خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
کد خبر : 39525
Share

عمر پل سفید اهواز به پایان رسیده است

رییس انجمن دوستداران میراث فرهنگی تاریانا خوزستان گفت: پل سفید اهواز که یکی از نمادهای این کلانشهر است با توجه به این که عمر آن به پایان رسیده است باید همانند سی و سه پل اصفهان بسته و فقط به عنوان یک بنای تاریخی از آن استفاده شود. این پل به دلیل سست شدن به دلیل گذشت زمان زیاد از احداث، اگر بسته نشود خطرات جانی به دنبال خواهد داشت.

رییس انجمن دوستداران میراث فرهنگی تاریانا خوزستان گفت: پل سفید اهواز که یکی از نمادهای این کلانشهر است با توجه به این که عمر آن به پایان رسیده است باید همانند سی و سه پل اصفهان بسته و فقط به عنوان یک بنای تاریخی از آن استفاده شود.
سعید محمدپور اظهار کرد: این پل به دلیل سست شدن به دلیل گذشت زمان زیاد از احداث، اگر بسته نشود خطرات جانی به دنبال خواهد داشت.
کارشناس حقوقی اداره کل میراث فرهنگی خوزستان خاطرنشان کرد: بحث بسته شدن پل سفید اهواز با وجود تمام مشکلات به صورت جدی در سازمان میراث فرهنگی استان مطرح نشده است. این در صورتی است که کارشناسان متعددی اعلام کرده‌اند که این پل دیگر توان بهره‌برداری و عبور وسایل نقلیه را ندارد و باید هر چه سریع‌تر بسته شود.
پل سفید اهواز یا پل معلق یا پل هلالی نام یکی از پل‌های شهر اهواز است که یکی از نمادهای این شهر نیز محسوب می‌شود. این پل در سال ۱۳۱۵ خورشیدی بر روی رودخانه کارون ساخته شده و دارای دو قوس بتنی ۱۲ و ۲۰ متری است. این اثر 26 آبان 78 با شماره ۲۴۹۳ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌ است. نخستین عملیات بازسازی و مرمت این پل تابستان ۱۳۸۹ در دستور کار قرار گرفت.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.