خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
کد خبر : 39668
Share
رئیس شورای شهر اهواز:

کندی انتصابات در مجموعه شهرداری اهواز به دلیل اعمال درایت‌ از سوی شهردار است

محمد جعفر فلسفی گفت: اساسا انتصابات در حیطه وظایف شهردار است و اعضای شورای شهر نمی‌توانند مستقیم در انتصابات دخالتی داشته باشند اما از طرفی دیگر باید تعامل و هماهنگی بین شورا و شهرداری وجود داشته باشد به طوری که اعضا به وظایف ذاتی خود عمل و شهردار نیز با اقتدار کار خود را پیش ببرد. وی افزود: شهردار نباید به شیوه‌ای عمل کند که افراد به کار گرفته شده

محمد جعفر فلسفی گفت: اساسا انتصابات در حیطه وظایف شهردار است و اعضای شورای شهر نمی‌توانند مستقیم در انتصابات دخالتی داشته باشند اما از طرفی دیگر باید تعامل و هماهنگی بین شورا و شهرداری وجود داشته باشد به طوری که اعضا به وظایف ذاتی خود عمل و شهردار نیز با اقتدار کار خود را پیش ببرد.
وی افزود: شهردار نباید به شیوه‌ای عمل کند که افراد به کار گرفته شده به جای داشتن شاخص‌های مرتفع کننده دغدغه‌های شهروندان افرادی ناکارآمد، بدون انگیزه و ناسالم باشند  بنابراین برای اینکه این اتفاق رخ دهد قطعا شهردار محترم در پروسه کاری خود مشورت را مبنا قرار داده است.
رئیس شورای شهراهواز تصریح‌کرد: انتصابات کار بسیار سختی است و امکان دارد به دلیل اینکه شهردار موفق شود نظر مجموعه را با خود همراه کند تا با قدرت بیشتری کار‌ها را پیش ببرد فرآیند آن مقداری زمان ببرد.
وی با بیان اینکه سوال می‌شود که چرا تغییر و تحولات در انتصابات روندی کند دارد،گفت: به عقیده بنده کند بودن روند انتصابات در مجموعه شهرداری به این دلیل است که شهردار قصد دارد با درایت این کار انجام شود.
تعامل و هماهنگی بین شورا و شهرداری ربطی به کمیته انتصابات ندارد
فلسفی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قرار بود شهردار در کمیته‌ای تحت عنوان انتصابات از مشورت اعضای شورا استفاده کند اما برخی از اعضا معتقدند که این کمیته تشکیل نشده است، بیان کرد: تعامل و هماهنگی بین شورا و شهرداری ربطی به کمیته انتصابات ندارد، شهردار برای انتصابات هر روشی را می تواند به کار بگیرد.
وی افزود: شهردار در برهه‌ای نظرشان این بود که کمیته‌ای را برای انتصابات تشکیل دهند و برخی از دوستان انتقاد داشتند اما کمیته انتصابات یک روشی است و الزامی نیست که حتما وجود داشته باشد.
رئیس شورای شهر در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه تشکیل نشدن کمیته انتصابات حقیقت دارد یا خیر، گفت: اینکه مثلا چند نفر در این کمیته وجود داشته که پیشنهاد دهند فکر نکنم اتفاق افتاده باشد البته ایشان از طریق شناختی که از مجموعه دارند و با استفاده از مشورت با اعضای شورای شهر به شرطی که مصداق دخالت نباشد، در حال پیشبرد اهداف هستند.
تغییر رفتار شورا و شهردار مبنای شکل گرفتن شایسته‌سالاری است
وی تصریح‌کرد: در رابطه با تغییرات مبنای ما شکل گرفتن شایسته سالاری در مجموعه شهرداری بوده و این مبنا نیازمند چند عامل از جمله رفتار اعضای شورای شهرو شهردار است.
فلسفی عنوان کرد: تغییر رفتار اعضای شورای شهر و شهردار بدین معنا است که اعضا باید نسبت به گذشته و آنچه چیزی که ما را به گذشته متمایل می‌کند تغییر و شهردار نیز قطعا باید رفتاری متمایز داشته باشد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.