خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶
کد خبر : 39547
Share

مردم آبادان و خرمشهر در کمک به زلزله زدگان کرمانشاه پیشقدم شدند

یکی دو روزی است که از حادثه دلخراش زلزله کرمانشاه می گذرد و مردم آبادان و خرمشهر که خود تجربه تلخ روزهای حادثه را چشیده اند، برای کمک رسانی به هموطنان خود پیشقدم شده اند.شاید در ساعات اولیه بروز زلزله در کرمانشاه و چند نقطه دیگر از کشورمان و همچنین

یکی دو روزی است که از حادثه دلخراش زلزله کرمانشاه می گذرد و مردم آبادان و خرمشهر که خود تجربه تلخ روزهای حادثه را چشیده اند، برای کمک رسانی به هموطنان خود پیشقدم شده اند.
شاید در ساعات اولیه بروز زلزله در کرمانشاه و چند نقطه دیگر از کشورمان و همچنین کشور عراق که لرزش آن بسیاری از شهرهای خوزستان حتی آبادان و خرمشهر را لرزاند، کسی چندان از عمق این حادثه اطلاعی نداشت تا اینکه اخبار منتشره از این حادثه دلخراش و در تعاقب آن اعلام نیاز سازمان هلال احمر به کمک و همیاری مردم کشورمان به فراهم سازی و اهدا ملزومات مورد نیاز حادثه دیدگان خبر از عمق این اتفاق نامیمون در جنوب غرب کشور داد.
مسئولان آبادان و خرمشهر نیز از همان ساعت اولیه بروز این رخداد با تشکیل جلسات ستاد مدیریت بحران به بررسی موضوع و ارائه راهکارهای مناسب برای تامین و تهیه، جمع آوری و ارسال کمکهای مردمی و دستگاههای اجرایی به شهر حادثه کرمانشاه کردند و در کمترین زمان ممکن با ورود مسئولان  به ویژه فرمانداریها، بسیج، هلال احمر، دانشکده علوم پزشکی و تشکل های مردم نهاد در قالب های مختلف ضمن انتشار فراخوان دریافت کمکهای مردمی، برخی دیگر از امکانات واحدها به ویژه در زمینه امداد و نجات نیز تجمیع و رهسپار کرمانشاه شد.
ارسال محموله های آبادان
معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری آبادان در این باره گفت: نخستین محموله کمکهای مردم آبادان در قالب چهار دستگاه تریلر و کامیون روز گذشته به مناطق زلزله زده کرمانشان ارسال شد.
امیرحمزه بزرگی نیا افزود: این محموله شامل ۱۴ هزار بطری آب معدنی،۲۰۰ هزار قوطی کنسرو، پنج تن خرما و برخی دیگر از اقلام همچون پتو، لباس و لوازم بهداشتی است.
وی با بیان اینکه طبق هماهنگی های انجام شده با بسیج، دومین محوله هم امروز به مناطق زلزله زده فرستاده می شود، اظهار کرد: سه پایگاه جمع آوری کمکهای مردمی از طریق هلال احمر در مناطق مختلف شهری آبادان راه اندازی شده ضمن آنکه ادارات بهزیستی و کمیته امداد نیز کار جمع آوری کمکهای نقدی و غیر نقدی مردم را به انجام می رسانند.
آمادگی دانشکده علوم پزشکی
رئیس دانشکده  علوم پزشکی آبادان از آمادگی کامل واحد متبوع خود برای کمک به حادثه دیدگان زلزله کرمانشاه خبر داد و گفت: طبق هماهنگی های انجام شده تمام نیروها و امکانات دانشکده علوم پزشکی آبادان آمادگی اعزام برای کمک رسانی به آسیب دیدگان زلزله غرب کشور را دارند.
علیرضا آموزنده افزود: فراخوان عمومی برای اعزام داوطلبانه کادر درمانی شامل پزشکان، پرستاران و تیمهای مبارزه با بیماریها و روانشناس از سوی دانشکده اعلام شده تا در صورت نیاز با هماهنگی وزارت بهداشت و مرکز مدیریت بحران به این مناطق اعزام شوند.
وی اظهار کرد: مقرر شد تا واحد سیار سازمان انتقال خون شهرستان آبادان نیز برای تامین گروه های خونی مورد نیاز به ویژه o  منفی از میان دانشجویان و کارکنان در این دانشکده استقرار یابد.
وی از آمادگی چهار دستگاه آمبولانس ،یک اتوبوس آمبولانس در قالب یک تیم ۱۱ نفره از تکنسین های فوریتهای پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان برای اعزام به مناطق یاد شده خبر داد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر نیز از آمادگی واحد متبوعه اش برای اعزام نیروی کمکی، بسته های غذایی و بهداشتی به مناطق زلزله زده غرب کشور خبر داد.
