خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸
کد خبر : 39661
Share

خداپناه: فعالیت‌های دانشگاه علمی‌کاربردی بر مسائل کاربردی متمرکز است/تلاش می‌کنیم ارتباط دانشگاه با صنعت بهبود یاید

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان گفت: فعالیت‌های دانشگاه علمی کاربردی مانند سایر دانشگاه‌ها بر مباحث نظری و آزمایشگاهی متمرکز نیست بلکه بر فعالیت‌های مهارتی و کاربردی متمرکز است. امیدواریم با ارئه توانمندی‌های دانشگاه در هفته پژوهش بتوانیم ارتباط دانشگاه را با صنعت بهبود بخشیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان گفت: فعالیت‌های دانشگاه علمی کاربردی مانند سایر دانشگاه‌ها بر مباحث نظری و آزمایشگاهی متمرکز نیست بلکه بر فعالیت‌های مهارتی و کاربردی متمرکز است. امیدواریم با ارئه توانمندی‌های دانشگاه در هفته پژوهش بتوانیم ارتباط دانشگاه را با صنعت بهبود بخشیم.
دکتر مسعود خداپناه اظهار کرد: هفته پژوهش یکی از اتفاقات بسیار خوبی است که هر ساله در کشور برگزار می‌شود. دانشگاه‌های علمی کاربردی نیز در نمایشگاه هفته پژوهش با همه توانمندی‌های خود و بسیار پر تلاش حاضر می‌شوند.
وی افزود: فعالیت‌های دانشگاه علمی کاربردی مانند سایر دانشگاه‌ها بر مباحث نظری و آزمایشگاهی متمرکز نیست بلکه بر روی فعالیت‌های مهارتی و کاربردی متمرکز است و اساتید و مدرسان خبره دانشگاه تجارب چندین ساله خود در موضوعات تخصصی صنعت، خدمات، کشاورزی و همین‌طور رسانه و فرهنگ به صورت دروس، مهارت‌ها و پژوهش‌هایی که نتیجه آن بهره‌وری بیشتر و کارایی بیشتر است را ارائه می‌کنند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان گفت: دانشگاه مراکز بسیار فعالی دارد که توانمندی‌های خود را در این نمایشگاه ارائه داده‌اند. تعداد زیادی از اختراعات دانشگاه نیز در سازمان استاندارد یا سازمان ثبت اختراعات ثبت شده‌اند. دستاوردهایی که در نمایشگاه ارائه شده‌اند حاصل پژوهش‌های چندین ساله یک یا چند پژوهشگر است.
خداپناه افزود: دانشگاه  علمی کاربردی همچنین یک مرکز خبر دارد که رشته‌هایی مانند عکاسی، خبرنگاری، گرافیک، طراحی و صفحه‌آرایی روزنامه و مجلات در آن وجود دارند. مدرسان و دانشجویان این مرکز در سطوح ملی و بین‌المللی مقام‌های ارزشمندی را کسب کرده‌اند و نمونه کارهای این افراد نیز در هفته پژوهش در نمایشگاه ارائه می‌شود.
وی خاطرنشان‌کرد: دانشجویان و جوانان در دانشگاه علمی کاربردی می‌توانند محور توسعه باشند. مشکل اصلی ما در بحث اقتصاد مقاومتی، نداشتن نیروهای ماهر و تکنیسین است. کارگر ساده یا متخصصان تحصیل کرده زیادی در جامعه ما وجود دارند اما تعداد تکنیسین‌های کاربلدی که با تکنولوژی آشنا باشند در جامعه ما چندان زیاد نیست.  وظیفه دانشگاه علمی کاربردی این است که این تکنیسین‌ها و جوانان مهارت آفرین را توسعه دهیم.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان گفت: در دانشگاه علمی کاربردی دروس کارورزی و کاربینی بخش مهمی از دروس را تشکیل می‌دهند که هم برای مدرسین و هم برای دانشجویان بسیار با اهمیت هستند. امیدواریم که بتوانیم در هفته پژوهش توانمندی‌های دانشجویان و مدرسان خود را به سایر صنعت‌گران و تولیدکنندگان معرفی کنیم تا ارتباط بهتر و بیشتری با صنعت و بخش‌های تولیدی در صنعت داشته باشیم.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.