خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲
کد خبر : 39531
Share

فرماندار ویژه خرمشهر: جایگاه فرماندار باید به عنوان مسئول نظارت عالیه حفظ شود

ولی‌الله حیاتی در نشست رئیس مرکز مدیریت عملکرد و بازرسی وزارت کشور با فرمانداران خوزستان که امروز(23 آبان‌ماه) در اهواز برگزار شد، با اشاره به مسئولیت‌های فرمانداران اظهار کرد: فرماندار مسئول نظارت عالیه بر کلیه شئون حاکمیتی کشور است. فرماندار نه به عنوان نماینده دولت بلکه نماینده حاکمیت در منطقه است.

فرماندار ویژه خرمشهر گفت: جایگاه فرماندار باید به عنوان مسئول نظارت عالیه حفظ شود زیرا اگر این جایگاه خدشه‌دار شود هماهنگی‌های بین‌بخشی تضعیف می‌شود و از بین می‌رود.
 ولی‌الله حیاتی در نشست رئیس مرکز مدیریت عملکرد و بازرسی وزارت کشور با فرمانداران خوزستان که امروز(23 آبان‌ماه) در اهواز برگزار شد، با اشاره به مسئولیت‌های فرمانداران اظهار کرد: فرماندار مسئول نظارت عالیه بر کلیه شئون حاکمیتی کشور است. فرماندار نه به عنوان نماینده دولت بلکه نماینده حاکمیت در منطقه است.
وی افزود: اگر ابزار تحقق این وظیفه مهم در اختیار فرماندار نیز باشد، باز هم جایگاه فرماندار نیازمند تقویت همه‌جانبه از سوی کلیه دستگاه‌های حاکمیتی است. جایگاه فرماندار باید به عنوان مسئول نظارت عالیه حفظ شود زیرا اگر این جایگاه خدشه‌دار شود هماهنگی‌های بین‌بخشی تضعیف می‌شود و از بین می‌رود.
فرماندار ویژه خرمشهر گفت: اعمال وظیفه فرماندار قطعا با مقاومت‌هایی مواجه می‌شود و برخی از دستگاه‌ها در مقابل وظایف فرماندار در جهت اعمال هماهنگی‌های دولت، مقاومت‌های بخشی دارند و ممکن است به سلسله مراتب خودشان در کشور گزارش‌هایی منعکس کنند.
حیاتی تأکید کرد: باید به همه دستگاه‌ها ابلاغ شود که موظف به اجرای دستورهای فرماندار هستند زیرا فرماندار باید سیاست‌های دولت را بین بخش‌ها محقق کند. برخی از دستگاه‌ها سیاست‌های جاری دارند که ممکن است این سیاست‌ها اولویت دولت نباشد ولی آنچه برای دولت مهم است، میزان رضایتمندی مردم از عملکرد دولت است.
 وی با اشاره به مشکلات موجود در خرمشهر عنوان کرد: مساله اشتغال یکی از مشکلات خرمشهر است. در جایی بستر اشتغال وجود ندارد، ولی در برخی جاها بستر اشتغال وجود دارد ولی اقدامی در این خصوص انجام نمی‌شود.
فرماندار ویژه خرمشهر گفت: دولت در بخش تاسیسات دریایی بیش از 500 میلیارد تومان برای اسکله‌های نفتی سرمایه‌گذاری کرده ولی با وجود اینکه می‌توانیم اسلکه‌های نفتی را با توان صد در صد داخلی بسازیم این کار را انجام نمی‌دهیم. در حال حاضر اسلکه‌ای را که به کره جنوبی داده بودیم برگردانده شد و در حال ساخت در خرمشهر است.
حیاتی همچنین با اشاره به تردد زائران اربعین در مرز شلمچه اظهار کرد: در ایام اربعین حدود 670 هزار نفر از مرز شلمچه به کشور عراق سفر کردند که از این تعداد حدود 130 هزار نفر اتباع خارجی و از 93 کشور جهان بودند.
وی افزود: خوزستان رویدادهای ملی دارد که این رویدادها با اعتبار محلی و منطقه‌ای اداره می‌شوند. اربعین یک رویداد ملی است ولی از همه اعتبارات استان خوزستان برای اربعین استفاده کردیم و حدود 20 میلیارد تومان برای زیرساخت‌های اربعین در شلمچه هزینه شد.
فرماندار ویژه خرمشهر تصریح کرد: همچنین در یک ماه چهار میلیون و 300 هزار نفر در قالب کاروان‌های راهیان نور از این مسیر تردد می‌کنند که این موضوع نیز نیازمند توجه ملی و اعتبار ملی است.
وی گفت: در اربعین امسال 420 موکب در شلمچه مستقر شده بود و روزانه 470 هزار پرس غذای گرم بین زائران توزیع شد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.