سرهنگ علیرضا خردمند گفت: در زمان حاضر ناحیه بسیج خرمشهر کار جمع آوری بسته های غذایی و سایر نیازمندیها همچون پتو و چادر را برای ارسال به مناطق زلزله زده غرب کشور را به انجام می رساند.
وی با اشاره به انتشار فراخوان عمومی برای جمع آوری کمکهای مردم خرمشهر برای ارسال به مناطق زلزله زده افزود: پتو، لوازم گرمایشی، چادر، آب معدنی، لوازم بهداشتی و دارو از جمله اقلام ضروری و مورد تقاضا برای جمع آوری و ارسال به کرمانشاه است که شهروندان خرمشهری می توانند کمکهایشان را به حوزه یک شهری ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر واقع در خیابان چهل متری، سایت اداری، پشت ساختمان سازمان تبلیغات اسلامی خرمشهر تحویل دهند.
فراخون امام جمعه خرمشهر
دفتر امام جمعه خرمشهر نیز طی فراخوانی از مردم غیور این شهر برای جمع آوری کمک های نقدی برای حادیه دیدگان زلزله کرمانشاه دعوت به همراهی و کمک کرد.
در بخشی از این فراخوان آمده است: دفتر امام جمعه خرمشهر در نظر دارد براساس نیازهای مردم آسیب دیده اقلام مورد نیاز آنان را تهیه و ارسال کند از این رو جمع آوری کمکهای نقدی در اولویت است و مردم خرمشهر می توانند کمکهای نقدی خود را از طریق شماره حساب های ۶۰۳۷۶۹۱۶۱۰۳۹۹۵۰۳ و ۰۱۰۴۰۷۸۳۳۲۰۰۳ به نام دفتر امام جمعه خرمشهر جهت کمک به هموطنان زلزله زده واریز کنند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان نیز از آبادانی ها خواست تا کمکهای نقدی خود را به شماره حسابهای معتبر واریز کنند و کمکهای غیر نقدیشان را نیز به مراکز مشخص شده تحویل دهند تا در کمترین زمان ممکن به مناطق زلزله زده ارسال شود.
سرهنگ حسین زاده با اشاره به جمع آوری و آماده ارسال شدن دو محموله از کمکهای مردمی شامل پتو، چادر، کنسرو، خرما، شیر خشک، آب معدنی، لباس، وسایل گرمایشی و غیره گفت: موضوع کمک رسانی به زلزله زدگان در روستاها نیز با استقبال پرشور و گرم اهالی مواجه شده است.
وی با یادآوری اینکه پایگاههای بسیج نیز در امر جمع آوری کمکهای مردمی ورود کرده اند، افزود: کار کمک رسانی به مردم حادثه دیده کرمانشاه تا اعلام توقف کمک رسانی ها از مراجع بالا دست ادامه خواهد داشت.
حسین زاده با قدردانی فراوان از کمک مردم آبادان به حادثه دیدگان زلزله غرب کشور از آنان خواست تا کمکهایشان را تحویل مراکزی همچون هلال احمر، کمیته امداد، بهزیستی و پایگاههای بسیج برای ارسال به مناطق آسیب دیده از زلزله دهند تا ضمن جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی، کمک ها زودتر به دست حادثه دیدگان برسد.
وی اظهار کرد: با توجه به تشکیل ستاد مدیریت بحران و عضویت ارگانهای یاد شده در این ستاد، کمکها سریعتر و به شکل سازماندهی شده به دست حادثه دیدگان می رسد و ممکن است کسانی که به شکل گروهی یا انفرادی بخواهند دست به اقدام بزنند دچار مشکل شوند، مردم اجازه دهند کمکها از طریق های مشخص شده هدایت و ارسال شوند.
هنرمندان آبادانی نیز شب گذشته تمامی درآمد حاصل از اجرای نمایشهای خود را برای کمک به حادثه دیدگان زلزله کرمانشاه اهدا کردند.
بسیاری از مردم آبادان و خرمشهر که تاکنون در قالب مواکب به زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه خدمات رسانی می کردند در اقدامی خداپسندانه قصد و با هر آنچه در توان و اختیار دارند در حال انجام کارهایشان برای اعزام و استقرار در مناطق زلزله زده برای خدمات رسانی به  آسیب دیدگان در قالب ارائه غذای گرم و نوشیدنی هستند.
یکشنبه شب هفته جاری زمین لرزه ای به شدت ۷.۳ درمقیاس ریشتر غرب کشور را لرزاند که خسارات جانی و مالی بسیاری را بر جای گذاشت.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.