند.
این وضعیت تنها سبب اختلال در روند خدمت‌رسانی به مردم نشده است بلکه ضمن به تعویق افتادن حقوق پرسنل شهرداری، انجام پروژه‌های عمرانی را با اختلال روبرو کرده است.
معلوم نیست تا چه زمانی قرار است این شرایط در مسجدسلیمان ادامه یابد ولی آنچه که مشخص است در این طناب‌کشی‌ها، این مردم هستند که از این شرایط متضرر می‌شوند و باید هر چه سریع‌تر اعضای جوان شورای شهر ضمن رفع اختلاف‌ها، تکلیف شهردار منتخب را مشخص کنند.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.