خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴
کد خبر : 39652
Share

سرخیلی: عقب نشستن از مقاومت اسلامی پا روی خون شهدا گذاشتن است

جانشین قرارگاه مدینه نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نمی‌توانیم با وجود خیانت‌های استکبار کوتاه بیاییم و قدم به عقب بگذاریم؛ قدم عقب گذاشتن یعنی پا روی خون شهدا گذاشتن.

جانشین قرارگاه مدینه نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نمی‌توانیم با وجود خیانت‌های استکبار کوتاه بیاییم و قدم به عقب بگذاریم؛ قدم عقب گذاشتن یعنی پا روی خون شهدا گذاشتن.
سردار حمید سرخیلی در نوزدهمین یادواره شهدای مسجد صاحب‌الزمان(عج) اهواز گفت: استان خوزستان دین خود را با تقدیم بیش از ۲۰ هزار شهید به انقلاب اسلامی ادا کرد. این گفته پیر سفر کرده ما بود. امروز هم باید بگوییم باز هم خوزستان در صدر جبهه مقاومت ایستاده است و رزمندگانش نشان دادند که باصلابت ایستاده و همچنان از انقلاب و نظام اسلامی و داشته‌هایشان دفاع می‌کنند.
وی با اشاره به آیه ۱۱۱ سوره توبه «إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ» گفت: به خود می‌بالیم که هنوز در این مسیر هستیم و می‌مانیم. شهدا معامله‌ای زیرکانه، شجاعانه و عاقلانه با خدای خود کردند و لقاءالله را پذیرفتند. این مسجد و منطقه بیش از چهل شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
سردار سرخیلی به بیان خاطره‌ای از یکی از شهدای مسجد صاحب الزمان(عج) اهواز پرداخت و با اشاره به رشادت‌ها و جانبازی‌های شهدا، گفت: انقلاب ما با این رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌ها، به دستمان رسید. رزمندگان ما این‌طور فداکاری کردند. روزی که جنگ سی و سه روزه به بچه‌های حزب الله تحمیل شد و مقام معظم رهبری، سید حسن نصرالله را هدایت کردند، کسی فکر نمی‌کرد خداوند این پیروزی را نصیب بچه‌های حزب‌الله کند. سردار قاسم سلیمانی در تشریح عملیات سی و سه روزه در جلسه‌ای گفته بود جنگ سی و سه روزه به اندازه بند کوچک کربلای ۵ شما هم نبود.
جانشین قرارگاه مدینه نیروی زمینی سپاه اظهار کرد: انقلاب اسلامی با ۲۳۰ هزار شهید در انقلاب و دوران دفاع مقدس شاهکاری عظیم ساخت؛ این افتخار بزرگ ماست که با شهدایمان هستیم. این راه همان راه ۱۴۰۰ سال پیش است. اربعینی که شما در خوزستان راه می‌اندازید، کارهای عظیمی که بچه های خوزستان می کنند، مردان مرد می‌سازد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز به ما می‌گویند منطق استکبارستیزی شما چیست؟ چرا اینقدر می‌گویید مرگ بر آمریکا؟ چرا می‌گویید صهیونیست‌ها باید نابود شوند؟ ما باید جواب داشته باشیم. بعضی‌ها فراموش کرده‌اند یا می‌خواهند جامعه را به سمت فراموشی ببرند که اولین سر جنگ را چه کسی با ما داشت؟
سردار سرخیلی ادامه داد: مگر در دوران قاجار شعاری علیه آمریکا گفته می‌شد؟ یا در زمان پهلوی کسی مرگ بر آمریکا می‌گفت؟ پس چرا در دویست سال دوران قاجار کشور ما ۹۰۰ کیلومترش را از دست داد؟ در قراردادهای ننگینی که بسته می‌شد بخش‌هایی از کشور ما می‌رفت و سردمداران بی‌کفایت آن دوره با یک اخم آمریکا بخش‌هایی از کشورمان را به راحتی بخشیدند. کشور ما را تکه پاره کردند. سردمدار این کارها که بود؟ غیر از همین غربی‌ها و آمریکا؟ آن موقع چه کسی شعار مرگ بر آمریکا می‌داد؟ مگر شصت میلیون بشکه نفت صادر نمی‌کردیم؟ جای آنها چه می‌آمد؟ مگر شصت‌هزار مستشار آمریکایی در کشور ما نبودند و از این مملکت حقوق نمی‌گرفتند؟ کشور ما حافظ منافع آمریکایی‌ها بود.
