خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸
کد خبر : 39649
Share

شهبازی: 12هزار و 700 نفر از جوانان آبادان در انتظار شغل هستند

فرماندار آبادان گفت: شرایط مجددا در آبادان در حال مهیا شدن است تا این شهرستان مانند گذشته مهاجر پذیر شود زیرا این مساله برای آبادان که یکی از شهرهای مهم کشور است، بسیار اهمیت دارد.

فرماندار آبادان گفت: شرایط مجددا در آبادان در حال مهیا شدن است تا این شهرستان مانند گذشته مهاجر پذیر شود زیرا این مساله برای آبادان که یکی از شهرهای مهم کشور است، بسیار اهمیت دارد.
عزیزالله شهبازی اظهار کرد: چهارسال گذشته نرخ بیکاری در شهرستان آبادان به شکل پاندولی میان 25 تا 27درصد در نوسان بود.
وی افزود: در طول چهار سال گذشته تا کنون علی رغم مشکلات مالی بسیاری که در بخش‌های مختلف دولت وجود داشت اما با استفاده از ظرفیت منطقه آزاد اروند، حداقل اعتبارهای در نظر گرفته شده برای استان، دعوت از بخش خصوصی و هماهنگی با بانک‌ها تلاش شد تا نرخ بیکاری در آبادان کاهش پیدا کند.
فرماندار آبادان تصریح کرد: این تلاش‌ها در زمینه هماهنگی با بانک‌ها برای کاهش نرخ بیکاری باعث شد تا 18واحد صنعتی که راکد بودند مجددا به عرصه تولید بازگردند و بتوانند با ظرفیت نسبی خود به تولید اقدام کنند.
شهبازی با اشاره به این‌که بر اساس مزیت‌های نسبی که در آبادان وجود دارد، چهار کارگروه برای کاهش نرخ بیکاری تشکیل شد، عنوان کرد: کارگروه‌های کشاورزی، آبزی‌پروری، صنعت و تجارت و بازرگانی در بخش‌های مدنظر تشکیل و در این راستا بازارچه مرزی در منطقه آزاد اروند راه‌اندازی شد تا زمینه برای ایجاد اشتغال جوانان فراهم شود.
وی با بیان این‌که در حال حاضر نرخ بیکاری در آبادان به 14.3 درصد رسیده است، گفت: منطقه آزاد اروند در زمینه کاهش نرخ بیکاری و ایجاد امید میان جوانان آبادان کمک شایانی به شهرستان کرده و این تلاش‌ها باعث شده تا برخی از آبادانی‌هایی که از شهرستان مهاجرت کرده‌اند، مجددا به آبادان باز گردند.
فرماندار آبادان اظهار کرد: شرایط دوباره در آبادان در حال مهیا شدن است تا آبادان مانند گذشته مهاجرپذیر شود و این مساله برای آبادان که یکی از شهرهای مهم کشور است، بسیار اهمیت دارد.
فرماندار آبادان با اشاره به این‌که فاز دو پالایشگاه آبادان امیدی را در دل جوانان شهرستان ایجاد کرده است، گفت: برای عملیات اجرایی این طرح سه فاز تعریف شده که در هر فاز حدود سه هزار نفر نیرو به کار گرفته می‌شود و کار در بحث عملیات اجرایی آن نیز آغاز شده است.
شهبازی بیان کرد: در این پروژه بر اساس ماده 47 قانون برنامه ششم، بحث بومی گزینی نیز مورد توجه است تا از همه توان و ظرفیت نیروهای بومی استان در این پروژه بزرگ استفاده شود.
وی خاطرنشان کرد: در شهرستان آبادان حدود 12هزار و 700 نفر از جوانان آبادان متقاضی دریافت شغل هستند و با راه‌اندازی سایت فاز دوم پالایشگاه، حدود 6هزار نفر در آن ثبت نام کرده‌اند.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.