خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶
کد خبر : 39549
Share
کنگره بزرگداشت شهید علی جمالپور برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام و المسلیمن حسن‌زاده: شهید جمالپور نسبت به ناهنجاری‌‌ها حساس بود

کنگره ملی شهید علی جمالپور که متشکل از کمیته‌های شعر و ادبیات، مستند و پژوهش، تئاتر، موسیقی و اطلاع‌رسانی است ۲۵ دی ۹۶ به دبیری محمد مالی در اهواز برگزار می‌شود.

کنگره ملی شهید علی جمالپور که متشکل از کمیته‌های شعر و ادبیات، مستند و پژوهش، تئاتر، موسیقی و اطلاع‌رسانی است ۲۵ دی ۹۶ به دبیری محمد مالی در اهواز برگزار می‌شود.
در همین خصوص جلسه هماهنگی کنگره بزرگداشت شهید علی جمالپور در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و با حضور اعضای کمیته‌های این ستاد برگزار شد.
در این جلسه حجت‌الاسلام و المسلیمن سید ابوالحسن حسن‌زاده، امام جمعه موقت اهواز،  در این جلسه با تشریح ابعاد شخصیتی شهید علی جمالپور گفت: برخی از شهدا علاوه بر شهادت، تاثیرگذاری که در زمان حیات شان داشتند از شاخص‌های برجسته آنها است. شهید علی جمالپور از این دست شخصیت‌های تاثیرگذار و فرهیخته بود.
وی افزود: شخصیت شهید بزرگوار جمالپور چند بعد داشت. یکی از این ابعاد بعد علمی او به ویژه در زمینه فلسفه بود. او در این زمینه مطالعات بسیار خوبی داشت. با این وجود وی در شش ماهی که در قم ساکن بود درباره بخشی از سوالاتی که در زمینه فلسفه داشت تحقیق و پژوهش کرد اما تا آن جایی که من اطلاع دارم جواب درستی برای بعضی از سوالاتش نیافت و شهادت او در عملیات کربلای پنج سوالاتش را بی‌پاسخ گذاشت.
امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: بعد دیگر شخصیت شهید جمالپور انقلابی بودن او بود. او در مسجد جزایری به همراه دوستانی که اکثرا به شهادت رسیده‌اند جوانان انقلابی بودند. شخصیت علمی او با شخصیت انقلابی‌اش قرین و همراه شده بود و نسبت به امام راحل (ره) و آرمان‌های انقلاب بسیار متعهد، مقید و متعصب بود.
حسن‌زاده اظهار کرد: بعد دیگر این شهید بعد اجتماعی او است. شهید جمالپور یکی از سخنران‌های ثابت مجالس شهدا بود. هر کدام از دوستان و همرزمان او که به شهادت می‌رسید شهید جمالپور یکی از سخنران‌های ثابت مجلس شهادت او در مسجد جزایری بود. نطق بسیار خوبی داشت و از نظر سخنوری بسیار خوب بود. هر آن چه او می‌گفت از زبان دلش بود و آن چه در دل و قلب داشت را با همان بیان بسیار خوبی که داشت بر زبان می‌راند.
او با اشاره به دیگر ویژگی‌های شخصیت اجتماعی شهید جمالپور خاطرنشان کرد: مسولیت‌پذیری، آرمان‌گرایی و فراموش نکردن هدف در بیان او موج می‌زد. شهید جمالپور نسبت به ناهنجاری‌های اجتماعی بسیار حساس بود و قطعا اگر شهید جمالپور زنده بود فریادش فریاد بیکاری بود و روی معضل بیکاری تاکید می‌کرد.
امام جمعه موقت اهواز گفت: قرار است کنگره شهید جمالپور به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شود و امیدوارم کنگره‌ای در شان این شهید بزرگوار برگزار شود. در خوزستان و در بین شهدا شهدای شاخص کشوری بسیاری داریم. شهید علم‌الهدی از نظر پایه‌های فکری و اعتقادی بسیار راسخ بود و در میان فرماندهان شهید مانند او نداشته‌ایم. او معلم نهج‌البلاغه بود و با آن انس داشت. هیچ کدام از فرماندهان شهید مانند شهید علم‌الهدی نبودند.
وی بیان کرد: شهید جمالپور روح بسیار بزرگی داشت و این جسم نمی‌توانست این روح را تحمل کند. به دور از مبالغه بدن این شهید تاب و توان تحمل روح بزرگ او را نداشت. شهید علم‌الهدی هم به این شکل بود. باید همرزمان و دوستان شهید جمالپور را پیدا کرد و درباره او بگویند تا بتوان این شهید را به خوبی معرفی کرد.
حسن‌زاده افزود: لازم است جامعه امروز ما این شهدا را بیشتر بشناسند. تمام شهدا ارزشمند هستند. شهدای ارزشمند دانشگاهی و تحصیلکرده زیادی مانند شهید جمالپور داشتیم. نیاز است این شهدا باید معرفی شوند تا این نسل بداند چه کسانی فداکاری کردند و از جان خود گذشتند تا ما امروز این سربلندی را داشته باشیم.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.