جانشین قرارگاه مدینه نیروی زمینی سپاه افزود: پس چرا دولت مصدق سرنگون شد؟ تا دیروز در بخشی از تاریخ می‌گفتند دعوای بین آیت‌الله کاشانی و مصدق باعث سرنگونی مصدق بود. اما اسنادی که امروز آمریکایی‌ها بیرون داده‌اند می‌گوید مصدق به آمریکایی‌ها پناه برد و اینطور به روزش آمد. مشابه این اتفاق را در دوران خود داریم. مگر مصر غیر از این شد؟ مُرسی به آمریکا اعتماد کرد، چه به روزش آوردند؟
وی ادامه داد: امروز جای متهم عوض شده است. چرا نگوییم مرگ بر آمریکا؟ جنایتی که آمریکا قبل از انقلاب در این کشور انجام داد، منابع کشور ما را به تاراج بردند. سردمداران وابسته پهلوی چه به روز این کشور آوردند، آخرین دسته گل پهلوی همین بحرین است که امروز زیر چکمه‌های سعودی‌های صهیونیست دارد له می‌شود. مگر این دستور آقایان نبود؟ مگر در جنایات پهلوی آمریکایی‌ها شریک نیستند؟ اصلا در جنگ تحمیلی مگر آنها نبودند که به صدام چراغ سبز نشان دادند.
سردار سرخیلی تصریح کرد: در همین خوزستان چه جنایت‌هایی علیه ما اتفاق افتاد. چرا جای متهم را عوض می‌کنید؟ انقلاب اسلامی مردان بزرگی داشته است؛ شهید علم‌الهدی‌ها، شهید بهروزیها، شهید هاشمی ها، شهید جهان آراها، شهید اسکندری ها، ایستادند تا تکلیف متهم روشن باشد. چرا نگوییم اسرائیل باید نابود شود، اسرائیل بود که اول بار تصمیم به نابودی جبهه اسلام گرفت. اسرائیلی‌ها شصت هفتاد سال پیش گفتند نیل تا فرات، یعنی کجا؟ یعنی همه ممالک اسلامی، یعنی ایران ما. چرا جای متهم را عوض می کنید؟ آنها بودند که تمام منابع ما را از بین بردند. آیا دشمنی این‌ها کم می‌شود؟ ما آنها را بارها امتحان کرده‌ایم.
جانشین قرارگاه مدینه نیروی زمینی سپاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شکل‌گیری جبهه مقاومت اسلامی گفت: امام راحل فرمود: «ما تک تک سنگرهای دشمن را فتح خواهیم کرد.» دشمن را آرام نمی گذاریم، دشمنی که سالها به این مملکت، به این مردم خیانت کرده راحت نمی گذاریم و این کار به دست شهدا اتفاق افتاد. وقتی بیداری اسلامی اتفاق افتاد، همه فکر کردند کار تمام است، شما دیدید مرجعیت در دنیا چه کرد، مرجعیت شعار حضور بسیج را داد. ایران اسلامی قبلا این حضور را تمرین کرده بود و ابن بار در عراق و سوریه اتفاق افتاد.
وی افزود: ما نمی‌توانیم کوتاه بیاییم. نمی توانیم قدم به عقب بگذاریم. قدم عقب گذاشتن یعنی پا روی خون شهدا گذاشتن. مقام معظم رهبری اجازه دادند با آنها مذاکره کنید، با شعار معیشت هسته ای، چه به روز هسته ای ما آمد؟ ما نباید به این‌ها اعتماد کنیم. بارها آنها را امتحان کرده و خیانتشان را دیدیم. امروز می گویند معیشت، موشک. دارند جلو می آیند. اگر موشک کنار رفت، بزدلهایی مثل سعودی های صهیونیسم برای شما علم می شوند، اتفاقی که در ۸ سال دفاع مقدس افتاد، چه هزینه سنگینی دادیم تا بتوانیم جبران مافات کنیم. جبران وابستگی به آمریکا با خون شهدای ما انجام شد. امروز ما در جبهه قدرت قرار داریم. رئیس جمهور آمریکا باید ناراحت باشد، چون همه جا مچش باز شده است. آنها مدافعان تروریست هستند و پاشنه آشیل‌شان دارد از بین می رود. ما با خون شهدا توانستیم انقلاب را جلو ببریم و امروز افتخار سردمداری مبارزه با استکبار را داریم.
سردار سرخیلی در پایان تصریح کرد: ما نقاط ضعف داریم اما این‌ها با سازش حل نمی‌شود. هزینه سازش گاهی بیشتر از چالش است. تا کجا می‌خواهیم عقب برویم؟ امروز فرزندان شما در برابر استکبار ایستاده‌اند و نباید بگذاریم کار تمام شود.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.