خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰
کد خبر : 39650
Share

شاه‌کویی: نمایشگاه پژوهش سازمان‌ها و دانشگاه‌ها را برای پیشرفت کارهای پژوهشی ترغیب می‌کند

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی شهدای هویزه گفت: نمایشگاه هفته پژوهش موجب ترغیب دانشگاه‌ها و سازمان‌ها برای انجام فعالیت‌های پژوهشی و پیشرفت در این حوزه می‌شود.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی شهدای هویزه گفت: نمایشگاه هفته پژوهش موجب ترغیب دانشگاه‌ها و سازمان‌ها برای انجام فعالیت‌های پژوهشی و پیشرفت در این حوزه می‌شود.
دکتر محمد شاه‌کویی اظهار کرد: از چند سال گذشته که برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش به طور جدی در سطح استانی آغاز شد، دانشگاهیان و صنایع حضور بسیار خوبی در نمایشگاه داشتند. به نظر من، این نمایشگاه، دانشگاهیان و صنایع را ترغیب می‌کند که فعالیت‌های پژوهشی خود را افزایش داده تا هر سال بتوانند دستاوردهای بهتری را در نمایشگاه ارائه دهند.
وی افزود: به نظر من جدی گرفتن این نمایشگاه بسیار مهم است، چرا که یک تکاپو در نهادهای علمی و صنعتی ایجاد کرده است. با توجه به نوپا بودن دانشگاه صنعتی هویزه، این دانشگاه تلاش زیادی کرده است تا فعالیت‌های پژوهشی خود را هر سال بهتر کند. سال گذشته اولین حضور دانشگاه در نمایشگاه استانی هفته پژوهش بود که دانشجوها و اعضای هیات علمی، دستاوردهای خیلی خوبی را ارائه کردند.
معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی هویزه گفت: حضور ما امسال نسبت به سال گذشته، بسیار با برنامه‌تر بوده و فعالیت‌های بهتر و بیشتر را نیز ارائه داده‌ایم و دستاوردهای علمی، پژوهشی و دانشجویی ما نسبت به سال گذشته پیشرفت بسیار مناسبی داشته است. تاکنون بازدیدها از غرفه بسیار خوب بوده و نظرات مثبتی را از سوی بازدیدکنندگان دریافت کرده‌ایم و هر سال می‌توانیم فعالیت‌های بهتر و بیشتری ارائه دهیم.
شاه‌کویی تصریح کرد: دانشگاه صنعتی هویزه در زمینه نانوسیالات و نانوذراتی که می‌توانند بدون هیچ تجهیزات پیشرفته‌ای، حضور یون‌های اورانیل را در محل تشخیص دهند، کارهای مناسبی انجام داده، این فناوری برای نواحی هسته‌ای، نظامی و هر جایی که ممکن است آلودگی اورانیوم در آنجا وجود داشته باشد، کاربرد دارد. چرا که بدون هیج تجهیزات خاصی در محل تنها با یک ماده‌ای که فقط قابلیت جانشینی اورانیول را دارد، قابل شناسایی است. این یکی از دستاوردها محققان دانشگاه بوده و قرار است در جشنواره خوارزمی نیز از آن تقدیر شود.
وی خاطرنشان‌کرد: برای بهینه‌سازی کمپرسورها نیز در دانشگاه، دستگاهی ساخته شده است.  اقدامات در زمینه خنک کردن مایعات و آب در جاهایی که تجهیزات وجود ندارد، از طریق نانوسیالات تا دمای منفی 15 درجه و تزریق نانوذرات برای مبارزه با سلول‌های سرطانی از دیگر کارهای انجام شده در دانشگاه هستند.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.