خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲
کد خبر : 39638
Share

خدادادی: ارائه اطلاعات گسل‌های فعال خوزستان به نفع مردم است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: پنج گسل فعال زلزله در خوزستان وجود دارد که ارائه اطلاعات کافی در مورد آنها به نفع مردم است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: پنج گسل فعال زلزله در خوزستان وجود دارد که ارائه اطلاعات کافی در مورد آنها به نفع مردم است.
علی خدادادی در برگزاری نوزدهمین مانور سراسری زلزله که امروز (هشتم آذرماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: مهم‌ترین موضوع در مقابله با حوادث طبیعی، آمادگی به منظور حفظ سرمایه‌های ما شامل نیروهای انسانی و زیرساخت‌ها است. جوانان مهم‌ترین سرمایه یک جامعه هستند و باید در حوزه‌های مختلف جهت آگاهی‌بخشی و ایجاد آمادگی در میان جوانان اقدام شود که در این راستا در جمعیت هلال احمر برگزاری طرح دادرس و مانور زلزله برنامه‌ریزی شده است.
وی با بیان اینکه برنامه‌هایی برای مقاوم‌سازی زیرساخت‌ها انجام خواهد شد، افزود: باید در ساخت و سازها قوانین مربوط به زیرساخت‌ها مدنظر گرفته شود و اگر ضعفی در این موارد وجود داشته باشد مربوط به نظارت عالیه است که در زلزله کرمانشاه چنین مواردی مشاهده شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: براز رفع دستگاه‌ها و سیستم‌های موجود در جامعه باید برنامه‌ریزی مشخص و مدونی انجام شود البته اجرایی شدن این برنامه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.
خدادادی عنوان کرد: متأسفانه در کشور میزان آگاهی آحاد جامعه در مقابل حوادث طبیعی حدود 15 درصد است و 85 درصد مردم آمادگی لازم را برای مقابله حوادث طبیعی ندارند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر میزان خطرپذیری هشت از 10 نفر است ادامه داد: باید میزان خطرپذیری به دو نفر برسد و از نظر علمی این مشکلات در جامعه ما وجود دارد و اگر اتفاقی بیفتد قطعا آسیب جدی خواهیم دیدو
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: بهترین راهکار برای کاهش خطرپذیری آموزش صحیح و افزایش تاب‌آوری است. همچنین مدیریت افکار عمومی در بحران بسیار کارساز و مؤثر است ولی در زلزله کرمانشاه شاهد بی‌نظمی در این زمینه بودیم.
خدادادی عنوان کرد: پنج گسل فعال زلزله در خوزستان وجود دارد که ارائه اطلاعات کافی در مورد آنها به نفع مردم است.
وی با انتقاد از اعلام شماره حساب‌های شخصی برای کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه بیان کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که منافع ملی تأمین و مشکلات مردم حل شود. اکنون که شرایط روزهای نخست زلزله فروکش کرده می‌بینیم افرادی که احساسی وارد شده بودند دیگر پای کار نمانده‌اند.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.